• lisohl

Bim aug 2016

Smlan skrev 2016-07-15 23:37:35 följande:

En allmän fråga. Hur ofta har ni sex kring ÄL?

Förra cykeln som var vårt första försök hade vi sex var tredje dag, När vi försökte med första barnet hade vi sex varje/varannan dag runt äl.
  • lisohl
    Smlan skrev 2016-07-23 07:45:18 följande:

Jag hade ÄL i måndags. Inga känningar alls. Inte ens skengravid denna gång som jag har varit vid de senaste tre tillfällena. Orkar inte bli besviken förrän det är närmare BIM.

En annan fråga. Hur ser ni på fysisk ansträngning nu under era försök och kanske även under en mycket tidig graviditet? Jag ska köra cykelvasan 13 augusti. Det är 9 mil på cykel som kommer vara hyfsat ansträngande då jag inte har tränat i så många timmar i sträck tidigare. Jag får dessutom väldigt hög puls relativt fort trots att jag inte är helt otränad eller har övervikt. Jag tror inte att det kan påverka men tydligen blir jag nojig över allt nuförtiden eftersom det inte har tagit sig än....

Jag gör inga förändringar vad gäller min träning. Under min första graviditet tränade jag på som vanligt fram till andra trimestern, då gjorde jag lite justeringar.
  • lisohl
    MadeleineD skrev 2016-08-06 07:58:39 följande:

Har BIM 16/8. Har mini mensvärk och mega ömma bröst, mår smått illa ibland och lätt för att gråta nu. Jobbigt med dessa symptomer för vill inte inbilla mig något och så är det inget. Men dessa symptomer har jag aldrig haft. Håller tummarna iallafall. Någon mer som har BIM då?

Jag har också bim då. Lite molvärk på kvällarna men jag har nyss passerat ÄL så jag tror inte det är tecken på nåt särskilt.
  • lisohl

Ungefär en vecka sen ÄL och ungefär en vecka till bim. Nu börjar veckan när jag kommer analysera varenda liten känsla i kroppen. Lika delar tröttsamt som spännande.

• lisohl
    livias skrev 2016-08-10 07:02:11 följande:

Precis en vecka kvar till bim. Känner inget alls, i motsats till förra månaden. Då hade jag allt ifrån molvärk och ilningar och andra diverse "symptom" från äl+2. Men visade sig att det inte var något så att känna inget är kanske bra!?:) Känner ni andra av något, ni med bim runt den 17/8:)

Jag har bim den 16e. Precis som du hade jag förra månaden molvärk från ungefär äl+2 och sen ilningar fram till mensen kom. Den här månaden känner jag också av molvärk. Har haft spänningar i brösten nu också. Med första barnet var det ömma bröst som gjorde att jag förstod att jag var gravid. Så länge jag inte får ömma bröst nu kommer jag förvänta mig mens nästa vecka (även fast jag vet att symptom kan skilja mellan graviditeter).
  • lisohl
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 18:55:16 följande:

Äre normalt med vita krämiga flytning på äl+4 ?! Alltså som både ogravid eller gravid ...

Förra månaden hade jag inga flytningar alls mellan äl och bim. Nu är jag på äl+7-8 ungefär och har såna flytningar som du beskriver. Återstår att se vad det betyder för min del.
  • lisohl
    Dina1 skrev 2016-08-11 17:13:55 följande:

Hej igen alla.. som jag misstänkte, CB digitalt negativt idag, 3 dagar efter plus. Fortfarande ingen blödning. Är det någon som varit med om samma? Gravtest som blir negativa men ingen blödning än? Är det för tidigt med MA på BIM+3? Vill bara att det ska komma ut nu. Sist jag fick missfall var det en störtblödning med klumpar och mycket ont. Ska jobba i helgen och vill inte gärna få det på jobb. Hur långt tid kan det ta? Allt hcg är ju redan borta så varför stöter min kropp inte ut det? :(

Åh vad tråkigt att höra. Om jag var du skulle jag nog höra av mig till sjukvården imorgon, bara för att få prata med nån. Det behöver ju inte vara nåt allvarligt för att du inte fått en blödning. Du kanske får komma in på koll för att slippa gå och vara orolig.
  • lisohl
    Julm skrev 2016-08-14 17:54:41 följande:

Nu tror jag inte riktigt att denna månaden tog sig, och tänker att vi får fortsätta försöka. OM det skulle ta sig i september så är det typ precis när min bästa vän ska gifta sig som bf är. Hur hade ni gjort, hade ni hoppat över september ?

Utan att vara i din situation så TROR jag att jag skulle fortsätta försöka bli gravid även om bf låg nära bästisens bröllop. Det finns så mycket man inte vet. Bebisen kanske kommer 6 veckor tidigt eller så går du över med 2 veckor, brudparet kan göra slut en månad innan bröllopet, haha du förstår hur jag tänker! Bebisar är omöjliga att planera in tänker jag, det blir när det är tänkt att bli.
  • lisohl

Bim imorgon. Förra månaden hade jag molvärk varje dag från äl till mensen kom. Den här månaden har jag känt av molvärk en stund på kvällen i flera dagar. Förra månaden var jag helt torr från äl till ca 3 dagar innan mens. Nu har jag haft flytningar hela tiden om än bara lite. Med första barnet hade jag väldigt ömma bröst innan jag plussade, den här månaden spänner det lite i dom ibland. Summa summarum så tror jag nog ändå att det blir mens kommande dagar, men en kan ju inte låta bli att analysera allt en känner och inte känner!

• lisohl

Bim idag och ingen mens i sikte. Vågar inte hoppas för mycket då mensen kom på bim +2 förra månaden. Tänker testa på fredagmorgon om mensen inte kommit (möjligtvis torsdag ;))

• lisohl

Bim +3 idag och negativt test. Slutade amma första barnet i oktober förra året och första menscykeln efter det var 35 dagar. Sen har cykeln kortats ner med någon dag varje månad fram till maj då den var 28 dagar. Juni var 29 och juli 31. Idag är cykeldag 33. Någon som varit med om nåt liknande?

Svar på tråden Bim aug 2016