Inlägg från: Anonym (Vill så gärna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill så gärna)

Bim aug 2016

Jag har Bim 6/8. Är på Äl +10. Jag har haft ont i vänstra äggstocken sen 3 dagar efter ÄL jätte ömma bröst och molande värk som du känner. Testa imorse och det var negativt. Jag har så svårt att vänta då jag känner så mkt. Är bara ledsen nu trots att jag vet att det är tidigt.

mosterJenny skrev 2016-07-28 22:40:12 följande:

Några dagar sedan jag skrev här men nu behöver jag skriva av mig med er!

Jag är på ÄL +7 BIM -7 och sedan igår har jag ganska ont i magen till o från. Allt ifrån molande värk till mer magknip och strålning i magen. Något gasig också men jag tycker aptiten finns där som vanligt. Det känns både upptill och nertill i magen och allt började som mer likt mensvärk. Någon som känner igen dessa symptom? Vaknade tidigt imorse av detta också...

• Anonym (Vill så gärna)

Håller tummarna för oss alla!!!

mosterJenny skrev 2016-07-29 09:46:42 följande:

Tack för svar! Det är det jag är så rädd för, att testa (för tidigt) och sedan få negativt trots symptomen. Usch vad jobbigt för dig :(

Idag känns magen lite bättre men det strålar en del, precis som känslan om man ätit något fel och man fått en bakterie i magen... Magen känns alltid bättre när jag lägger mig ner på sidan! Igår kände jag hur det högg till lite i vänster sida, gissar på äggstocken. När man letar symptom blir man lite knäpp för nu tycker jag att jag känner lukter otroligt bra och reagerar för minsta lilla haha. Håller tummarna för oss! Jag tänkte testa på fredag, då är jag och killen utomlands och det bör vara en dag efter BIM och bör ge ett rättvist/korrekt svar...

• Anonym (Vill så gärna)

Vissa test visar inte klara tydliga sträck vad jag förstått. Får du utslag så har du ägglossning på G. Testa clearblue de ger bättre indikationer med glad gubbe.

SamsonS skrev 2016-07-29 10:07:59 följande:

Kan tillägga att mensen har kommit ganska exakt 14 dagar efter dessa stegringar...

• Anonym (Vill så gärna)

Bim- 4 testade negativt är så ledsen och deppig. Har haft så

Svårt att sova dessa dagar min kropp är trött men jag kan inte sova. Detta har stigit mig åt huvudet känner så mkt gravidtecken men blir lika besviken månad efter månad. Orkar inte detta tar på psyket vilket gör att kroppen är stressad och då blir det förmodligen ingen graviditet. ????????????

• Anonym (Vill så gärna)
    Ememem skrev 2016-08-02 10:20:46 följande:

BIM -4 är fortfarande tidigt. Enligt CBs hemsida är det bara ungefär 50% som får ett positivt test så tidigt, vänta några dagar och testa igen om inte mensen kommit.

Jag vet att det är psykiskt påfrestande men försök att hitta på något annat roligt så går tiden lite snabbare och det blir lite lättare. Kanske kan ni åka iväg nån helg och bara slappna av och pyssla om varandra. Försök att inte leta symptom, den månad jag blev gravid hade jag inga symptom alls mesans jag månaderna inna var helt galet skengravid.

Tack för ditt fina svar behöver ngn att ventilera till bara. Är på semester utomlands och borde bara koppla av och njuta. Det jag gjort under semestern är att räkna ner dagarna för att testa sover inte. Jag måste få slappna av annars går jag in i väggen. Har varit stressad av jobbet innan och tänkte att semestern skulle få mig att varva ner. Kan man ta 2 postafen kanske och se om man äntligen blir sömning och kan somna.
  • Anonym (Vill så gärna)
    Deni81 skrev 2016-08-02 10:37:13 följande:

Testade också idag. BIM på lördag. (BIM-4??)

Blankt Jaja, man blir trött och besviken varje månad, det håller jag med om. Är så mycket vindrickande denna vecka så därför testade jag tidigt. Dock med RFSUs billiga storpack, men de ska ju vara lika bra som några andra. Jag tror faktiskt att det borde synas typ 4-5 dagar innan BIM om man är gravid. Det verkar vara fler som testar positivt innan BIM än de som testar positivt på BIM och efter.... I alla fall i dessa trådar.

Vi har en 1-månads liten baby här och när jag tittar i hennes ögon gråter jag nästan. För det känns som jag aldrig kommer få uppleva att få barn... Försök 17 nästa gång.. Suck.

