Inlägg från: Susanna000 |Visa alla inlägg
  • Susanna000

Bim aug 2016

Hej allihop! Jag hoppar gärna in här också ???? Tog ut min hormonspiral den 29/6 för att försöka skaffa ett syskon till mina pojkar, 2 och 6 år gamla. Fick mens knappt två veckor därefter. Nu borde jag ha BIM kring 10-13/8, svårt att veta exakt hur cykeln går såhär direkt efter uttaget. Men borde ha haft ÄL kring tors-lör för en vecka sen.

Hade konstiga symtom hela förra veckan med uppblåsthet och mensliknande värk, som mest förra helgen. Antagligen hade de med ÄL att göra men har aldrig haft så mycket symtom av det tidigare. Trodde faktiskt nästan att jag har gravid i måndags för jag mådde tom illa och allmänt konstigt. Tog ett test som såklart var negativt.

Symtomen lugnade sig ett par dagar men nu senaste par dagarna känner jag åter av livmodern, ungefär som någon annan sa, att det liksom jobbar på därinne. Känner av det även när jag vaknar om morgnarna.. hm.. vet inte riktigt vad det står för, kanske har min kropp bara blivit tokig efter hormonomställningen efter spiralen eller nåt. Återstår att se. Men spännande är det! Håller tummarna för oss alla! Och tråkigt för er där det inte gått vägen denna månad. På't igen nästa omgång!

• Susanna000
    Anonym (L) skrev 2016-08-07 19:15:35 följande:

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Hur känns det för er med BIM tisdag-onsdag?

Jag har BIM torsdag (tror jag) och har redan sen mitten på förra veckan känt av molvärk. De senaste dagarna har jag också en olustighetskänsla som hänger ihop med molvärken. I helgen också känt mig tröttare än vanligt. Känns verkligen inte som det brukar innan mens, men så har jag ju nyligen tagit ut spiral också så tänker att det kan ju vara det också. Tänkte köpa ett test idag och så testa imorn bitti (BIM-2).
  • Susanna000

Jag är idag på BIM- 2-3. Hade tänkt testa imorse men köpte igår ett par stickor och testade igår kväll istället, vilket var blankt... iofs är det inte testa tidigt på dem men de ska ju ha samma hcg -känslighet som CB digital står det.. sen förstod jag här ovan att det kan bli olika utslag på olika tester. Aja, har nu tänkt vänta till torsdag innan jag testar igen. Och vi som egentligen tänkt att det vore bäst att vänta några månader med att bli gravida (av jobbskäl ) men så är man här ändå och hoppas innerst inne att det ska ta sig direkt ????

• Susanna000
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-09 14:01:40 följande:

Samma dilemma. Skulle vilja vänta lite men man är ju inte beredd på att de ska ta sig vid första försöket(vilket det iof sig gjorde med nr.1) samtidigt ska man vara väldigt glad över att kunna få bli gravid. Önskar dig all lycka till!

Tack, detsamma! :)
  • Susanna000

Jösses vad jag mår konstigt! Har både igår kväll och i morse varit jättegråtmild och känslig utan orsak, fick skärpa mig för att inte gråta på bussen till jobbet när jag lyssnade på musik (som inte ens var sorglig!). Brukar inte ha såå lätt till tårar annars! Känner av olustighetskänsla i magen när jag vaknar och har haft molvärk i snart 1 v nu. Har det aldrig innan mens annars, och inte påtaglig pms heller. Blev yrslig och kände mig illamående på jobbet imorse, men som tur var lättade det.

Har BIM tidigast imorgon, så har tänkt ta ett test då (tror inte jag kan hålla mig ifrån det, hehe). Är jag inte gravid är det verkligen en rejäl luring, nästan så jag får gå o kolla upp så jag inte har något annat konstigt gynekologiskt! Hur känner ni andra med BIM i dagarna?

• Susanna000
    PM90 skrev 2016-08-11 05:57:09 följande:

Hej allihopa! Ny här och vad spännande det är at läsa hur det går för er och vad ni har för olika erfarenheter!

