• Dina1

Bim aug 2016

Jag hoppar in :) Har efter ett tidigt missfall för 2 år sedan bestämt mig för att försöka igen. Första försöket och har BIM 11 Augusti. Har ÄL nu, har endometrios vilket gör att ÄL absolut inte går att missa (positivt i denna situation). Enligt min app menskalendern ska jag ha ägglossning på onsdag, men det stämmer inte. Tycker synd om er som måste hålla på med dessa jäkla äl-test, jobbigt!

• Dina1
    misslina skrev 2016-07-25 11:54:43 följande:

Här har äl precis varit och bekräftats med temphöjning! Men nu är det den långa väntan till bim!

Jag förstår er frustration allihopa! Jag har den själv! Och man får vara ledsen och arg! Det är inte alltid roligt att skaffa barn! Våra två första tog sig på första försöket. Men tredje... Det tar lite längre tid! Först tog det sju månader.. Missfall i vecka 10, sen blev det skrapning och hela den karusellen. Och nu är vi på vårt andra försök.

Men ni som försökt längre än ett år! Ta kontakt med vården och få hjälp! Det har ni rätt till! Och även om man inte försökt längre än ett år ta kontakt med vården ändå! Det gjorde jag! Då hade vi försökt i ett halvår ungefär! Fick komma in på en undersökning i alla fall och fick höra att allt såg bra ut. Fick åka in kring äl.

Jag har också ÄL nu :) när har du BIM?
  • Dina1
    misslina skrev 2016-07-26 00:04:23 följande:

Vad kul! Jag tror jag har bim den 7/8.

Själv?

Jag har BIM 9-11/8 (har haft 30 dagars cykel sedan jag slutade på piller men med tanke på att jag har ÄL redan känns det mer sannolikt den 9/8 denna gång. Kul, då kan vi följas åt :) Väntar du med test till BIM eller du är testoman som jag?
  • Dina1

Är nu på BIM-8 (räknat på 28 dagars cykel. Har ibland så mycket som 31). Natten till igår fick jag ont som fan i mitten på magen ca 5 cm under naveln. Kändes som mensvärk men inte exakt så, ganska intensivt i ca 5 min. Efter detta kom något som kändes som träningsvärk runt hela bäckenet ut i ryggen. Blev bara värre och värre och höll i sig i 24 timmar. Så pass jobbigt så att jag hade bokat gyntid för det även om jag gått på p piller. För något som för mig är helt nytt händer med min livmoder.. det är en väldigt påtaglig värk som inte går att förtränga. Hade inte ens orkat jobba med detta.. värker och typ "drar" i hela bäckenet. Hjälpte inte med Ipren.

Morgonen efter värken börjat ser jag att jag fått en vit flytning (har inte haft en enda flytning på 10 år). Fick sedan 2 stycken hugg nere vid höger äggstock, det gjorde inte ont men stod framåtlutad i kanske 30 sekunder sen försvann det. "Träningsvärken" fortsatte sedan hela dagen. Den har nu försvunnit men hela magen är öm och jag känner saker som jag aldrig känt förut. Är jag inte gravid är det något fel.. anledningen att jag tvekar är för jag har FÖR MYCKET symtom. Är det såhär det känns att vara gravid hade jag liksom aldrig behövt testa igen..

Menskänningar får jag som allra tidigast 5 dagar innan. Men oavsett så är det stor skillnad på detta och menskänningar. Någon som känner igen sig?

• Dina1
    Julm skrev 2016-07-31 13:45:55 följande:

Börjar misstänka att det är något konstigt som pågår i magen. Så illamående så jag började svettas, molande/stickande värk i tjejmagen och neråt, helt dizzy. Bim om någon dag. Blir på riktigt förvånad om det inte är något då jag aldrig mått såhär. Är dock väldigt ödmjuk då jag av nån anledning är inställd på att det kommer ta tid att bli gravid.

Kan du beskriva hur ditt molande känns? Har aldrig förstått vad det betyder men kan vara det jag har nu..
  • Dina1
    Julm skrev 2016-07-31 23:01:57 följande:

Det är precis som mensvärk skulle jag säga. Sån jobbig värk som kan hålla på i flera timmar om man inte tar värktablett. Nu har jag inte tagit något test så jag vet inte om det är + eller -.

Okej, tack! :) Mitt känns mer som träningsvärk. .
  • Dina1
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Stort grattis! :)
  • Dina1
    IA89 skrev 2016-08-03 08:26:28 följande:

Tydligen min tur denna månaden <3 Plus på BIM +1

Grattis! :)
  • Dina1
    Lovisens skrev 2016-08-04 17:55:35 följande:

Bim på tisdag den 9/8. Något mer som är kring BIM -5?

Har ni några symtom? Jag har under eftermiddagen haft ömma bröstvårtor annars har jag ingenting som tyder på att jag skulle kunna vara gravid denna månaden :(

Jag har BIM mellan 8/8-10/8. Kände massa symtom som träningsvärk i magen i helgen men nu är det borta. Extremt ömma bröst men kan lika bra vara innan mens. Testade idag med extra känsligt test (10mlu) men negativt. När ska du testa?
  • Dina1
    Anonym (L) skrev 2016-08-04 23:33:49 följande:

Jag har bim 9/8 eller 10/8. Hade positivt på CB digitalt ÄL-test 25/7. De symptom jag haft är: i lördags fick jag ett ordentligt stick i livmodern samt mer stickningar idag, har haft ont i vänster äggstock i 2-3 dagar (tror dock inte detta är relevant men), mer flytningar, stickningar i nedre delen av magen samt konstig känsla och stick strax nedanför naveln, ömma bröst (känns dock inne i brösten och inte så mycket utanpå).

Har antecknat hur jag mått dag för dag de två tidigare cyklerna och den här månaden skiljer det sig från de tidigare. Hoppas det är ett gott tecken. Jag är dock skeptisk eftersom jag trott jag varit gravid tidigare men lik förbaskat fått den jäkla mensen..

Jag har i princip haft exakt likadant! Har också Bim mellan 8/8-10/8 och kände också mitt i lördags! Mitt var mer som kraftig träningsvärk i livmodern som började under naveln och sedan spred sig högre upp och ut jag ryggen, väldigt påtagligt. Hugg i äggstocken, också lördagen men igår gick det över till konstiga stick långt ner på magen. Skumt!
Svar på tråden Bim aug 2016