• Cecilah

Bim aug 2016

Första försöket sen jag och min man tyckte att det var dags med vår första bebis. Jag är bara 21 år och vad jag vet så har min mamma haft väldigt lätt för att bli gravid.

Jag hoppas på ett plus denna månaden men jag är inte så säker på att det kommer ta sig första gången då jag hade bebislängtan i februari månad också och övertalade min man att vi skulle ha en bebis och vi försökte hela februari. Efter att jag inte blev gravid den månaden så kände vi att vi kan vänta lite till ändå eftersom vi var mitt i en flytt.

Så nu är det dags igen för bebisverkstad!

Äl borde varit runt 11-12e och bim är 27e augusti. Hade mycket stickningar i vänstra äggstocken sen ägglossning(mest 11e) så det var ju bra att jag kände den så tydligt. Förra månaden hade jag exakt samma stickningar vid äl men på höger sida. Så är ganska säker på att det var ägglossning. Båda gångerna var 15 dagar innan bim.

Nu sitter jag såklart här på bim-11 och känner efter massa symptom. Har i några dagar haft stickningar från och till runt hela livmodern men mest på vänstra sidan. Inatt äl+5 vaknade jag av en enorm stickning som fortsatte i några sekunder. Jag vill hoppas på att jag har turen att vara gravid men jag vet att man kan lätt inbilla sig.

Är det någon här som under sina graviditeter har känt stickningar så långt efter äl?

• Cecilah
    mosterJenny skrev 2016-08-16 23:16:22 följande:
    Oj det gick snabbt! Härligt (:

Vi är också på försök 1 men med barn nr 1. Är idag på BIM +12 och testade negativt BIM +2 men eftersom vi är utomlands med vänner/familj långt ifrån civilisationen får det bli test på fredag när vi är hemma haha. Så det är många dagar av ovisshet kan man säga (: Men mensen är spårlöst borta, det är säkraste tecknet på att nåt inte står rätt till iaf!
    Åh då verkar det vara något på G! vad hade du för symptom efter äl? :)
  • Cecilah
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-17 09:28:00 följande:

En till här som bara går och väntar på mensen. BIM 22/8. Dagarna går SÅ långsamt!

Jag har bim 27/8. Det är sjukt så långsamt det går! Man somnar in till bebistankar och vaknar till bebistankar. Har du haft några symptom än?
  • Cecilah
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-17 11:03:56 följande:

Jag har jätte ömma bröst, brukar jag inte ha, gasig i magen men behöver inte vara symptom då jag har en nötig mage pga laktos annars också. Själv?

Jag har haft stickningar från äl fram tills nu. Natten till tisdag fick jag ett rejält hugg på vänstra sidan av livmodern (fick även ägglossning från vänster äggstocke). Är på äl+6 idag. Är också väldigt gasig och har uppsvälld mage och lite ömma bröstvårtor. Känner mig även lite yr då och då men det kan vara för jag slutat med kaffe.. återstår att se helt enkelt. Ska nog vänta in mens och inte börja ta test innan bim. Lätt att man blir helt galen om det visar negativt!
  • Cecilah
    GrönaDruvan skrev 2016-08-17 23:25:19 följande:
    Precis som du skriver...inget symtom kan lura mig längre. 15:e försöket...
    Min känsla säger att det inte tagit sig denna månad heller, men är bara på äl +6, så kanske man inte kan förvänta sig några symptom än heller,.. Även om jag känt nåt så skulle jag inte tro det. Har haft ALLA symptom som går under dessa månader.
    har du haft stickningar under dessa månader och en sparsam blödning en vecka efter äl?
  • Cecilah
    Emelie07 skrev 2016-08-18 10:50:30 följande:

Hej!

Jag önskar så gärna att jag ska bli gravid! Hade ÄL nu 16/8 enligt min app men vet inte riktigt om den stämmer och BIM 30/8, jag hoppas verkligen på att bli gravid. Jag har haft stickningar/hugg i vänster äggstock sen några dagar tillbaka och haft som mensvärk och varit jättesvullen i magen. Behöver jag vara orolig? Eller är det normalt?

Även jag har haft stick och hugg sen min äl den 11e augusti. Har bim den 27e vi får se om det är positivt med dessa. Hade även rosafärgad flytning igår kväll på äl+6 och efter nån timma kom det svagt brunt.

Nån som varit med om detta sen varit gravid?
  • Cecilah
    copycat skrev 2016-08-19 07:55:52 följande:

Så segt det är att testa blankt och behöva vänta flera dagar. Testade också imorse ÄL+8, haha, förstår inte varför jag gör det när jag VET att jag är en sån som får svaaaagt svagt ÄL+10-11. Fast nu testade jag med predictor early som är ett tidigt test så jag tänkte att men kaaaanske att det visar nåt. Men nä. Hmm...

Har kort lutealfas, 11dagar, så nu vet jag inte om jag ska vänta till måndag eller tjuvtesta söndag, känns ju sååå långt bort! Har mensvärk, ömma bröst till och från och ilningar i tjejmagen...

Vi får hålla ut helt enkelt :/

Om du har kort lutealfas så kan det ju ta ännu längre tid att plussa. Cb går ju t.ex. Efter en 28 dagars cykel med 14 dagar lutealfas.

Jag är också på äl+8 idag men har bim på fredag nästa vecka. Jag testade såklart negativt imorse. Det var mitt första och sista test innan bim. Ska nu vänta till nästa helg!

Har du haft några symptom?
  • Cecilah
    Ememem skrev 2016-08-19 12:57:56 följande:

Haha, typ omöjligt att fota och känner mig officiellt lite knäpp men lägger upp bilderna här ändå. Nån kanske ser och kan bekräfta att jag i vart fall inte är inbillningssjuk ;)

Jag ser! Testa igen imorgon bitti det borde visa starkare :D
  • Cecilah

Hallå!!! Hjälp. Kände på min livmodertapp för jag hade så vattniga flytningar som bara rann igenom trosorna ner till tightsen att jag var tvungen känna på tappen.. märkte då att den var JÄTTELÅNGT ner och när jag tog ut handen så var det blodblandad flytning. Är nu på äl+9, fick även en jätte svag rosa flytning som övergick till brun äl+6.

Får panik vad kan detta vara :( tänk så är det missfall?

• Cecilah
    Deni81 skrev 2016-08-21 16:46:10 följande:

Ni som får molvärk och ont i äggstockar, hur vet ni att det är det? Tarmen sitter ju också på samma ställen, gaser kan ju göra ont tex. Jag har ont ofta pga tarmarna så jag vet inte riktigt när det är dem eller om det är nåt annat...

Brukar du ha mensvärk? Jämför den smärtan med smärtan du har. För under mens har du ju ont i livmodern.

Jag har som mensvärk äl+10. Jag antar att det är molvärk eftersom jag har bim om 5 dagar.
Svar på tråden Bim aug 2016