Jag håller på att bli galen av "vill-vetandet". Jag har BIM idag 11/8 och testade precis men fick negativt, inga tecken på att jag bör få min mens dock. Det är bara att vänta och se. Jag tycker följande saker skiljer sig:

*mensvärk - stickande, molande till och från i över en vecka (brukar annars ha det 1 dag innan)

* genomskinliga o vita flytningar i över en vecka (brukar annars ha brunfärgade flytningar ca 2 dagar innan)

* när jag nös häromdagen trodde jag att hela "tjejmagen" skulle slitas ut. Likadant vid ett tillfälle när jag snabbt satte mig på huk häromdagen.

Lite andra difusa symptom också, men som lika gärna kunnat bero på annat.

Är det någon annan som plussat vid nåt tillfälle som känner igen sig? Eller nån annan som har andra tankar kring det? Så skönt att få bolla bara :)

Håll tummarna för mig!

Hej! Jag är i precis samma sits som dig! Har enligt min app också BIM idag, men testade negativt imorse. Har också haft molvärk sedan ca 1 v, vilket har varit gravidsymtom hos mig förut (har två barn). Brukar annars också bara ha det strax före mens. Har också senaste dagarna ökad trötthet och lite yrsel/olustkänslor av och till, men det är ju mer ospecifikt som sagt. Har också haft sådana där hugg vid ett par tillfällen, vid nysningar just. Men just molvärken har varit väldigt påtaglig för mig. Det kan dock vara så att jag egentligen har BIM om några dagar, då mina cykler varierat tidigare mellan 31-35 dagar (är på 31 idag). Det är också första riktiga cykeln efter hormonspiral, så det kan ju också hända att kroppen beter sig underligt pga det kanske.. försöker ställa in mig på att mensen sannolikt kommer snart, men annars testar jag igen på måndag! Håller tummarna för oss båda!
  • Susanna000
    PM90 skrev 2016-08-11 16:56:07 följande:

Åh va jag hoppas vi båda plussar! :D kul att höra att det är symptom du känner igen sen tidigare, jag har inget att jämföra med. Jag tog också ut spiral nyss men dock en koppar så jag tror inte det är nåt som ska behövas återställas. Är på semester nu och på stranden efter vi badat satt jag och kände det som om oj nu kan det vara mensen, men efter att ha hållt noggrann koll på handduken vågade jag bestämma att nej bara ännu en flytning och mycket riktigt, helvit flytning när jag torkade mig. Inte alls likt mina menssymptom. Jag vill vara inställd på att mensen kommer men det känns som om det verkligen kan bli plus, får istället försöka att inte bli för besviken ifall det händer. Jag håller också tummarna för oss båda!!! :D

har du tänkt att testa varje morgon nu?

Jag måste erkänna att jag testat varje dag sen

BIM-9. Det gör jag inte om, om det inte blir av den här gången, usch va besviken man blir :P

Lyckosparkar till oss båda! Håll mig uppdaterad :D

Så spännande! Det låter ju lovande med symtomen som skiljer sig så mycket mot innan mens.. hoppas verkligen det blir plus snart! :) Ja det är verkligen svårt att låta bli att testa när man så gärna vill veta! Jag testade någon gång förra veckan (mån/tis) också för jag hade mycket symtom då med så jag fick för mig att jag kanske blivit gravid tidigare (typ just i samband med spiraluttaget) men det var nog ÄL jag kände av så pass mycket då. Sen testade jag i måndags också. Så inte såå många test men blir nästan lite rädd för att testa då man ju inte vill bli besviken... så därför har jag nu tänkt försöka hålla ut till på måndag, för då borde jag ha haft BIM även om cykeln varit lång. Men förstår om du tänkt testa varje dag! Lycka till!!
  • Susanna000
    PM90 skrev 2016-08-14 12:32:12 följande:

Idag BIM +3 fick jag min mens så I'm out för den här gången :) jag är inte allt för ledsen och vi båda är på gott humör. Det är vår tur en annan gång, kanske redan nästa cykel vem vet :D

Grattis än en gång till er som plussat och stort lycka till till er andra!

Samma här! Fått min mens idag på BIM +3. Och vi som hade så mycket symtom! Men men, kroppen luras bra! Verkar som spiraluttaget för min del gjort att kroppen betett sig väldigt annorlunda än vanligt. Skönt ändå att veta att cykeln är igång ordentligt! Lycka till er andra, hoppas detta är er månad!
Svar på tråden Bim aug 2016