Inlägg från: mosterJenny |Visa alla inlägg
  • mosterJenny

Bim aug 2016

Hej!

Hoppar in här från julitråden då ÄL skedde sent. Kort om mig:

Första försöket på barn nr 1

ÄL 21/7

BIM 4/8

Jag är 30 och sambon 32

Prickade dock inte ÄL utan vi hade sex tre dagar innan så det blir en chansning denna månaden och annars ett nytt försök nästa månad men min cykel är lång, 34 dagar, så det blir en lång väntan :(

Håller tummarna för alla oss nu! Lägger in mig på BIM-listan när jag har tillgång till en dator.

• mosterJenny

Några dagar sedan jag skrev här men nu behöver jag skriva av mig med er!

Jag är på ÄL +7 BIM -7 och sedan igår har jag ganska ont i magen till o från. Allt ifrån molande värk till mer magknip och strålning i magen. Något gasig också men jag tycker aptiten finns där som vanligt. Det känns både upptill och nertill i magen och allt började som mer likt mensvärk. Någon som känner igen dessa symptom? Vaknade tidigt imorse av detta också...

• mosterJenny
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-07-29 09:25:38 följande:

Jag har Bim 6/8. Är på Äl +10. Jag har haft ont i vänstra äggstocken sen 3 dagar efter ÄL jätte ömma bröst och molande värk som du känner. Testa imorse och det var negativt. Jag har så svårt att vänta då jag känner så mkt. Är bara ledsen nu trots att jag vet att det är tidigt.

Tack för svar! Det är det jag är så rädd för, att testa (för tidigt) och sedan få negativt trots symptomen. Usch vad jobbigt för dig :(

Idag känns magen lite bättre men det strålar en del, precis som känslan om man ätit något fel och man fått en bakterie i magen... Magen känns alltid bättre när jag lägger mig ner på sidan! Igår kände jag hur det högg till lite i vänster sida, gissar på äggstocken. När man letar symptom blir man lite knäpp för nu tycker jag att jag känner lukter otroligt bra och reagerar för minsta lilla haha. Håller tummarna för oss! Jag tänkte testa på fredag, då är jag och killen utomlands och det bör vara en dag efter BIM och bör ge ett rättvist/korrekt svar...
  • mosterJenny
    stellanocte skrev 2016-07-31 11:00:01 följande:

Alla mina symptom från tidigare i veckan har nu försvunnit, så troligtvis var det bara vanliga ÄL-hormoner, sjukdom eller liknade. Tänker från och med nu sluta analysera symptom för de kan bero på allt och inget har jag insett. 

Tänker också sluta ta tester innan BIM. Orkar inte med förväntan och tveksamheten och besvikelsen och hoppet att jag kanske, förmodligen, tog testet för tidigt ändå, bara för att sedan bli dubbelt besviken när mensen kommer ändå. 

Ledsen för ett litet negativt inlägg. Hoppas att det går bättre för er andra

Vad tråkigt att höra, har din mens kommit eller testade du tidigt? När är isf BIM? Har lite lika scenario, har varit helt uppkörd i magen sedan i onsdags och magen har varit så svullen. Fick dessutom en explosion av finnar igår i ansiktet och normalt brukar jag få någon vid pms. Så idag mår jag helt som vanligt så tänker att det heller inte blev något... Har BIM på torsdag men har inte mensen kommit så ska vi testa på fredag har vi bestämt. Bara att fortsätta hålla tummarna men dessvärre prickade vi inte ÄL så bra den här månaden (första försöket).
  • mosterJenny
    IA89 skrev 2016-08-02 20:37:55 följande:

Hej!

Jag har också BIM idag men ingen mens i sikte än! Sorry för info men det har runnit till i brallan flera gånger idag så jag trott det varit mensen men nej, bara flytningar. Imorgon blir cykeldag 31, så sent har jag aldrig fått mens. Här svingas jag mellan hopp och förtvivlan. Mellan "jag tror jag är gravid" till "nej det går lnte denna gången heller". Testade med CB digitalt 4 eller 5 dagar innan BIM (sånt tidigt test) men fick negativt. Sen har jag testat med ÄL tester två gånger efter det, typ förrigår och idag, för sist när jag var gravid gav de fullt utslag. Men de var inte i närheten av något utslag. Med sonen plussade jag bim+5, blev gravid men fick missfall i april och plussade då på ÄL+11 eller ngt sånt. Så jag vet inte om jag är låghormonare heller... Jobbigt läge.

