Inlägg från: Bettieboop |Visa alla inlägg
  • Bettieboop

Bim aug 2016

Jag och min sambo ska flytta till hus nästa helg, och hade bestämt att vi skulle börja försöka få barn då... Men i torsdag så körde vi på ändå och jag hade ägglossning någon gång mellan onsdag-fredag så jag hoppas men vågar ändå inte då det är första försöket.
    Jag har längtat i flera år men just detta året så har jag gråtit och blivit deprimerad så fort mensen har kommit.. Är så lycklig över att vi har börjat försöka nu!

• Bettieboop
    Julm skrev 2016-07-29 21:54:34 följande:
    Har bim någon gång mellan 1-4 augusti. I övrigt inga symptom, försöker att inte överanalysera minsta lilla smärta i magen men smärtan i ländryggen har varit påtaglig. Fick ta en ipren idag då det värkte så mycket.

Hur ligger du till?
    Tänk på att inte använda Ipren när du försöker eller är gravid.
  • Bettieboop
    Anonym (Hatar ovissheten) skrev 2016-08-03 09:52:07 följande:

Hej! Vet inte om detta är rätt ställe att vända sig till men iaf. Min spiral åkte ut för en månad sedan typ. Har inte haft mens sedan jag satte in den i juni. Nu några veckor efter spiralen åkte ut känner jag mig helgravid. Vet att hormonerna kan spöka efter spiral men det borde väl bli bättre, inte värre?? Tog ett test igår, negativt. Är ju omöjligt att veta när jag har bim då jag inte haft mens på ett tag. Nu sitter jag här, supertrött och magen håller på att vända sig i mig. Ugh. Vill bara ha mens eller ett plus nu, vad som helst bara slippa ovissheten... 
    Någon som vet hur länge det kan ta innan mensen kommer? Eller hur länge det tar innan hcg är tillräckligt högt?

Jag tog ut min hormonsprial i december, tog ca 3 månader innan min mens kom.
  • Bettieboop

Bim idag eller imorgon... Testade mig på bim -3 negativt. Idag känner jag mig väldigt svullen mellan benen så mensen är troligen på ingång tyvärr... Men man slutar ju inte hoppas!

• Bettieboop

Fick min mens på bim+1, på kvällen, dag 1 var det bara några bruna droppar, dag två lite mer och dag 3-4 endast bruna droppar... Brukar bara ha 4 dagar men absolut mer än så! Idag är det dag 6 och jag har känt hugg i livmodern, något jag bara ha känt innan bim. Är även liiite öm i svanken men var i trädgården häromdagen så kan vara det... Jag letar alltid efter symptom men aldrig efter mensen har kommit! Någon annan som känner igen sig? Varit extremt trött i 1,5 vecka och väääääldigt sur/nere av någon konstig anledning... Flyttade till hus förra helgen så jag är ju egentligen otroligt lycklig!

• Bettieboop
    Ememem skrev 2016-08-09 13:58:10 följande:
    Har du tagit nåt test? Är väl enda sättet att få reda på om det är nåt eller om det är kroppen som spökar. Är ju inte ovanligt att få en blödning vid mens även om man är gravid.
    Tog ett test på bim-1 och det visade negativt... Får testa imorgonbitti! Vill helst inte göra det då jag bara blir så ledsen när det visar negativt :(
  • Bettieboop
    Ememem skrev 2016-08-09 15:43:45 följande:
    Ok men om du testat på BIM -1 och sen fått mens så skulle jag nog väntat lite med att testa. Hur lång cykel brukar du ha? Det kan inte vara så att äl är pågång?
    Mellan 25-27 dagar. Aldrig lagt märke till äl förutom flytningarna... Så det tror jag inte :/ är kanske bara kroppen som spökar. Men aldrig haft så lite mens, sådanthär humör eller känt av huggen efter bim... Dum man är som hoppas egentligen! Dra efter varenda halmstrå
  • Bettieboop

Någon har som har gått efter äl-app och sedan kört äl-test för att se hur pass rätt appen har haft om just dig?
    Jag går endast efter appen, förstår att den inte är 100% men jag får äl-sekret på samma dag som appen visar... Får man äl-sekretet samma dag eller någon dag innan/efter själva ägglossningen?
    Vi är på försök 2 med barn 1, dock svårt just nu att "hinna" ha sex då jag jobbar mycket och vi har haft sambons lillebror som har sovit över... Har börjat få lite olika cyklar mellan 25-28 dagar, så appen går väl efter det vanligaste?

• Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-08-21 16:46:10 följande:

Ni som får molvärk och ont i äggstockar, hur vet ni att det är det? Tarmen sitter ju också på samma ställen, gaser kan ju göra ont tex. Jag har ont ofta pga tarmarna så jag vet inte riktigt när det är dem eller om det är nåt annat...

Har funderat på precis samma sak! Jag har ibs och får ofta ont i äggstockarna/livmodern när magen håller på... Alltså nästan varje dag. Vet inte heller hur jag ska urskilja det då jag i princip aldrig har mensvärk utan bara är svullen och öm mellan benen innan dagen innan mens.
  • Bettieboop

Är på bim -3 idag och igår började jag bli öm om brösten, men inte hela utan bara vid sidorna? Hur har ni haft det som var varit ömma i brösten som varit gravida, är det hela brösten? Ömmar när jag går och så med och brukar inte känner av något med brösten innan bim.

• Bettieboop
    Julm skrev 2016-08-27 09:14:06 följande:
    Försök 4 för denna gång. Har provat i omgångar och förra omgången provade vi 4 ggr. Tänker säga att vi testat 12 månader. Jag har rätt att använda skattepengar för att må bra/bättre. Så många som missbrukar skattepengar. Är fullt frisk människa och belastar inte samhället med något annat vis. Ibland får man nog bara armbåga sig fram tror jag.
    "Så många som missbrukar skattepengar" det är inte så konstigt att folk gör det om ni alla tänker likadant, att det är okej bara för att någon annan gör det. Jag förstår att det gör ont och att du är ledsen/deprimerad, men jag tycker inte att du ska ljuga dig till det. Varför inte försöka 12 månader i rad istället för i omgångar? Kämpa och jag hoppas så klart att du får ditt plus på ett eller annat sätt! Trevlig lördag på er alla och supergrattis till alla plus och håller tummarna för oss andra att vi med få plussa snart!
  • Bettieboop

Är det bara jag som ser det svaga strecket? Räknas det ens eller brukar dom bara se ut så?
    Min cykel brukar ligga på 25-27 dagar och är på dag 25.

• Bettieboop
    Bettieboop skrev 2016-08-28 13:25:22 följande:

Är det bara jag som ser det svaga strecket? Räknas det ens eller brukar dom bara se ut så?
    Min cykel brukar ligga på 25-27 dagar och är på dag 25.

Har inte gjort något med bilden såklart, med tanke på hur svagt det är.
Svar på tråden Bim aug 2016