• AnnieLii

Bim aug 2016

Hjälp snälla! :)

Hej tjejer! Jag tyckte de va onödigt att starta en helt ny tråd ang detta så tänkte fråga er kunniga här inne istället..

Jag är på BIM+4 ingen mens i sikte what so ever.. Bara massa mjölkiga flytningar som rinner till helatiden. Har inga ömma bröst (till skillnad från min PMS då jag alltid annars får ömma bröst antingen efter ÄL eller några dagar innan mens) nu har mina bröstvårtor bara kliar ibland.

Jag har haft molvärk i form av typ ilande tand-känsla i blygdbenet ovanför där, brösten ibland och ibland på kvällar känt lite mer ihållande molvärk i rygg och tjejmage, trott de varit mens då när de runnit till men icke. Imorse vaknade jag "blöt" o trodde de va mensen men bara dessa flytningar -.- blir tokigt. Har inte vågat testa men denna månad har vi inte försökt att bli gravida utan hade sex någon dag innan ÄL (ÄL dagen enligt kalender som jag la märkets till senare men hade ÄL känning 2 dar senare så inte säker helt på när ÄL sker.)

Min fråga innan det blir för lång text hehe: jag va på toaletten imorse och tänkte spara urinen om jag skulle köpa ett test idag, men gjorde ine det.. Går på toa typ 1 gång i timmen, och undrar 1) om ni tror jag kan göra ett test och få pålitligt resultat även om det inte är morgon urin nu? 2) Hur länge ska jag försöka hålla mig? 3) O vilken test ska jag köpa? Vi ska Fira mannens fördelardag idag och skulle vara trevligt att veta om de fanns en antydan till något så ska vara helt ifrån att dricka ngt.

Kanske ska köpa två pack för att göra idag o en inorn bitti på morgonen?

Tusen tack på förhand hopps någon har tid att svara :)

• AnnieLii

Tack så mycket och ja jag ska köp ett två pack om de finns i matbutikerna eftersom Apoteket precisions hann stänga innan jag hann iväg :(

FrökenE1985 skrev 2016-08-13 17:10:21 följande:

Jag skulle köpa ett två-pack. Håll dig minst 2 timmar innan du testar idag. Och ta ett imorgon på morgonurinen. Lycka till! Håller tummarna för er! =)

• AnnieLii

Tack för snabba svaret :) ja okej har läst morgon urin är bättre då jag också la märke till idag ex att morgon var mycket mycket mer koncetrerad än nu på dagen

GrönaDruvan skrev 2016-08-13 17:08:24 följande:

Har du passerat bim så kan du testa när som helst under dagen! Testa direkt

• AnnieLii

Tack va o köpte nu ett tvåpack, men på lokala Ica fanns bara RFSU:s stickor tunna stickor är dom ens bra haha? :)

misslina skrev 2016-08-13 17:09:38 följande:

Eftersom du har passerat bim så kan du testa nu eller ikväll! Köp ett två-pack så kan du testa i morgon också:)

Lycka till!

• AnnieLii

De står på paketet de är samma stickors som används av RFSUs barnmorskor.. Hade hoppas på ett CB digital men köper väll ett nån annanstans imorn beroende på vad dessa visar nu :) tycker de konstigt dedär med Nina bröst inte ömmar och är idag på dag 4 av 5 mensdagar.. Kan de vara så kanske att ÄL inte skett trots jag trodde jag kände av den och därför inte haft känningar i brösten som jag brukar? Fundersam men påväg hem nu :)

prinsessan15 skrev 2016-08-13 18:42:36 följande:

De ska vara lika tillförlitliga som andra kan man tycka! Ta ett nu och sen om det blir negativt så ta ett imorgon med morgonurinen och är du gravid borde det verkligen bli plus. Jag fick plus på RFSU

• AnnieLii

Som jag igår skrev så köpte jag ett 2-pack stickor från rsfu.. Både igår kväll och imorse med morgonurin. Båda negativa... Om man kunde skymta ngt vet inte men negativt iaf. MEN jag är på BIM+5 idag? Molvärk,stick och massa flytningar, inga ömma bröst än som brukar ha mellan ÄL o mens eller före mens, och ingen skymt av mensen: jag håller seriöst bli tokig vad är det för fel på mig ? :(

• AnnieLii

Säker o säker, kände av de onda i ryggen som vanligt.. Det är det jag också funderat på men hair kan mensen plötsligt fel att varit som klockan hoppa sådär? :/ men om jg nu hade ÄL senare,,, vart är mina ömma bröst? Har ju haft molvärk sen den 1/8 o massor av mjölkiga flytningar sedan den 5/8 men inga ömma bröst som jag brukar få ALLTID fattar inget hehe :)

Ememem skrev 2016-08-14 13:40:43 följande:

Är du säker på att du hade äl när du tror att du hade det? Om äl kom sent så kommer ju även mensen senare. Min äl var ex en vecka sen så denna cykel blir 40 dagar istället för mina vanliga 33-34 om jag nu inte är gravid :)

• AnnieLii

Ursäkta för stavfelen det är mobilen som krånglar. Menade att hur kan kroppen bara slänga om så, efter att varit så regelbunden så länge..

