• mamalolo

Bim aug 2016

Ni som har BIM kring 12-15/8, hur mår ni? Några känningar? Jag har kort lutealfas (10 dgr) och väntar eg min mens redan imorgon men testar ProgesterAll denna cykel och hoppas på lite längre lutealfas.

• mamalolo
    lneb skrev 2016-08-10 23:45:00 följande:

Å spännande, jag har också 10 dagars lutealfas och funderar på att om jag ska köpa den krämen nu till ÄL. Så följer dig med spänning!

Hoppas du får ett härligt efterlängtat plus!

Tack snälla du! ProgesterAll:en gör det lite extra knepigt märker jag för jag känner en massa olika grejer (ömma bröst, hunger, illamående mm) men det är nog bara till följd av krämen. Den ger graviditetssymptom, helt enkelt. Vet dessutom inte när jag ska sluta smörja. Eg ska man sluta 1-2 dagar innan BIM om man inte plussat innan men jag vill ju förlänga min lutealfas så tänker att jag kör på i några dagar till om inte mensen dyker upp. Idag: ÄL+10 vaknade jag med hög temp, vilket vanligtvis är positivt men tror åter igen att det kan vara krämen. Så: Vet varken ut eller in. :D
  • mamalolo
    bebisdags skrev 2016-08-11 07:21:26 följande:

Hej, tänkte kolla med dig eftersom du brukar tempa. Stegringen brukar ju öka efter ÄL vilket min gjort från 36,2-36,4 till 36,6-36,8 men idag tempade jag och är fortfarande 36,6 och är ÄL +8-12 idag ( är lite osäker när exakt ÄL var denna månad). När brukar den sänkas om man är inte är gravid?:p

Det är lite olika! För mig har det varit både dagen innan och samma dag. Vet att vissa t o m får tempsänk dagen efter. Håller tummarna!
  • mamalolo
    bebisdags skrev 2016-08-11 08:08:04 följande:

Okej hmm hängde inte riktigt med menar innan/efter ÄL eller BIM?:)

Tack!:D

Sorry, var otydlig. Menade mens. Tempen kan dippa lite vid ÄL för att höjas direkt efter. Sedan stiger den/ligger högre fram till mens.
  • mamalolo
    bebisdags skrev 2016-08-11 09:12:39 följande:

Okidoki, då är det bara att vänta och se!:)

Ja! Lycka till! Det finns bra tempgrupper om du vill vara med där. Dels en som heter "vi som tempar", dels en särskilt för Natural Cycles om det är det du använder?
  • mamalolo
    lneb skrev 2016-08-11 08:06:24 följande:

Å spännande!

Jag tempar också, använder naturel cycles.

Å svårt om krämen ger sådana symptom... Men är väl bara att vänta, alltid denna väntan.

Ja man önskar ju förlänga lutealfasen med iaf tvådagar våre ju trevligt!

Hoppas hoppas det är ett plus som ger höjda tempen

Tack! Ja, jag hoppas. Fick ett svaaaaagt plus nu på morgonen men vågar ändå inte hoppas. Har såna menskänningar.
  • mamalolo
    GrönaDruvan skrev 2016-08-12 10:25:47 följande:

Hoppar gärna in här!

Försöker bli gravid med barn nr.3.

Fick första barnet 2009, det tog 3 försök.

Andra barnet 2010, det tog 1 försök.

Nu med tredje så började vi försöka nov-14...försökte varje månad i ett år..sen pausade vi i tre månader. Försökte igen i mars i år och då blev jag gravid, men det blev missfall i vecka 9.

Tog 6 veckor innan mensen kom igång efter missfallet och förra månaden var första försöket efter, men det blev inget.

Nu är vi i full färd med att försöka igen!

Hade sex i förrgår och igår...fick glad gubbe på äl test igår också, så nu hoppas jag sååååå mycket.

Bim runt 25 aug.

Lycka till! Håller tummarna för att ni får ert efterlängtade tredje barn snart.
  • mamalolo
    Lillon skrev 2016-08-13 06:45:23 följande:

Herregud!!!! Jag är gravid?!?!?! Efter fyra år utan preventivmedel, och ett och ett halvt års försök så plussade jag nu!! Och vi som skulle påbörja utredning nästa månad. Ååååhhhh är så glad!!!!! :D BIM på måndag.

Ska köpa ett digitalt senare för säkerhets skull.. Men tycker strecken är rätt starka va?

Oj så starka streck! Stort grattis!! :D
Svar på tråden Bim aug 2016