Jag tänker som dig borde ju synas ngt. Jag har också haft en bebis som jag gått och burit och sniffat på så underbart. Vänner som är gravida och skickar och berättar hur dom mår. Den ena har försökt i över 1 år och jag är verkligen super glad att dom äntligen fick sitt plus samtidigt som det gör ont i mig när jag hela tiden får höra hur glad hon är. Men vi får inte ge upp ngn gång kommer vi att vara dom som vill skryta och berätta om hur dåligt vi mår och klaga på alla gravid symptom. <3
  • Anonym (Vill så gärna)

Så kom mensen på dag 24. Kortare menscykel är det vanligt? Min menscykel brukar vara 28 dagar på pricken. Däremot fick jag tidigare ägglossning denna månad också. Önskar er alla lycka till från djupet sv mitt hjärta hoppas ni får era efterlängtade med hälsan i välbehållna snart. Kram på er alla fantastiska kämpande kvinnor <3

• Anonym (Vill så gärna)

Gratis till allow som plussat ????. Några dagar efter ägglossning har jag kännt en vibriterande känsla kring äggstocken på vänster sida. Det känndes ungefär som att flödet av att trycka in vätska från en spruta i det området. Lite vibrerande kom och gick 2 dagar ungefär. Någon som varit med om liknande? Har BIM 29/8.

• Anonym (Vill så gärna)
    Julm skrev 2016-08-21 12:21:05 följande:

Idag är ingen bra dag för mig. Det känns hopplöst. Jag tänker att blir man inte gravid på första försöket så är det något som e knas. Har 4 i min bekantskapskrets som blivit gravida på första försöket nu sen 3 månader tillbaka. De är mellan 27-39 år. Därför tror jag att något är fel och jag är så ivrig att söka hjälp. Det tar så mycket på psyket att gå runt och tänka på detta 24/7. Blä. Imorgon är en ny dag.

Ungefär då tänker jag med. Det är ju inte sant får vi påminna oss om. I snitt tar det 6 månader att bli gravid. Har dock tid hos gyn i början av september bara för att kolla att det är ok med mig. Har haft det helvetiskt mellan ägglossning och mens senaste 4 månaderna. Inget jag kände av när jag hade kopparspiralen konstigt nog. Så kroppen gör mig galen just nu.
  • Anonym (Vill så gärna)

Kan någon förklara varför jag har ont 1 vecka efter ägglossning. Haft så i 4 månader. Jätte ont vi vänster äggledare/äggstock. Exakt 1 vecka efter och även brösten blir hårda stora och gör ont. Detta efter att jag tagit ut kopparspiralen. Och pms från helvetet får jag också i samband med detta. Någon som känner igen sig? Har bokat tid hos gyn för att prata om detta.

• Anonym (Vill så gärna)

Är så ledsen uppgiven. Inget denna månaden heller. Negativt test imorse. Varför har jag så svårt för att bli gravid nu. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Vad är det som händer med min kropp? Har haft ont i vänster äggstock fyra menstrautioner pms symptom som liknar graviditets. Detta tar på mitt psyke. Vill bara ligga i sängen och aldrig gå kupp igen.

• Anonym (Vill så gärna)
    Julm skrev 2016-08-23 07:49:47 följande:

Känner igen mig. Nu har jag inga barn sen innan, har du? Villet försök är ni på?

Jag har ett barn på 7 år. Fick göra en abort för 3 år sedan pga vissa tragiska omständigheter. Detta är vårt femte försök. IOM att det gått så lätt tidigare undrar jag varför det inte går nu? Kan jag verkligen haft så tur innan. Eller är det ngt fel nu? Usch kan inte tänka på annat. Vill släppa och bara njuta av livet, så svårt. Vänner som är gravida svårt att umgås just nu.
  • Anonym (Vill så gärna)

Hur är det? Om man som kvinna har ett barn med en annan sedan tidigare men har svårt att bli gravid med nästa partner. Beviljas Ivf eller får man stå för kostnaderna själva? Någon som vet??

• Anonym (Vill så gärna)

Jag har läst mycket bidrottninggele och alla positiva lycko historier där kvinnor blivit gravida direkt efter flera månader/års misslyckande. Kanske är ett desperat försök, men just nu gör jag allt jag kan för att få ett plus. Är det ngn som vet när i cykeln man ska börja med dom för det har jag inte riktigt fått grepp om.

Svar på tråden Bim aug 2016