AnnieLii skrev 2016-08-14 17:33:00 följande:

Säker o säker, kände av de onda i ryggen som vanligt.. Det är det jag också funderat på men hair kan mensen plötsligt fel att varit som klockan hoppa sådär? :/ men om jg nu hade ÄL senare,,, vart är mina ömma bröst? Har ju haft molvärk sen den 1/8 o massor av mjölkiga flytningar sedan den 5/8 men inga ömma bröst som jag brukar få ALLTID fattar inget hehe :)

• AnnieLii

Blir nästan avis på er som fått mensen, 6 dagar över BIM o ingen skymt. Inte ens gårdagens actionbad satte igång den :(

• AnnieLii

Jag förstår dig. Är själv på BIM+9 idag ovh negativa test sist hos BM i tisdags bim+7...fortfarande *lite* molvärk.. Inga känningar i brösten ingenting.. Dock haft otroligt ont i magen på kvällen de två senaste dagarna, brännande känsla så inte kunde sova, men de tror jag mer är eventuell magkatarr eller ngt. Hopplöst vill bara ha min mens om jah inte är gravid. Allt visar ju negativt. :/

Sally8585 skrev 2016-08-18 10:18:51 följande:

Köpte det där PE testet. Negativt. Nä, nu ger jag upp! BiM+1 idag och ingen mens. Min mens har alltid varit i tid och nu helt plötsligt så ska den inte dyka upp! Suck! Aja nya tag nästa månad :D

• AnnieLii

Du hittade inget test inne i stan :( jag har inte heller fått min mens sen vi pratade sist här, är på BIM+9 men med negativa test senast i lördags med rsfu sticka och sen i tisdags bin+7 hos BM men jnget. Börjar Bli lite less hade jag varit 18 år så hade jag varit glad om jag sluppit mens en månad haha... Men nu nä :(

mosterJenny skrev 2016-08-18 12:14:09 följande:

Idag är jag på BIM +14 och eftersom vi befinner oss utomlands (långt ifrån affärer) har vi bestämt att testa imorn när vi är tillbaka i Sverige. Har alltså inte plussat ännu.

Men idag fick jag bruna flytningar, precis som innan mens :( Fy fasen vad tråkigt om det är dags istället för ett plus... Eller är det inget konstigt med detta, skulle det lika gärna kunna vara lugnt?! Och för er som plussat och även tempar, går er temp något upp o ner eller konstant "hög"?

• AnnieLii

Hej! Idag är jag på BIM +10 och ingenting :( ska testa på testerna spm kommer men jag gissar på negativ eftersom de va negativ i tisdags på BM. Men min cykel verkar ha gått fram 1 dag varannan månad typ, eller hoppat men har aldrig överstigit +3 dagar iaf de senaste 5 åren

lisohl skrev 2016-08-19 08:47:57 följande:

Bim +3 idag och negativt test. Slutade amma första barnet i oktober förra året och första menscykeln efter det var 35 dagar. Sen har cykeln kortats ner med någon dag varje månad fram till maj då den var 28 dagar. Juni var 29 och juli 31. Idag är cykeldag 33. Någon som varit med om nåt liknande?

• AnnieLii

Fick endå min mens idag på BIM +10 :( som sagt i brist på bröstont va jag skeptiskt till en grav men endå hoppfull så lite tråkigt men kaja.

Betyder de då jag hade ÄL på dag 26 istället för dag 16?

• AnnieLii

Fick endå min mens idag på BIM +10 :( som sagt i brist på bröstont va jag skeptiskt till en grav men endå hoppfull så lite tråkigt men kaja.

Betyder de då jag hade ÄL på dag 26 istället för dag 16?

• AnnieLii
    GrönaDruvan skrev 2016-08-19 20:18:47 följande:
    Kanske...förra månaden hade jag äl på dag 23 istället för dag 13-15....
    mm :( man blir ju sopen såklart för man har ju haft hoppet vid liv och läst om alla "låghormonare"..men det händer väll när det är meningen.. så HIMLA jobbigt att ens kropp ska göra en sån sak. okej några dagar hit och dit, nåt år sen va jag sen med 6 dagar men inte 10! räknat på min längsta cykel desutom.

Ju, jag hade inga ÄL tester denna månad.. men tyckte jag kände av den dag 18 typ men då måste de varit falsk alarm.

för övright har jag haft mycket mensvärk idag, men blödigt bara flytningblandat så inte jätte mycket, kanske blir stockholms blodbad inatt då :p
  • AnnieLii
    mosterJenny skrev 2016-08-19 21:43:38 följande:
    Jag med..... På BIM +15 men med tanke på att jag tempade mig och fick utsatt ÄL 21 juli kan ju inte ägget ha släppt iallafall utan kan kroppen göra ett nytt försök tro?! Mensen kom med besked, jag ligger typ dubbelvikt av smärta emellanåt. Nytt försök i september! Lycka till åt oss alla (:
    å du också :/ också haft en ond mensvärk idag men endå inte kommit så mkt blod.. ÄN, inatt se så hehe. 
    Hm men har du haft ÄL 21 Enligt temp alltså? har du testat dig ngt föresten?? borde du inte gaft bim typ 4.de då om du har 14 dagars Lfas eller? Obestämd
Svar på tråden Bim aug 2016