Inlägg från: Periksson90 |Visa alla inlägg
  • Periksson90

Bim aug 2016

MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:41:59 följande:

Hej alla!

Vore så tacksam om någon ville svara!

Jag hade min första mensdag 6/7 och sista dagen 13/7 (en veckas mens). 

Jag har lite dålig koll på min ägglossning men enligt min kalender så skulle jag ha ägglossning ons 20/7. Vi hade sex på ägglossningsdagen och dagen efter.

Igår hade jag ont i ena sidan som mensvärk och idag 29/7 hade jag en brun flytning när jag vaknade. Inte så mycket men väl synlig när jag torkade mig. Den har minskat och börjat avta nu fram mot kvällen men mensvärken är kvar i ena sidan.
    Det är ca (lite oregelbunden cykel) 1 vecka kvar tills jag ska ha min mens.

Jag är helt ny i allt detta, inga vänner att fråga då ingen vet att vi försöker så hoppas ni kan ge mig råd. Kan detta vara en nidblödning? Eller stämmer inte tiden?

När tror ni att jag kan testa mig?

Det skulle kunna vara en nidblödning :) 7-14 dagar efter ägglossning kan en nidblödning ske (alla upplever ej de dock). Om du ska ha mens ungefär om en vecka så skulle jag försöka vänta tills dess att testa (om du kan hålla dig så länge). Vissa tester påstår ju att man kan få ett svar innan bim med ca 4-6 dagar.
  • Periksson90

Jag är inte jätte insatt i alla de märken som finns av graviditetstest. Har ej kommit till det stadiet att jag behövt använda något än, men snart så hoppas jag ;) men clearblue plus samt clearblue digital ska man kunna testa med 4 dagar innan förväntad mens. Finns ju billigare tester som man kan köpa på diverse hemsidor och beställa hem flera av. Beror lite på om man vill handla i butik eller på internet :) finns nog massa trådar här på familjeliv där de kan tipsa om tester.

• Periksson90
    1315 skrev 2016-07-30 09:20:59 följande:

Jag blödde igår kväll, kom en färsk röd flytning i trosan och jag kände direkt att hoppet rann ur mig. Satte i en binda men inget mer sedan dess. Ingen smärta heller!

Mår fortfarande lite illa till och från så symptomen är inte helt borta..

Tog ett test igår morse, och ett idag på morgonen.

Ser ut som Hcg fortfarande ökar..

Någon som har erfarenhet och tror sig veta vad detta kan vara?

Har fått gravid 1-2 veckor på cb digital oxh tänkte ta om en vecka igen för att se om det ökat till 2-3 veckor då.. Eller om det gått tillbaka. Men denna väntan är ju hemsk :(

Blödningar kan förekomma under graviditeter utan att det innebär att det är kört. En nära kompis till mig hade blödningar till och från i början av graviditeten med sin son (upp till vecka 12) och de gick hela vägen. Då hade gynläkaren sagt att små blödningar kan förekomma i början då slemhinnorna får ökad blodtillförseln och blir känsligare under graviditeten. I och med att du har fortsatta ökningar med hcg på testen kanske de kan vara något liknande för dig!
  • Periksson90
    Guffy78 skrev 2016-07-30 11:56:54 följande:

Är det någon som vet om man kan ha högre kroppstemperatur nu på sommaren? 2-A dagen av tidig MF och tempen går upp istället för att gå ner.. Nu är den på över 37 igen. Jag brukar ha 36.6 när mensen kommer annars. Innan blödningen kom min temp dippade till 36.88 men steg idag . Vill bara ha normal temp som jag brukar ha och försöker att hitta rimlig förklaring till ovanligt hög temp.

Några som vet?

Använder naturalcycles och fick detta svaret på den frågan: Kan varmare väder påverka min basala kroppstemperatur?

- Svaret är nej inte signifikant! Din kropp är mycket bra på att upprätthålla sig på sin optimala temperaturen eftersom människor är varmblodiga djur. Dessutom rekommenderar vi att du mäta under tungan , och inte på huden eller i örat, vilket innebär att behandlingen inte påverkas av yttre faktorer, såsom rumstemperatur eller dina kläder etc.
  • Periksson90
    SamsonS skrev 2016-07-30 16:32:05 följande:

Starkare än såhär blir det inte...dessa är båda från igår, den övre vid lunchtid och den undre från sent på kvällen. Hållt mig över 4 timmar utan att dricka båda gångerna. Idag är det svagare igen... Vi fick iaf till det i onsdags och igår, kör imorgon också.

Finns det ens den minsta chans att jag har äl? Känner att jag börjat ge upp nu....

Kan de vara så att du hade ägglossning tidigare än vad du började testa? Vilken cykeldag är du på nu?

Här har du ett exempel på hur mina ägglossningstest visade i maj. Den 12e är positivt.
  • Periksson90
    SamsonS skrev 2016-07-30 17:19:43 följande:
    Cd 18 idag, började testa på cd 10. Hade äl flytningar i början på veckan, ordentliga äl känningar sen i torsdags. Har en cykel på allt ifrån 26-42 dagar, oftast 31-32 dagar så har väldigt svårt att tro att jag redan har haft äl :/
    Aa, då är det svårt att haft ägglossning tidigare :/ du började ju i tid att testa och hade ägglossningssymtom. Kör du bara med tester? Att ta tempen brukar rekommenderas då man får mer svart på vitt att ägglossning har skett. För man kan tydligen för positiva ägglossningstest utan att ägglossningen sker.
  • Periksson90
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Stort grattis! :)
  • Periksson90
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-08 10:08:14 följande:

Hugg i magen på äl eller äl+1 Någon som känt lika dant? Symptom på äl eller?

Jag börjar känna av äggstocken några dagar innan beräknad ägglossning. Sedan ungefär samma dag som ägglossningstestet visar positivt får jag en mer huggande/brännande i samma äggstock. Så för mig är det säkra tecken för att ägglossningen är på ingång , har fått bekräftat via vul att de är ägglossningen jag känner.
  • Periksson90
    Dina1 skrev 2016-08-08 14:57:55 följande:
    Citerar mitt eget inlägg från igår. Tog ett CB digitalt och är gravid! 1-2 veckor :) första försöket! Detta känns mycket märkligt.
    Stort grattis till plusset! :)
  • Periksson90
    Jessy87 skrev 2016-08-08 16:09:50 följande:
    Tack! :) köpte ett digital och det stod gravid 1-2 veckor. Är so gissar och förvånad nu :D
    Grattis till plusset! :)
Svar på tråden Bim aug 2016