• Hellsing

Bim aug 2016

Vi hade BIM beräknad slutet av juli men inget än! :) hoppas det är ok om jag hoppar in i tråden, har än så länge - men är hoppfull! förra mensen började 29/6 och min cykel är ca 22 dagar så den är sen, har konstiga flytningar som gör att man hela tiden springer och kollar ^^ och har kvälls illamående och idag har molvärk och morgonillamående kommit, vi har försökt sedan april och hoppas verkligen på ett plus snart då den är sen :D 16 dagar sedan ÄL också.

När har ni andra plussat? hur många dagar före/efter BIM? min kompis sa hon hade plus 2 veckor efter BIM.

• Hellsing
    Deni81 skrev 2016-08-02 10:37:13 följande:

Testade också idag. BIM på lördag. (BIM-4??)

Blankt Jaja, man blir trött och besviken varje månad, det håller jag med om. Är så mycket vindrickande denna vecka så därför testade jag tidigt. Dock med RFSUs billiga storpack, men de ska ju vara lika bra som några andra. Jag tror faktiskt att det borde synas typ 4-5 dagar innan BIM om man är gravid. Det verkar vara fler som testar positivt innan BIM än de som testar positivt på BIM och efter.... I alla fall i dessa trådar.

Vi har en 1-månads liten baby här och när jag tittar i hennes ögon gråter jag nästan. För det känns som jag aldrig kommer få uppleva att få barn... Försök 17 nästa gång.. Suck.

Har du kollat om det är någon medicin som hindrar? En väninna till mig kämpade länge så visade sig att ett tillskott hon tog förhindrade graviditet O.O så 1-2 månader efter hon slutade med det så gick det
  • Hellsing
    Tiiffany skrev 2016-08-02 11:09:45 följande:
    Vad var det för tillskott? Jag äter c-vitaminer samt tillskott för gravida. Försök 12 nu
    Tror det var tillskott av protein eller nåt, men i bipacksedeln stod det att det kunde försämra chanser på graviditet
  • Hellsing

Vad använder ni för gravtest? jag har tidigare använt clearblue "vanliga" men har idag fyllt på förrådet med den som har vecko-visning då den andra inte fanns i 2pack.

tips? bra? dåliga?`eller föredrar ni en annan variant?

• Hellsing
    AM8 skrev 2016-08-02 15:15:54 följande:
    Jodå visst är jag gravid...

Någon som startat en Facebookgrupp för planerade april-bebisar ännu? :)
    Grattis!!! så spännande!! en facebookgrupp är alltid kul när det är något alla längtar till ;) och ser fram emot.
  • Hellsing
    Havregry skrev 2016-08-02 19:56:18 följande:

Bim idag! Ännu ingen mens i sikte. Hoppas, hoppas den håller sig borta helt och hållet (och av rätt anledning). Idag har jag dock inte känt mig gravid för 5 öre... Men hoppas ändå såklart!

Då jag fuskade och testade i förrgår (neg), så har jag slut på test. Lika bra det känns det som, vill inte testa och få negativt idag... Men om mensen fortfarande inte kommit imorgon kommer jag nog köpa nytt test då.

Hur går det för er andra som har bim i dagarna, ni som inte plussat än?

Mina senaste menscyklar har varit ca 17-22 dagar, jag är inne på dag 31 och ingen mens än men flytningar så springer på toan stup i kvarten.
    Testade senast idag och fortfarande negativt :( har kvällsillamående och morgonillamående som går från och till, sen molvärk de senaste 2 dagarna, hoppas ju på ett + snart :D en vän sa hon fick + 4 veckor efter bim så det kan ta tid, ringde BM imorse och hon sa att det kan ta flera veckor till innan man får plus >.< lite otålig alltså XD
  • Hellsing
    IA89 skrev 2016-08-03 08:26:28 följande:
    Tydligen min tur denna månaden <3 Plus på BIM +1
    Grattis!!!!
  • Hellsing
    Anonym (Hatar ovissheten) skrev 2016-08-03 09:52:07 följande:
    Hej! Vet inte om detta är rätt ställe att vända sig till men iaf. Min spiral åkte ut för en månad sedan typ. Har inte haft mens sedan jag satte in den i juni. Nu några veckor efter spiralen åkte ut känner jag mig helgravid. Vet att hormonerna kan spöka efter spiral men det borde väl bli bättre, inte värre?? Tog ett test igår, negativt. Är ju omöjligt att veta när jag har bim då jag inte haft mens på ett tag. Nu sitter jag här, supertrött och magen håller på att vända sig i mig. Ugh. Vill bara ha mens eller ett plus nu, vad som helst bara slippa ovissheten... 
    Någon som vet hur länge det kan ta innan mensen kommer? Eller hur länge det tar innan hcg är tillräckligt högt?
    Jag hade p-stav i 9 år och sen 1 år med minipiller, jag fick då höra att kroppen tror att den är gravid när man tar medel och att äggstockarna kan vara i "viloläge" under tiden man har skydd, så nu måste äggstockarna vakna till liv, i början fick jag 1 månad utan mens när jag slutade helt och sen fick jag världens magvärk, visade sig jag fått en vätskefylld cysta som spruckit :( men vid gynbesök och ultraljud så kan de se om äggstockarna börjat vakna! så jag rekommenderar att ta ett besök så de kan se hur äggstockarna beter sig ;) det är skönt att veta om de börjar sparka igång! vi har försökt i ca 4 månader och inget än, men nu är mensen sen! ca 9 dagar enligt tidigare BIM (oh där kan jag säga, när äggstockarna började kicka igång så fick jag mens 3 gånger samma månad, sen blev det 17, 20 och 22 dagar, nu är jag inne i dag 31) än så länge - men hoppas på ett + snart :D
  • Hellsing
    Havregry skrev 2016-08-03 20:00:40 följande:

Grattis alla som plussat/plussar! Ser du ett sträck cykeln så är det alldeles säkert ett plus :)

Själv är jag på bim +1. Testade igen idag, men det var också negativt, som på bim-2. Visserligen inte morgonurin, men det ska ju inte spela någon större roll när man passerat bim. Har ett test kvar men känns väldigt osannolikt att jag är gravid nu, så inväntar en sen mens :( Hellre att den kommer dock än att den hoppar över, vilket den inte gjort på flera år. Sånt mindfuck om den hoppar över nu bara för att man försöker och vill liksom :(

Ge inte upp än! Min mens är 10 dagar sen och jag tog ett negativt imorse :(
  • Hellsing
    Majmånen skrev 2016-08-04 14:33:52 följande:
    Jag håller med. Jag är på bim + 8 idag och ingen mens och inte positivt på gravtest när jag testade i tisdags. Jag ska hålla ut till lördag med att testa. Jag har symptom som ex stickningar/ont i vänster äggledare, dovt illamående till och från och stickningar i brösten vid några tillfällen. Hade även en nidis 1 v efter äl. 
    Håller tummarna för dig!!! Har också symptom (flytningar, illamående främst kvällar, haft stickningar i höger äggstock, molvärk och idag smakade min cola metall) men ingen nidis :/

Lycka till!!! Berätta hur det går ^^ spännande för oss med som inte har samma tur med tidigt + ;)
  • Hellsing

Av allt jag känner till om missfall (läst om) så är jag tvärsäker på att det kom inatt, hade en jätteskum magvärk igårkväll och vaknade instinktivt vid 3 och den typiska blodbeskrivningen och magvärken som missfall har!

Stort GRATTIS till alla som plussat och stort lycka till till er andra! Ska inte vara för ledsen, på det nästa gång!!

Svar på tråden Bim aug 2016