Inlägg från: LadySatisfied |Visa alla inlägg
  • LadySatisfied

Bim aug 2016

Har troligtvis ägglossning imorgon, följer endast en app, men får väl göra ÄL-test om det inte går på några försök. Vi hade sex i måndags och i tisdags.

Har haft stora problem med sexlusten (eller snarare total avsaknad av den) i flera år, men så när jag och min man bestämde att vi ska försöka bli gravida så var det någon spärr som släppte direkt. Hur skönt som helst med tanke på hur mycket jag gått och gruvat över det. 

Men nu så är barnverkstaden igång på riktigt.

• LadySatisfied

Oj, så spännande! Håller tummar och tår för att det stämmer!

Själv letar jag tecken hela tiden och fick för mig att brösten blivit ömma. Tills jag insåg att det var träningsvärk.

Har troligtvis ÄL idag, stämmer enligt kalendern och kändes som det, tycker mig ha hyfsad koll på kroppens signaler. Myset i måndags och tisdags kan ju vara nog för att bli gravid, om inte så får vi vänta eftersom maken är på annan ort under helgen.

1315 skrev 2016-07-22 07:23:22 följande:

Inbillar mig att ägget fäste igår och att det var därför jag hade molande värk i mage och rygg under kvällen.. Magkänslan säger att det är så!

Idag vaknar jag med illamående som inte går att vifta bort av tankarna utan det är verkligen påtagligt!

Känns väldigt märkligt att illamåendet ska komma så tidigt om det nu tagit sig.. Äl+5 idag :/

Eller så har jag gått och blivit sjuk!! Men i med mina två andra graviditeter så känner jag igen illamåendet..

• LadySatisfied
    Anonym (Skogstroll) skrev 2016-07-22 20:44:57 följande:

Jag hoppar med här!

Gjorde första försöket till ett + i början av juli men fick min mens för en vecka sedan.

Tror inte att jag hade äl den gången men fick nog en släng av skengraviditet. Hade en massa känslor till jag tog ett tidigt test som visade negativt... Hokus pokus så försvann ömmande bröst mm. Kroppen är knäpp ;)

Nu håller vi tummarna här!

Haha kroppen kan vara märklig ibland. Jag går runt och inbillar mig att jag känner en massa saker. Igår var jag helt säker på att jag hade ömma bröst - tills jag insåg att det berodde på träningsvärk... 

Hoppas det går bättre för dig nästa gång! :D

• LadySatisfied

Jag ligger idag på ÄL+2 och har haft lite känningar i magen. Känns lite som när jag hade cystor på äggstockarna, men inte alls lika mycket. Hoppas, men vågar inte riktigt tro att det ska vara någonting på g. Samtidigt som jag väldigt gärna vill vara gravid så känns det lite läskigt och overkligt.

Ska hälsa på föräldrarna snart, där det alltid brukar bli vin/öl till maten när vi är där. Undrar hur jag ska komma undan utan att behöva berätta att vi försöker bli gravida, vill vänta tills jag vet säkert... Hur hade ni gjort?

• LadySatisfied
    Ememem skrev 2016-07-24 19:58:18 följande:

Jag lever som vanligt fram till ett plus.

Äl+2 är kanske lite tidigt att kunna känna symptom, ägget fäster först kring äl+7-10.

Aha, som jag trodde. Har haft liknande känningar tidigare, men nu letar man ju efterföljande tecken på en graviditet som går

Okej, att dricka när jag försöker bli gravid kommer inte att hända. Plusar jag inte så kommer jag unna mig lite vin/en öl fram till nästa ägglossning. Nu blev dock problemet med föräldrarna uppskjutet då de skulle ha andra gäster just den helgen, men det lär ju hända igen. Får försöka komma på en bra lösning.
  • LadySatisfied
    Rosenblad skrev 2016-07-24 23:02:38 följande:

Ingen dricka här heller..fast dricker väldigt sällan i vanliga fall men under semester kvällar osv brukar de bli ett glas vin men inte denna semester! Är på försök nr 10 och slutade med cigg direkt när vi sa att vi ska börja försöka få barn och drickandet va ju endå inte så aktivt. Nu vågar jag absolut inte ta några risker, har trappat ner på koffeinet också. Efter 10 mån vågar man inget. Att bli gravid susar ju i huvudet dygnet runt och längtan är verkligen jobbig. Men tror faktiskt det kan va något denna månad. Har såå ont nu en vecka innan BIM, aldrig haft så ont så tidigt :S

Då är du precis som jag. Dricker väldig sällan, men mer på semestern. Nu får det dock bli alkoholfritt. Jag hoppas att du har rätt och att du plussar den här gången!
  • LadySatisfied

Just nu ligger jag på BIM-5. Men eftersom ja tv drabbats av världens ryggvärk ungefär mitt på ryggen så kan jag inte känna av några eventuella tecken på graviditet. Jag vaknade runt tio gånger i natt eftersom det gör så sablans ont varje gång jag rör på mig. Knaprar så mycket panodil som jag får, men känns inte som att det hjälper avsevärt. Imorgon ska vi i alla fall testa tidigt första gången. Ska bli himla spännande, men vet inte om jag vill ha en graviditet med den här ryggvärken.

• LadySatisfied
    stellanocte skrev 2016-07-31 11:00:01 följande:

Alla mina symptom från tidigare i veckan har nu försvunnit, så troligtvis var det bara vanliga ÄL-hormoner, sjukdom eller liknade. Tänker från och med nu sluta analysera symptom för de kan bero på allt och inget har jag insett. 