Tänker inte testa imorgon. Möjligtvis torsd eller fred med sånt gravtest från billiga tester

Jag har BIM på torsdag men vill invänta o se om mensen kommer innan vi testar, troligen fredag eller lördag morgon. Fick världens flytning ikväll jag med så jag trodde mensen kom. Vit och lite kletig men "fräsch" om man kan säga så. Känner inte igen det sen tidigare men jag vågar inte hoppas för mycket! Detta är försök nr 1 på barn nr 1 (:
  • mosterJenny
    IA89 skrev 2016-08-03 08:26:28 följande:

Tydligen min tur denna månaden <3 Plus på BIM +1

Åh grattis!!! Du vågade testa idag iallafall (:
  • mosterJenny

Jag har BIM idag men vi ska testa tillsammans på lördag morgon om inte mensen dykt upp. Vi är utomlands med familj och vänner och det skulle vara så fantastiskt att bära den hemligheten här!

Symptom såhär långt:

Knepig mage i förra veckan. Antingen hade jag ätit något dumt (kyckling) men jag o sambon åt av samma mat och han hade inga problem. Blev trög i magen...

Vita, rinniga flytningar som började i förrgårkväll. Trodde mensen kom för det bara rann i trosan. Likadant igår med på kvällen och även genomskinliga med en trådlik konsistens, ungefär som vid ÄL!

Mensvärk/magvärk sedan några dagar. Har sovit dåligt då det kommer och går ganska mycket... Det liksom jobbar inne i magen och jag brukar sällan ha så värst ont vid mens.

Bröstvårtorna ömmar till o från och känns mer styva.

Detta kan också var inbillning men i förra veckan var min näsa sååå känslig för dofter! Kände mig som en hund haha.

Återkommer på lördag när jag testat och håller tummarna till dess (:

• mosterJenny
    Cfmilla skrev 2016-08-05 12:16:01 följande:

Lite ovisst när jag hade äl, men jag gissar på att jag har bim idag eller under helgen. Känner inget alls än, men väntar med test nån vecka till. Min cykel har vart så oregelbunden att det är inte värt att testa nu ändå. Men ju längre dagen går och ju fler gånger jag besöker toa utan nått på pappret, byggs ju hoppet upp...

Försök 11...

Känner igen det där! Vågar knappt gå på toa i rädsla för att mensen ska knacka på dörren...

Hade BIM igår och inväntar att testa mig imornbitti om inget hänt. Har haft ganska kraftig värk i magen i tre-fyra dagar, precis likt mensvärk. Och det har jag inte haft tidigare innan mens men å andra sidan har jag ätit p-piller i så många år att kroppen kan ju ha varit förskonad tack vare hormonerna! Lycka till!!
  • mosterJenny
    Cfmilla skrev 2016-08-05 12:55:55 följande:

Ja precis, man har ju ätit p-piller i så många år att man har ingen aning vad "normalt" är.

Haft lite mensvärks-känningar från och till. Men tycker att jag har nya "symptom" varje månad. Så jag viftar bort det mesta tills jag får ett plus svart på vitt. Har ni försökt länge?

Detta är vårat första försök. Fick riktiga mensen efter p-pillersstopp (i maj) i början av juli, det tog ganska lång tid innan den hittade tillbaka och min cykel är lång, 33 dagar. Precis innan den startade spelade hormonerna mig ett riktigt spratt med superkänsliga bröstvårtor så jag trodde det var nåt :P Därför vill jag inte riktigt tro på mina symptom denna gång förrän testet säger något annat! Men denna värk i magen har jag aldrig känt nånsin så är det onda veckan som väntar blir det jobbiga dagar :(

Kommer knappt våga titta på testet imorn!!
  • mosterJenny

Testade negativt imorse på BIM +2. Magen är fortfarande besvärande med "mensvärk" sedan 4-dagar tillbaka och svullen emellanåt. Vaknar om nätterna med denna värk, som att magen arbetar. Hoppas fortfarande på att få plussa sent, ska testa mig igen om 5 dagar om inte mensen dykt upp. Håller hoppet uppe till alla som plussat senare än BIM innan jag vet mer!

Någon kvar i denna tråd som av egen erfarenhet plussat sent? Hur sent isåfall?

• mosterJenny
    Mix of mine skrev 2016-08-08 14:12:19 följande:

BIM idag och det är verkligen många symtom på gång, testerna jag beställt kommer imorgon.... vänta vänta... jag som är så tålmodig....

Spännande! Vilka symptom har du såhär långt? (:
  • mosterJenny

[quote=76876023][quote-nick]Anonym (Lexi) skrev 2016-08-11 23:02:18 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh grattis!! Ja hur länge har ni försökt? Håller tummarna för att detta går vägen för er (:

• mosterJenny
    Syllin skrev 2016-08-16 20:18:11 följande:

Jätte spännande för er med BIM nu i dagarna, håller tummarna för er.

