Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

Bim aug 2016

Hej på er!
    Hoppar in här. Är 31 och slutade med cerazette i mitten på maj.

Längtar nu efter mitt första plus någonsin. Tempar (när jag kommer ihåg) och ska nu använda ÄL-stickor tänkte jag. Har ganska bra koll på min temp sen innan jag åt cerazette, då jag använde den metoden tidigare, dock för att förebygga oönskad grav. medan jag inte åt piller. 

Hade egentligen tänkt att det blir som det blir, men nu har jag och min karl bestämt att vi verkligen ska försöka, då jag verkligen längtar efter egna barn.
    Enligt en app jag använder är nästa ÄL runt den 14 aug, och BIM runt den 26 aug. Hoppas verkligen det tar sig även om det bara är försök nr 2. (ja... eller första verkligt seriösa försöket)
  • FrökenE1985

Tänkte köra äl-test denna gång i kombination med temp. Tog ett äl-test inatt vid 00:45 som var jättepostivt. (Båda streckan var precis lika starka) Tog ett nytt nu på morgonen som inte visade postivt. Har även min vanliga ägglossningsvärk nu, som började framåt morgonen och gjorde det svårt att sova. Sa till min karl att nu ska det "mysas" så han slängde sig i duschen med orden "Bäst jag skyndar mig innan du ändrar dig" haha

Trodde jag skulle ha äl nästa vecka, men tog testet ändå. Och tur var kankse det, annars hade vi nog missat det. Håller nu tummarna på att det tar sig.

BIM runt den 19 aug! Kommer bli lång väntan.

• FrökenE1985
    Smlan skrev 2016-08-05 10:29:03 följande:

Haha, vad skönt med den inställningen. Här har det blivit riktigt "produktionssex" så det är inte lika spännande längre. Men karln ställer upp varje gång jag frågar i alla fall så jag ska inte klaga. Det är tråkigt om detta ska ta död på sexlivet.

Det låter lovande att ni verkligen prickar in ÄL. Spännande men lång väntan till BIM nu då :)

Men verkligen! Man vill ju veta nu. Haha... Vi har ju lyckats mysa till det iaf 3 gånger under de mest fertila dagarna denna gång. =) Hihi... (om man nu ska lita på apparna jag har.)

Ni får försöka hotta till det lite så att det blir mer spännande. Köra en riktig date-night eller något. ;)
  • FrökenE1985
    Prästkragen skrev 2016-08-07 21:20:54 följande:

Yay, positivt test idag med två olika sorter, både ett som visar supertidigt och cb digital!

Men ååå grattis!!!! Glad
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 10:08:14 följande:

Hugg i magen på äl eller äl+1 Någon som känt lika dant? Symptom på äl eller?

Jag får alltid som hugg i magen vid ägglossning. Denna gång fick jag även positivt utslag på ÄL-sticka ett par timmar innan jag kände det välbekanta hugget. 
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 10:25:33 följande:
    Tack! Då stämmer nog min uträkning för ÄL. Bara att hoppas nu då :) Mös till de igår.
    Håller tummarna för er! =)

Vi lyckades mysa till det varannan dag samt på ägglossningsdagen denna gång. Så känner verkligen att väntan blir lång till BIM denna gång.
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 11:15:11 följande:
    När har du BIM? Jag känner mig väldigt uppblåst. Vanligt vid ÄL också?
    BIM den 17 aug om jag räknar 12 dagar lutealfas, vilket jag haft tidigare.
  • FrökenE1985
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 11:15:11 följande:
    När har du BIM? Jag känner mig väldigt uppblåst. Vanligt vid ÄL också?
    Jag brukar btw också känna mig väldigt uppblåst mellan ÄL och mens.
  • FrökenE1985
    Jessy87 skrev 2016-08-08 12:19:49 följande:

Hej!

Hoppar in här. La även upp en bild i 'svaga sträck' gruppen men tänkte att fler kanske läser här.

Har oregelbunden cykel och är på bim-4 till bim. Tog med morgonurin imorse. Någon som det sträck jag ser eller är det ett spök?

Ser absolut ett streck där! Grattis! Glad
Svar på tråden Bim aug 2016