Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Bim aug 2016

Hejsan hoppsan! Jag hoppar in här jag med! Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa vårt första barn. Jag är 26 år och min sambo är 28 år Jag har längtat efter barn i flera år men har inte varit aktuellt tidigare på grund av olika orsaker. Men nu är det äntligen det dags! :D
    Vi kör inte på några ÄL-stickor då jag som många andra tror att det bara skulle stressa upp mig :P 
    Jag har BIM runt 2 aug så jag borde ha ÄL inom de närmaste dagarna. Så spännande detta!! :D

• Anonym (Längtar)
    Smlan skrev 2016-07-15 23:37:35 följande:

En allmän fråga. Hur ofta har ni sex kring ÄL?

Vi kör inte med några ÄL-stickor men känner ändå att ÄL rätt tydligt (om jag inte inbillar mig :P ). Vi försöker ta det lite som det kommer. Ha sex när vi är sugna och inte ha sex för att ha sex, om du förstår :) Men blir det inget denna månaden så kanske vi kör på med lite mer sex nästa månad ;)
  • Anonym (Längtar)
    1315 skrev 2016-07-23 10:32:46 följande:

Jag hade ÄL i söndags. I torsdagskväll kände jag en molande värk i mage och rygg, precis sån värk man kan ha innan värkarbetet startar vid en förlossning.. Dagen efter (igår) var den värken borta men jag vaknade med ett påtagligt illamående som höll i sig hela dagen.. Även idag känner jag hur illamåendet ligger och lurar.

Igår var jag helt säker på att det tagit sig och att jag är gravid. Magkänslan och den fysiska känslan skrek liksom "GRAVID". Men det sunda förnuftet säger att jag inte ska hoppas på för mycket och att det är osannolikt att det tar på första försöker samt att det är grav symptom jag känner så tidigt.. Så försöker intala mig själv att det inte är nått så kanske besvikelsen blir mindre vid ett minus :/ :)

Jag har varit gravid 2 ggr innan och har 2 underbara barn ????

Jag hade också ÄL i söndags eller måndags och jag känner precis som du! Jag inbillar mig själv att jag känner av symtom som ömma bröst osv. Men jag försöker ha inställningen att det inte blivit något denna månaden så kanske man inte blir lika besviken när mensen kommer. Men det är svårt att överanalysera kroppen! :P När har du BIM? :)
  • Anonym (Längtar)

Det är svårt att INTE överanalysera kroppen ska det ju stå ;)

• Anonym (Längtar)
    1315 skrev 2016-07-23 15:57:13 följande:

Jag försöker också också intala mig att det inte tagit men det är svårt i led alla symptom. Illamåendet har lagt sig nu under dagen men istället kom mensvärk/växtvärk och tog över. Svårt att tänka på ett sätt när magkänslan säger något annat haha. Men vi får se helt enkelt.. Bara att vänta och vänta.. Jag har bim den 31/7 eller 1/8 så går efter det sistnämnda. Du då?

Jag har BIM 2/8 så nu är det den långa väntan tills man kan testa. Ska försöka att inte testa innan BIM men kommer nog bli svårt :P

Men jag tycker att jag det senaste dygnet känt av tjejmagen lite mer. Mensvärk är väl att ta i men i alla fall stick och lite molvärk. Vi får se vad det står för! ^_^ Kommer du testa innan BIM?
  • Anonym (Längtar)
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Jättestort grattis!! Vad roligt!! :D Har du känt av några symtom än? :)
  • Anonym (Längtar)
    IA89 skrev 2016-08-03 08:26:28 följande:

Tydligen min tur denna månaden <3 Plus på BIM +1

Jättestort grattis!! :D

Jag är också på BIM+1 men min mens är något oregelbunden så vågar inte testa än. Tänker nog testa på fredag :) Jag testade på BIM -4 och då var det toknegativt :P Än så länge så känner jag inte alls de klassiska symtomen jag brukar få innan mens. Brukar alltid få ömma bröst ca en vecka innan men känner inget alls.. Känner dock mer aktivitet i tjejmagen än vad jag brukar, typ att det drar och sticker. Återstår att se vad det står för ;)
  • Anonym (Längtar)

Blev inget pluss denna månaden. Istället blev det mens på BIM +1 och mensvärk from hell! :P Lycka till allihopa! :)

Svar på tråden Bim aug 2016