Inlägg från: Mix of mine |Visa alla inlägg
  • Mix of mine

Bim aug 2016

BIM idag och det är verkligen många symtom på gång, testerna jag beställt kommer imorgon.... vänta vänta... jag som är så tålmodig....

• Mix of mine
    mosterJenny skrev 2016-08-08 14:17:17 följande:
    Spännande! Vilka symptom har du såhär långt? (:
    molvärk från och till sen BIM-2 (brukar bara ha en dag innan BIM), ömma bröst, det känns allmänt "konstigt" och lite som när jag var gravid för 8 år sen med "minstingen", känns som om mensen är på gång emellanåt, men ingen mens, bara flytningar, ingen aptit och så toppar jag det med lite yrsel...

Funderar på att testa på eftermiddags urin imorgon, tror inte jag klarar vänta till onsdag morgon. Måste även ringa vårdcentralen för att få ändrat blodtrycksmedicin om det nu visar sig att jag är gravid, vill inte gå med felaktig medicin om det är en liten där inne... Skäms
  • Mix of mine

Lite intressant denna gången är att jag körde med ÄL-stickor och ÄL visade sig vara 2-3 dagar senare än jag trott... Misstänker (om jag får plus) att det är sex 1,5 dag efter positivt ÄL test som gett resultat...

• Mix of mine
    Dina1 skrev 2016-08-08 14:57:55 följande:
    Citerar mitt eget inlägg från igår. Tog ett CB digitalt och är gravid! 1-2 veckor :) första försöket! Detta känns mycket märkligt.
    grattis Glad
  • Mix of mine
    mysius skrev 2016-08-08 21:50:06 följande:

Du klickar på lilla runda knappen till höger i inlägget som du vill citera :)

Jag jobbar kväll imorgon och har inget test hemma så om mensen inte har dykt upp på onsdag så tänkte jag köpa ett då och testa på fredag (jobbar 07-19 på onsdag så jag vill inte testa på torsdag morgon och sedan behöva vänta med att berätta för sambon tills kvällen om det är positivt) så på fredag morgon ska jag testa tänkte jag för då är jag ändå på bim +4. Om jag kan hålla mig tills dess... :p

det går att citera i mobilen från websida men jag hittar inget i FL -appen ( som jag brukar använda... ) det kanske inte går i appen på Iphone?

Spännande, jag hade inte kunnat hålla mig..
  • Mix of mine
    mysius skrev 2016-08-08 22:08:36 följande:

Jag vet, det är svårt att inte testa. För min del kan jag inte testa tidigare då jag inte har möjlighet att köpa ett test, och då tänker jag att jag lika gärna kan ge det några dagar för det skulle vara jobbigt att testa och så kommer mensen dagen efter..

Däremot känner jag en känsla som att det gör pytte ont precis vid livmodern, ingen mensvärk, men inte heller som vanligt. Jag har använt en "period-tracker" där jag varje gång jag upptäckt något avvikande, har skrivit upp det. Väldigt bra tips, för då kan man gå tillbaka och se hur det varit tidigare månader och läsa minnesanteckningar om humör, symptom, sex, mens, ÄL osv. För det är lätt att glömma och man minns ju det man vill minnas ;) men att jag har ömma bröst skulle lika gärna kunna vara pms, men det som gjort mig misstänksam är yrseln, det vaga illamåendet (trots att jag bäljat i mig både resorb och vatten i värmen) samt tröttheten. Men sen har jag varit lite stressad senaste veckorna så jag vet inte om det kan vara det, anledningen till att mensen är sen?

yrsel har jag också haft, inte så mkt idag på BIM men BIM -4 och fram till nu har det kommit över mig då och då, har även varit extremt trött i varannan dags perioder (idag är en icke-trött dag )

jag kommer nog att testa imorgon efter att Posten kommit, jag vill veta om jag misstänker rätt,

dock blev jag lite nojjig idag när det stack till rätt rejält i 10-15 sekunder typ vid vänster äggstock, började genast tänka utomkvedshavandeskap, antagligen lite för tidigt för det...

men först test imorgon så får vi se!
  • Mix of mine
    mysius skrev 2016-08-09 06:03:29 följande:
    Vad spännande, har du haft några fler symptom än yrsel och trötthet? :) du kan väl uppdatera när du testat, blir nyfiken!

mina misstankar stämde.... Bim +1 idag

Kunde inte hålla mig så stack iväg och köpte ett test nu i morse

• Mix of mine
    mysius skrev 2016-08-09 06:03:29 följande:
    Vad spännande, har du haft några fler symptom än yrsel och trötthet? :) du kan väl uppdatera när du testat, blir nyfiken!
    det har huggit till lite nere i äggstockstrakterna också innan BIM, ja lite molvärk och sen större bröst
  • Mix of mine
    Teresiat skrev 2016-08-09 09:58:48 följande:

Fråga till er ang ÄL, när har ni de klassiska "äggviteflyningarna" på cykeln? Ett par dagar innan ÄL? Dagen innan ÄL? På ÄL?

För min del nu sista cykeln när jag blev gravid så hade jag:

Äggviteflytningar dag 10-14. Fullt utslag på ÄL test dag 13 och sen beräknad ÄL dag 14. Helt torrt från dag 15.
Svar på tråden Bim aug 2016