Jag kan berätta för er som känner er "mensiga" att jag var helt 100 på att mensen skulle komma denna månaden. Finnig, svullen och mensvärk, därför tog jag inget gravtest först på BIM+3(i lördags) och oj så fel jag hade. Det var ingen mens i sikte här inte, utan en liten knodd som växer och gror <3

Så det finns mycket hopp för er som tror mensen kommer

Och imorgon går jag in i vecka 6... Fantastiskt!

Vad roligt, stort grattis! Hur länge har ni försökt? Hade du några symptom som du kan förknippa med din graviditet såhär efter ditt plus?
  • mosterJenny
    Syllin skrev 2016-08-16 21:07:51 följande:

Det gick på första försöket. Tog ur spiralen 3 veckor innan plusset.

Mycket mensvärk och stickningar. Sedan har jag under ett par tillfällen blivit fruktansvärd illamående och undrat om jag ätit något dåligt. Men annars inget.

Med första barnet var mitt första tecken att brösten blev som meloner redan några dagar efter ÄL, så trodde det skulle vara samma nu. Men tuttarna är fortfarande små och mjuka haha.

Oj det gick snabbt! Härligt (:

Vi är också på försök 1 men med barn nr 1. Är idag på BIM +12 och testade negativt BIM +2 men eftersom vi är utomlands med vänner/familj långt ifrån civilisationen får det bli test på fredag när vi är hemma haha. Så det är många dagar av ovisshet kan man säga (: Men mensen är spårlöst borta, det är säkraste tecknet på att nåt inte står rätt till iaf!
  • mosterJenny
    Cecilah skrev 2016-08-16 23:24:17 följande:

Åh då verkar det vara något på G! vad hade du för symptom efter äl? :)

Ja vi hoppas det!

Hittills har jag märkt av detta: nytt luktsinne, magen är uppblåst och gasig om vartannat, molande mensvärk flera nätter i rad några dagar innan BIM, tempen fortfarande hög, vita mjölkiga tunna flytningar... Men jag vet aldrig, man kanske inbillar sig vissa saker också!
  • mosterJenny

Idag är jag på BIM +14 och eftersom vi befinner oss utomlands (långt ifrån affärer) har vi bestämt att testa imorn när vi är tillbaka i Sverige. Har alltså inte plussat ännu.

Men idag fick jag bruna flytningar, precis som innan mens :( Fy fasen vad tråkigt om det är dags istället för ett plus... Eller är det inget konstigt med detta, skulle det lika gärna kunna vara lugnt?! Och för er som plussat och även tempar, går er temp något upp o ner eller konstant "hög"?

• mosterJenny
    Ememem skrev 2016-08-18 12:39:48 följande:
    Spännande! Det är ju inte ovanligt att blöda i början på en graviditet så det behöver ju inte betyda något dumt. Rekommendationen brukar ju vara att sluta tempa vid plus då det bara skapar oro så har tempat så långt som två veckor efter BIM.

Men fram till BIM gick min temp lite upp och ner när jag var gravid men den hade ändå en uppåtgående trend men allas kurvor ser ju olika ut.

Kan du inte lägga upp en bild på din kurva?
    Jag har inte tempat sedan BIM utan nu sista dagarna för att se om den ens var hög eller om mens bara uteblivit. Så jag har ingen kurva att visa men innan ÄL låg jag på 36,2-36,5 och vid ÄL upp till 36,7 ca. Nu dessa dagar har den varit 36,7-36,9 men idag ner till 36,5 plus blödningen så därför blir jag lite rädd :( tack snälla för svar! Imorn vet vi mer säkerhet om det finns något i magen eller om det faktiskt är mensen som ska komma.
  • mosterJenny
    AnnieLii skrev 2016-08-19 20:15:15 följande:

Fick endå min mens idag på BIM +10 :( som sagt i brist på bröstont va jag skeptiskt till en grav men endå hoppfull så lite tråkigt men kaja.

Betyder de då jag hade ÄL på dag 26 istället för dag 16?

Jag med..... På BIM +15 men med tanke på att jag tempade mig och fick utsatt ÄL 21 juli kan ju inte ägget ha släppt iallafall utan kan kroppen göra ett nytt försök tro?! Mensen kom med besked, jag ligger typ dubbelvikt av smärta emellanåt. Nytt försök i september! Lycka till åt oss alla (:
Svar på tråden Bim aug 2016