• mysius

Bim aug 2016

Jag hoppar in i diskussionen :) Själv har jag bim idag utan någon mens i sikte.. Har ömma bröst, humörsvängningar som heter duga, är trött och orkeslös, har varit lite illamående under veckan samt haft yrsel flera dagar i rad. Tog inget ÄL-test denna månad men vet ungefär när jag hade det, och vi sexade till det dagarna innan och efter, så det skulle inte vara helt omöjligt att vara gravid. Min mens brukar för övrigt vara väldigt regelbunden, den kommer alltid samma dag i månaden och jag brukar ha kraftig mensvärk timmarna/dagen innan.Men denna gång har jag inte känt något alls förutom igår kväll vid sex då det kändes som en ilning, likt mensvärk efteråt. Vad tror ni?

• mysius
    Mix of mine skrev 2016-08-08 21:37:07 följande:

kan inte citera i mobilen

@mysius - när ska du testa?

Du klickar på lilla runda knappen till höger i inlägget som du vill citera :)

Jag jobbar kväll imorgon och har inget test hemma så om mensen inte har dykt upp på onsdag så tänkte jag köpa ett då och testa på fredag (jobbar 07-19 på onsdag så jag vill inte testa på torsdag morgon och sedan behöva vänta med att berätta för sambon tills kvällen om det är positivt) så på fredag morgon ska jag testa tänkte jag för då är jag ändå på bim +4. Om jag kan hålla mig tills dess... :p
  • mysius
    Mix of mine skrev 2016-08-08 21:56:50 följande:

det går att citera i mobilen från websida men jag hittar inget i FL -appen ( som jag brukar använda... ) det kanske inte går i appen på Iphone?

Spännande, jag hade inte kunnat hålla mig..

Jag vet, det är svårt att inte testa. För min del kan jag inte testa tidigare då jag inte har möjlighet att köpa ett test, och då tänker jag att jag lika gärna kan ge det några dagar för det skulle vara jobbigt att testa och så kommer mensen dagen efter..

Däremot känner jag en känsla som att det gör pytte ont precis vid livmodern, ingen mensvärk, men inte heller som vanligt. Jag har använt en "period-tracker" där jag varje gång jag upptäckt något avvikande, har skrivit upp det. Väldigt bra tips, för då kan man gå tillbaka och se hur det varit tidigare månader och läsa minnesanteckningar om humör, symptom, sex, mens, ÄL osv. För det är lätt att glömma och man minns ju det man vill minnas ;) men att jag har ömma bröst skulle lika gärna kunna vara pms, men det som gjort mig misstänksam är yrseln, det vaga illamåendet (trots att jag bäljat i mig både resorb och vatten i värmen) samt tröttheten. Men sen har jag varit lite stressad senaste veckorna så jag vet inte om det kan vara det, anledningen till att mensen är sen?
  • mysius
    Mix of mine skrev 2016-08-08 23:22:54 följande:

yrsel har jag också haft, inte så mkt idag på BIM men BIM -4 och fram till nu har det kommit över mig då och då, har även varit extremt trött i varannan dags perioder (idag är en icke-trött dag )

jag kommer nog att testa imorgon efter att Posten kommit, jag vill veta om jag misstänker rätt,

dock blev jag lite nojjig idag när det stack till rätt rejält i 10-15 sekunder typ vid vänster äggstock, började genast tänka utomkvedshavandeskap, antagligen lite för tidigt för det...

men först test imorgon så får vi se!

Vad spännande, har du haft några fler symptom än yrsel och trötthet? :) du kan väl uppdatera när du testat, blir nyfiken!
Svar på tråden Bim aug 2016