Inlägg från: Grönablad |Visa alla inlägg
  • Grönablad

Bim aug 2016

LadySatisfied skrev 2016-07-24 18:39:01 följande:

Jag ligger idag på ÄL+2 och har haft lite känningar i magen. Känns lite som när jag hade cystor på äggstockarna, men inte alls lika mycket. Hoppas, men vågar inte riktigt tro att det ska vara någonting på g. Samtidigt som jag väldigt gärna vill vara gravid så känns det lite läskigt och overkligt.

Ska hälsa på föräldrarna snart, där det alltid brukar bli vin/öl till maten när vi är där. Undrar hur jag ska komma undan utan att behöva berätta att vi försöker bli gravida, vill vänta tills jag vet säkert... Hur hade ni gjort?

Jag lever precis som vanligt fram tills plus. Dricker alltså vin mellan ÄL och BIM om jag har lust med det :)
  • Grönablad
    10oktober skrev 2016-08-03 16:15:40 följande:

Helt otroligt, tog ett test så fort jag kom hem. Jag är gravid!!! Strecket dök upp med en gång och då har jag dessutom inte väntat fyra timmar från förra mensen. Kan inte fatta det! Mannen kommer hem om typ en timme, vill berätta med en gång! :D

Vad roligt! Grattis!!!

Tempar du också eller har du bara kollat ÄL med sticka?
  • Grönablad

Går också och väntar på ÄL, borde inte vara förrän typ i slutet på nästa vecka men har haft fertilt sekret i tre dagar nu. Har inte registrerat sekret tidigare så minns inte hur långt innan jag brukar få.

BIM 26/8.

• Grönablad
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-06 15:00:19 följande:

Tror att jag har på måndag så gäller att mysa till de ordentligt i helgen. Försök 1 med barn 2.

Då är vi ganska lika i tid. Önskar er lycka till med liggat i helgen! :)
  • Grönablad
    Deni81 skrev 2016-08-06 16:26:40 följande:

Ok, tack Hoppas det ska visa nåt. Så tempen ökar något snäpp vid ÄL och håller sig stadigt "hög" fram till mens ifall man är gravid, icke sant? Man ska ha en bättre temp än vad vi har kanske... Eller kör ni med vanlig temp?

Ska bli ett spännande kapitel

Tempen "ska" öka 0,3-0,5 grader för att det ska vara trolig ÄL-höjning. Den höga tempen håller sig fram tills BIM oavsett om man är gravid eller inte, däremot om den fortsätter att vara förhöjd efter BIM kan det vara ett tecken på graviditet.

Det är bra att ha en termometer med 2 decimaler för att kunna göra så tillförlitliga beräkningar som möjligt.
Svar på tråden Bim aug 2016