Tänker också sluta ta tester innan BIM. Orkar inte med förväntan och tveksamheten och besvikelsen och hoppet att jag kanske, förmodligen, tog testet för tidigt ändå, bara för att sedan bli dubbelt besviken när mensen kommer ändå. 

Ledsen för ett litet negativt inlägg. Hoppas att det går bättre för er andra

Äsch, man får vara lite negativ ibland! När ingenting känns kul eller som att det inte går ens väg så är de oundvikligt. Jag hoppas att du snart får ett plus och att du blir jätteglad då!

Jag hade själv inte tänkt testa innan BIM, men flera saker gör att jag vill försöka veta så tidigt som möjligt (främst värktabletter pga ond rygg). Kommer nog precis som du tänka att det var för tidigt om det visar negativt. Hoppas du blir på bättre humör snart!
  • LadySatisfied
    1315 skrev 2016-07-31 11:52:32 följande:

Jag plussade på bim-6, lika tidigt som med dottern.. Helt overkligt!!! Tog test så tidigt då jag hade tydliga symptom så som växtvärk och illamående samt svajande humör och trötthet... Har egentligen bim imorgon! Nu har jag gått 2 dagar utan att känna något i tjejmagen, men idag har värken återigen kommit tillbaka.. Så symptomen kommer och går hela tiden, man känner inte allt konstant :) ge ibte upp hoppet förrän mensen kommer!! Jag håller mina tummar !

Wow! Stort grattis
  • LadySatisfied

Testade idag på BIM-4 (troligtvis, har en genomsnittlig cykel på 27 dagar, men den har varit upp till 29 dagar senaste året). Inte ens en antydan till ett plus. Nästa test blir på fredag om jag inte fått mensen då.

• LadySatisfied
    milja87 skrev 2016-08-01 15:43:06 följande:

Jag har Bim den 4/8, alltså är jag på Bim-3 idag. Så segt att vänta. Tiden mellan äl och Bim är 16 dagar för mig (som regel)

Detta är vårt 4:e försök, 1:a med CB digitalt äl test. Hade sex på äl dagen och de två dagarna före det. HOPPAS att det funkade...

Har inte känt så mycket symptomer den här månaden. Lite små "knottror" på ena kinden, på halsen och på bröstkorg och mage. Det har jag inte tänkt över tidigare att jag har haft.

Igår var jag så VARM i kroppen att jag bara ville kasta mig i det iskalla havet utanför. Det var bara 15 grader varmt ute så ingen värmebölja här vid Norska kusten direkt.

Idag fick jag en hint av Molvärk i ryggen och ett plötsligt blodsockerfall, kände mig lätt yr/illamående och var tvungen att ha mat NU med en gång!

Fler som har Bim i dagarna? Har ni testat än?

Jag har tre CB digitala i skåpet och ett RFSU testa tidigt, så det kliar i fingrarna...

Jag har BIM på fredag (alltså 5/8). Testade med RFSUs testa tidigt idag. Inget streck alls. Kommer inte testa igen förrän på fredag.
  • LadySatisfied
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Ååh så himla kul! Stort grattis!
  • LadySatisfied
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-02 10:49:59 följande:

Jag tänker som dig borde ju synas ngt. Jag har också haft en bebis som jag gått och burit och sniffat på så underbart. Vänner som är gravida och skickar och berättar hur dom mår. Den ena har försökt i över 1 år och jag är verkligen super glad att dom äntligen fick sitt plus samtidigt som det gör ont i mig när jag hela tiden får höra hur glad hon är. Men vi får inte ge upp ngn gång kommer vi att vara dom som vill skryta och berätta om hur dåligt vi mår och klaga på alla gravid symptom. <3

Det är tydligen väldigt vanligt att ett test innan BIM inte är positivt även om man är gravid. Säkrast är att testa efter BIM om mensen inte kommit. Allt beror på hormonnivåer.
  • LadySatisfied
    10oktober skrev 2016-08-03 16:15:40 följande:

Helt otroligt, tog ett test så fort jag kom hem. Jag är gravid!!! Strecket dök upp med en gång och då har jag dessutom inte väntat fyra timmar från förra mensen. Kan inte fatta det! Mannen kommer hem om typ en timme, vill berätta med en gång! :D

Oj vad härligt! Stort grattis
  • LadySatisfied
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 21:41:47 följande:

Vart köper ni era graviditets test? Tänkte beställa hem från nätet.

Tack på förhand!

Jag har beställt från apotea.se
  • LadySatisfied

Har BIM idag och tog ett negativt test. Nu får vi se när mensen behagar dyka upp. Har haft tydlig PMS som jag in i sists stund hoppades skulle vara graviditetstecken.

På det igen bara, och ikväll ska jag unna mig ett glas vin.

• LadySatisfied
    Anonym (Längtar) skrev 2016-08-05 12:39:18 följande:

Blev inget pluss denna månaden. Istället blev det mens på BIM +1 och mensvärk from hell! :P Lycka till allihopa! :)

Som att mensvärken vill jävlas lite extra

Hoppas det går bättre nästa gång. Själv har jag BIM idag men än så länge ingen mens. Testade i morse, men fick negativt och väntar bara på mens och mensvärk.
  • LadySatisfied

Idag kom min mens. En dag sent. Nästa månad blir det lite bättre försök, men nu byter jag tråd då nästa BIM är 2 september. Lycka till ni andra!

Svar på tråden Bim aug 2016