Inlägg från: MissMarvel |Visa alla inlägg
  • MissMarvel

Bim aug 2016

Hej alla! Jag är helt ny här!

Hade troligtvis ÄL den 26/7 (enligt Natural Cycles) och jag och min pojkvän borde ha täckt in ÄL den veckan med god marginal oavsett vilken dag det var ;)

Har BIM den 10/8 och väntar med spänning på ett plus! Har väldigt mycket symtom, svullna och ömma bröst, molande värk i magen, känslig i humöret osv. Borde kunna ta ett test nu i helgen! :)

• MissMarvel
    Zebra89 skrev 2016-08-05 11:38:23 följande:

Hejhej ! = ) Jag hade äl den 28/7 och bim runt 10/8 :P Har precis samma symtom som du ! Är lite uppsvälld om magen oxå. Känns nästan som jag borde vara gravid med alla dessa symtom, men kroppen kan ju luras.. Vill bara testa så snabbt som möjligt men ska vänta till söndag/måndag ^^

Är jag inte gravid nu så är det något annat konstigt med min kropp. Brukar ha ont i brösten vid ÄL men aldrig innan mens. Nu har dem varit svullna/ömma sedan ÄL i princip. Plus övriga symtom som tillkommit. Så det borde vara något kan man ju tycka, men samtidigt naivt att tro att man ska bli gravid på första försöket!
  • MissMarvel
    Zebra89 skrev 2016-08-05 13:52:31 följande:

Känner likadant, om jag inte är gravid så så jag ringa kvinnokliniken för undersökning då det känns så mycket i livmodern. Skulle göra situps (typ) och då fick jag jätteont nere i magen.

Hehe jag har tvärt om, brukar ha svullna bröst innan mensen men nu fick jag det vid äl och har det fortfarande =P

Ärsh det kan ju ta sig fort ^^ Är oxå inne på första riktiga försöket efter MA i april.

Jag blev gravid i februari. Det var inte alls planerat och situationen som sådan väldigt ohållbar, så jag fick göra en abort. Den gången visade testet negativt BIM-4 och positivt på BIM-dagen. Hade INGA symtom den gången, men fick känslan av att jag var gravid och tog därför testen. Blödde i 4 månader efter aborten. Sedan har jag haft en vanlig mens och borde därför vara tillbaka i min normala cykel igen efter aborten. Har ju massor med symtom denna gången, så jag hoppas verkligen det har gått vägen, men får nog vänta med att testa mig tills det närmar sig BIM.
  • MissMarvel
    Ice Age skrev 2016-08-05 20:34:04 följande:

Har oxå bim 10/8, vill bara spola fram dagarna... Funderar dock på tjuvtesta imorn.

Men några symtom är det svårt att säga något om, jobbar natt denna vecka så ev symtom maskeras nog av vad tröttheten kan ställa till med

Jag funderar också på att tjuvtesta imorgon, hihi! Är så himla nyfiken! Men kommer säkert vara för tidigt...
Svar på tråden Bim aug 2016