• Milie

Bim aug 2016

Hej! BIM 30 augusti. Den här cykeln kommer jag eventuellt vara fertil. Jag ammar min 1-åring och det har förskjutit min ägglossning och gjort att lutealfasen bara är 6 dagar. Nu sist hoppade den fram två dygn och gav mig 8 dagar luteal så jag hoppas på ett nytt hopp den här cykeln så jag kommer upp i 10 dagar luteal och har en ärlig chans!

• Milie
    Emelie07 skrev 2016-08-23 12:34:15 följande:

Jag orkar inte vänta längre. Har BIM 30/8, just nu tror jag allt bara är en inbillning. Har haft ont i vänster äggstock och stickningar i livmodern sen en vecka tillbaka men nu har jag inte det längre. Men nu börjar man känna efter så mycket, så jag tror jag inbillar mig bara. :( Jag är dock öm i brösten, kissar mycket även på natten (det händer aldrig annars) och är inte så speciellt sugen på nånting. Men det är väl alldeles för tidigt att känna så?

Vi har BIM samtidigt och jag är också väldigt kissnödig på nätterna vilket jag oftast inte är. Visserligen dricker jag inget kaffe vissa dagar för att andra dagar dricka tre koppar per dag. Kan tänka mig att det beror på det. Rent logiskt borde man inte kunna känna något nu. Jag tror man känner efter och upptäcker hur själva menscykeln känns. Det är en ganska fascinerande vilka omställningar rent fysiskt som sker men bl.a. livmodern men även rusherna av olika hormon. En vanlig icke-befruktad cykel är en ganska big deal ändå.
  • Milie
    Ang82 skrev 2016-08-23 20:37:51 följande:

Någon som har haft nidblödning någon gång?

Jag hade det med dottern som nu är 1 år.
  • Milie

Ont i brösten. Jag ammar min 1-åring och har inte haft ont sen i typ höstas. Jag är bara på ÄL+5, haha. Helt omöjligt känna, men ni vet hur det är!

• Milie
    Ang82 skrev 2016-08-24 12:17:28 följande:

Vilken dag hade du det på och varade de länge?

Jag är ganska säker på att det var ÄL+8. Då hade jag en lutealfas på 12 dagar. Det var bara lite blod då jag torkade mig vid ett tillfälle. Men jag har hört att det kan hålla på någon dag, men ändå vara förhållandevis sparsamt.
  • Milie
    ohhello skrev 2016-08-24 14:52:24 följande:

Ammar också min 1-åring och inatt tog det så ont så jag sa åt mannen att ta henne så jag slipper amma en stund (tycker hon ammar ovanligt mycket precis just nu).

Är på ÄL+7.

Aha. För mig går det fint att amma men det värker i brösten ibland på dagen. Vi slutade dagsamma för typ 4 månader sen så det kan inte bero på det.
  • Milie
    Ang82 skrev 2016-08-24 22:13:35 följande:

Okej, hade det på äl +9. Får se till helgen om det blir plus eller inte. Men när något blir annorlunda efter flera månaders försök så ökar förhoppningarna.

Det förstår jag! Vi var inne på sjunde försöket och jag hade inga direkta förhoppningar innan, men sen när den där unika blödningen kom så blev jag i princip säker på att det gått vägen. Hehe. Men just innan BIM blev jag hemskt förkyld och när BIM-dagen är över inser jag att mensen inte kommit. Om jag inte hade blivit förkyld hade jag lätt testat tidigare, för blödningen gjorde mig så säker.

Lycka till!
Svar på tråden Bim aug 2016