• livias

Bim aug 2016

Hej! Precis haft äl men bara kunnat pricka in en dag denna gång, under äl. Semestertider och mycket gäster hemma resulterade i mindre tid för varandra. Får se om det räcker! Finns det någon bim lista för augusti?:)

• livias
    vi blir 3 skrev 2016-08-07 21:12:37 följande:

Hej, har BIM den 17 augusti. Jag och maken planerar ett lillsyskon till vår fyraåring. Är så spännande, kommer ju inte alls ihåg hur det kändes förra gången men letar alla tecken jag kan :D

Har också bim den 17 augusti :) Nu håller vi tummarna!! Precis haft äl nu i slutet av förra veckan, och kände av den ganska rejält. Bara långa väntan till bim nu
  • livias
    vi blir 3 skrev 2016-08-07 21:46:24 följande:

Förra gången tog det fyra försök innan vi lyckades då hade jag gått med Nuvaring denna gång koppar spiral. Ska bli spännande! Kände också av ÄL denna gång. Bara i höger äggstock som jag känner :D.

Känner du av några symptom? Inbillar mig alldeles för mycket men tecknar ned så jag kan jämföra ifall det blir ett nytt försök nästa månad :)

Känner också av på höger sida! Ja det är bra att föra lite anteckningar, alltför lätt att man känner massa "symptom" haha. Jag har inte känt av något förrän nu, därav att jag ligger vaken - det spänner och drar. Men lite tidigt efter äl för att vara något så mest troligt att det är pms. Men ändå såklart kul att analysera lite haha. Själv då?:)
  • livias
    prinsessan15 skrev 2016-08-08 06:37:12 följande:

Ser ni vad jag ser????

Ser!!:) Vilken äl+ dag är du på?
  • livias

Precis en vecka kvar till bim. Känner inget alls, i motsats till förra månaden. Då hade jag allt ifrån molvärk och ilningar och andra diverse "symptom" från äl+2. Men visade sig att det inte var något så att känna inget är kanske bra!?:) Känner ni andra av något, ni med bim runt den 17/8:)

• livias
    lisohl skrev 2016-08-10 09:06:48 följande:

Jag har bim den 16e. Precis som du hade jag förra månaden molvärk från ungefär äl+2 och sen ilningar fram till mensen kom. Den här månaden känner jag också av molvärk. Har haft spänningar i brösten nu också. Med första barnet var det ömma bröst som gjorde att jag förstod att jag var gravid. Så länge jag inte får ömma bröst nu kommer jag förvänta mig mens nästa vecka (även fast jag vet att symptom kan skilja mellan graviditeter).

Ja klart att det kan skilja, men hoppas på ömma bröst inom veckan här nu då!:) Idag på dagen så satte molvärk igång - nästan så det känns som att mensen kommer. Men det är det enda, jag brukar ha ett riktigt pms humör men inte heller det. Säg till om du får några mer känningar :)
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-12 21:08:43 följande:

Bim på onsdag. Kan tiden gå lite fortare? Känns som en evighet till dess. Tänker att jag kanske provar att testa redan på måndag... Har två CB-test hemma redan. 

Har också på onsdag! Tiden sniglar sig fram.. Tror kanske att jag tar ett på måndag också. Håller tummarna för oss! Känner du något?
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-12 22:54:38 följande:

Haft små känningar. Inte alls som tidigare. Brukar ha grov pms, men tycker den är ganska mild även om jag har humörsvängningar. Har haft nån slags molvärk sen två dagar. Mest på nätterna, som gör att jag har svårt att somna. Sticker och ömmar i brösten som attan. Ömma brukar dom vara men aldrig förut varit med om att det sticker i dom. Men kroppen har ju lurats förut så vet inte om jag vågar tolka det som "riktiga" tecken.

Känner du något som kan tyda på grav.?

Håller tummarna stenhårt för oss!

Håller verkligen tummarna för oss.

Jag känner inte alls mycket denna månaden. Oftast i samband med pms så har jag ont i brösten. Mer molvärk. Molvärk har jag haft lite till och från sen någon dag tillbaka. Känner mig allmänt lugnare än vanligt vid pms. Men inget annat så på så sätt skiljer det sig från övriga månader. Men bara vänta och se.. Men har test liggandes hemma så blir nog ett innan onsdag :)
  • livias

Förresten, blev ju sjuk igår också då inte konstigt att jag inte känner som vanligt då halsont och feber har tagit över!

• livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-13 09:59:02 följande:

Låter precis som för mig. Pms:en är helt klart lugnare. =)

Jag kunde ju inte låta bli att testa idag:/ haha. Men tror det är något fel på testet då kontroll sträcket inte blev helt ifyllt eller vad man ska säga. Det är ett till sträck irl men som sagt litar inte på detta då det verkar sönder. Ska se om jag får upp en bild

• livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-13 12:36:49 följande:

Nått svagt tycker jag mig se. Men testa om några dagar igen så syns det nog tydligare. Håller tummarna att det inte är ett "spök-streck".

Jag kanske tar ett test redan imorgon jag med. Kör nöjespark idag med sambon och hans dotter. Se hur det går då jag lätt blir åksjuk. Vilket jag märkte blivit värre. Men tog en postafen för säkerhetsskull.

Ja, nä detta test tar jag inte på allvar - ser knappt på bilderna heller. Och på riktigt var det mer en skugga än ett tydligt sträck. Men så svårt att låta bli ju haha. Ja men ta ett test imorgon! Ojdå, inget kul att vara åksjuk men kan ju hoppas på att det beror på något annat :)
  • livias

Förra månaden testade jag med dessa test. Första testet var helt vitt, sen testade jag i tre dagar till och det blev svaga streck på alla, och jag trodde en kort sekund att jag var gravid....ända tills mensen kom. Så jag köper inte de testen mer nu.[/quote]

Nä fy vad trist :/ vilka test är bäst?

• livias
    Teresiat skrev 2016-08-14 07:22:19 följande:

Livias, var hade du löpt testen? Vilket märke? Läser med app och kan inte se alla bilder.

Känns som vi blir långa med BIM sista veckan runt 24-30 :) heja heja oss!

Jag vet faktiskt inte, kommer inte ihåg. Men det var via nätet nånstans. Haft dom väldigt länge. Men det är bara en liten smal sticka typ så väldigt svåra att se på. Kommer inte köpa dom igen:)
  • livias

Bim imorgon och känner fortfarande ingenting. Haft lite lite molvärk vissa kvällar. I söndags var den mer kraftig i någon timme men inga finnar, inga ömma bröst, ingen huvudvärk eller några andra typiska (för mig) mens känningar. Men lite just därför jag tror att mensen kommer imorgon! Känns som att man hade haft mer symptom om man hade fått ett plus?

• livias
    Ememem skrev 2016-08-16 21:38:13 följande:

Med sonen hade jag inga symptom alls innan, var tokskengravid månaderna innan. Så inga symptom behöver inte betyda nåt negativt.

Jaså! Det låter ju positivt :) bim idag... Har test hemma men känner mig inte så stressad utan väntar hellre in mensen denna månaden. Kommer den inte idag blir det nog ett test i helgen!

Grattis till plussen och lycka till ni andra som har bim nu i dagarna!!
  • livias

Bim + 1 idag och mensen kommer nog under dagen då jag anade en rosa färgad flytning imorse. Jag hoppar över till september tråden så småningom. Grattis till er som plussat och lycka till ni som fortfarande väntar på bim! Håller tummarna <3

Svar på tråden Bim aug 2016