Inlägg från: Anonym (Bella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bella)

Bim aug 2016

bebisdags skrev 2016-08-09 17:52:35 följande:

Jag börjar lura på att det är något men känns som de är för tidigt för såna tecken :/

Fått sura uppstötningar (aldrig fått sådana innan så trodde först jag var på väg att kräkas men var tydligen bara uppstötningar).. Trött alltså sover 8h per natt men nu de senaste dagarna har jag lagt mig på soffan under dagen och sovit 2-4 h. Extremt ömma bröst och bröstvårtor. Ibland när jag vänder mig om för snabbt så hugget det till vid sidan av magen och konstant huvudvärk samt förkylningskänsla utan att vara förkyld.. Försöker att vara mer realistiskt som ex " sura uppstötningar kanske ätit dåligt, extra trött för att jag har semester, kanske bara vred mig för snabbt och något hände, kanske är Påväg att bli förkyld..". Hoppas självklart att de är en liten en där men är rädd att bli besviken, någon som känt något liknande ? Har BIM ca 17/8

Jag har också bim 17/8 jag känner ingenting än så länge
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-09 19:20:36 följande:

Åh spännande!! Är nog tidigt att känna såna här symptomer också vissa kanske gör det ( jag hade i princip bara ömma bröst första gången). Jag hade inte tänkt så noga på dessa symptomer förens sambon sa det idag, så ibland lägger man nog inte märke till dem själv:) Du får skriva hur de går, håller tummarna för dig!:)

Ja och inte nog med det så är mina vanliga pms-symtom aldrig konsekventa! Vissa gånger har jag ont i brösten och molvärk innan, andra gånger känner jag inget alls. Men jag läste om dina symtom hittills och jag är också skittrött! Jag vill typ sova konstant haha

Jag hatar att den 17:e är en onsdag för när mensen kommer så vill jag inte bli ledsen på jobbet det är bättre när man har bim på helgen

Tänker du testa innan bim? Åh tack desamma håller tummarna för dig!
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-09 19:55:05 följande:

Ja där ser du, mycket man inte tänker på innan någon säger något!:) Jo förstår hur du känner, testa på lördag istället kanske? För då har mensen även varit sen 3 dagar, dock vet jag hur svårt det är att hålla sig haha:) Nä tror jag tänker vänta tills minst BIM iaf (om jag klarar det, sist testade jag nog 9 test även om vissa blev + så trodde jag nästan inte på det). Är lite nojjig denna gång eftersom jag fick tidigt MF så vill dra ut på de men är rädd att jag är för nyfiken;)

Vi kanske båda kan testa på onsdag och ge stöd om de inte skulle vara som vi vill?:) Tackar!:D

Beklagar missfallet

Ja vi testar på onsdag om min mens inte kommit för den är punktlig som attan haha förra månaden var den till o med en dag tidig. Åh håller tummarna för oss, känns som flera månader kvar till bim! Uppdatera här om du får fler symtom
  • Anonym (Bella)
    ensamärstark skrev 2016-08-10 02:36:06 följande:

Hej! Får man hoppa in? Det är försök nummer 25(!!) alltså 2år och en månads försök...

Börjar bli tjatigt ;)

Fick positivt ÄL test igår på dag 14! Och hade sex senare på kvällen, brukar alltid ha ÄL på dag 17-20 om Om inte senaste så hoppas detta tyder på tur för vår del :)

BIM blir den 24e augusti om ägget släpper idag, onsdag,

Kan ibland ha positiva ältestet i 2-3 dagar då blir BIM senare

Min kompis var som du sen testade hon bisolvon (stava?) en månad och då blev hon gravid
  • Anonym (Bella)
    livias skrev 2016-08-10 07:02:11 följande:

Precis en vecka kvar till bim. Känner inget alls, i motsats till förra månaden. Då hade jag allt ifrån molvärk och ilningar och andra diverse "symptom" från äl+2. Men visade sig att det inte var något så att känna inget är kanske bra!?:) Känner ni andra av något, ni med bim runt den 17/8:)

Jag har också bim 17/8 och känner ingenting förutom trötthet
  • Anonym (Bella)

Ni som har bim 23:e har väl äl nu?

• Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 14:10:33 följande:

Hej hopp igen nu kommer jag med en till symptom (börjat tänka lite extra tror jag nu), har varit gasig hela natten plus dagen har aldrig varit med om detta förut.. Fiser hela tiden, super pinsamt speciellt idag när vi har besök.. Kan vara en symptom eller nån mat jag ätit men är inte alls likt min mage.. Får hoppas att de är något bra;)

Åh spännande även om det är lite pinsamt när du har gäster haha, jag själv känner absolut inget :(
  • Anonym (Bella)
    Ememem skrev 2016-08-10 14:10:34 följande:

Det beror ju lite på hur lång lutealfas man har, jag har troligen äl idag och har BIM den 25e.

Ok jag tänkte mest på dem som skrivit här att dom har bim den 23:e och tycker sig känna symtom nu? Dom har ju äl nu?
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-10 16:49:21 följande:

Jag har BIM 23/8 och det jag skrivit om är ÄL-känningar. Gravidsymptomen lär ju inte dyka upp än på ett par veckor. Jag är jättesvullen!!

Ja men nån annan skrev om att "det är lite för tidigt för symtom nu" som hade bim 23/8 och då har man väl äl precis nu?
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 16:14:13 följande:

Haha lite så.. Äsch tror nog att man övertänker detta med symptomer/ att man märker mer än vanligt:) Behöver ju inte vara symptom på graviditet men man vill ju gärna tro/hoppas:)

Spännande att se nu om i v då!:D

Jag har fått ont i svanken och det har jag aldrig annars åh hoppas för båda oss
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 22:33:33 följande:

Åh spännande!:D

Ja, håller verkligen alla tummar!! Börjar bli lite otålig nu, vill veta direkt (a).

Går det att skicka som PM här på familjeliv? :)

Ja jag vet haha! Men, jag vet redan att det bara är 1% chans att jag får positivt för vi hade avbrutet bara
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 23:39:21 följande:

Aha men kan bli ändå!:) Om du inte har något emot att jag frågar, är det planerat?:)

Jag tror jag och sambon gjorde lite överdrivet men när jag har ÄL blir jag extra sugen så blev nog varje dag haha, kanske är negativt egentligen:p Hur gammal är du förresten?:)

Ja vi har en deal hehe vi använder inte skydd men han vill inte veta när jag har äl och inte. Han blir stressad när jag blir ledsen. Han jobbar nätter och just den här månaden vid äl så hann vi ha sex 1 gång och då ville han avsluta på ett sätt man inte blir gravid på

Åh jag avundas er som får sova mer era män varje natt jag är 32, själv då?
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 23:55:05 följande:

Ah förstår, karln var så i början men då kan det vara skönt att prata ut med någon eftersom många tankar svävar omkring! Finns till om du bara känner för att få ut alla tankar!

Ah vad typiskt! Men förstår hur du känner, sambon är sjöbuse så han jobbar runt om i världen 5 veckor och hemma 5 veckor, så blir några veckor utan honom dessvärre... Men är bara tills 2017 som tur är, det är vår deal;)

Jag är 21 år:)

Oj 5 veckor?? Jag måste sluta klaga haha och jag måste sova Zzzzz skriver mer i veckan!
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 09:12:03 följande:

Hallå alla, tyvärr fick jag just min mens men jag håller tummarna för er andra!:) Och hoppas jag inte ser nån av er i oktober tråden !

Oj redan? :( men när hade du äl?
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 12:35:14 följande:

Okej en konstig fråga.. Min mens började idag och brukar blöda rejält men nu har jag fått en blödning på knappt en halv normal tampong på ca 3h.. Finns hopp kvar eller ska jag ge upp ändå?:/

Jag hade typ en halv mens (i mängd inte längd) förra månaden men fick negativt test. Det som är konstigt i din situation nu är ju att den kom så tidigt också? Hm....
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 17:29:31 följande:

Ja är super konstigt och tempen har inte sänkts heller utan till och med stigit lite .. Får testa imorgon för då borde jag ju se.. Vill inte tappa hoppet men känns som att en blödning borde innebära inget barn:/

Men har det ökat eller avtagit nu då? Ja testa i morgon det blir ju bim -2 så det kan visa nåt eventuellt
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 17:39:18 följande:

Tänkte du på blödning ? Nä blödningen är kvar men fortfarande väldigt väldigt lite.. Kan inte ha i tampong nu längre heller utan att det gör ont.. Skulle säga att jag vanligtvis blöder igenom en normal på 1,5-2 h nu är det nere till 1/4 tampong på 3h.. Så kanske avtar eller ökar det sen.. Åh så jobbigt att gå och försöka hålla hoppet vid liv men ändå ha i bakhuvudet "hoppas inte för mycket"..

Ok ja det är konstigt. Om man googlar står det att man kan få utebliven eller sparsam mens om man inte haft äl en månad och det händer normalt ca 2 ggr per år tror det var så för mig förra månaden men hoppas fortfarande för dig!
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 17:57:44 följande:

Jo läste det jag med men hade ju postivt på ÄL testerna samt ont som jag brukar och mycket flytningar.. Fattar nada verkligen. :p

Ja det kan bli så mycket hormoner innan ändå för att förbereda för ägglossning men så släpper inte ägget iaf... Riktigt frustrerande. Jag själv känner inget alls just nu. Inget chokladsug och inga ömma bröst. Tror inte jag fått äl den här månaden heller haha
  • Anonym (Bella)

Förvirrad

På bim fick jag bara rosa flytningar. Dagen efter mer som blod och mensvärk. Tredje dagen massa klumpar (har aldrig set nåt liknande). Och nu ingen värk och bara rosa flytningar.

Har aldrig haft så här konstig mens. Jag gick dessutom i köpcentrum idag och tyckte alla matlukter luktade riktigt illa. Känner lusten att ta ett gravtest trots mensen, men känner mig bara larvig

Svar på tråden Bim aug 2016