Inlägg från: Anonym (Vega) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vega)

Bim aug 2016

Hej!
    Jag är 30+ och vi ska köra första försöket nu i augusti, ägglossning till helgen
    Vi har ett barn sen innan men jag minns knappt nånting från den tiden vi planerade den graviditeten så det här ska bli spännande!

Vi hade tänkt börja redan förra månaden men vi visste att det skulle bli svårt "att få till det" just kring ÄL i juli så vi tar augusti som första riktiga syskonförsöket.

BIM är 23/8.

• Anonym (Vega)
    Myline skrev 2016-08-01 17:03:44 följande:

BIM idag och jag var tvungen att ta ett test. Det tog inte många sekunder innan det visade ett plus!! Jag är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen!! Var tvungen att springa ut till sambon direkt och visa. Det där med att berätta på något gulligt sätt hanns inte med haha! :D

Grattis!!!
  • Anonym (Vega)
    L 91 skrev 2016-08-01 22:47:14 följande:

Har ni någon app eller liknande som ni fyller i, med tempen?

Jag tempar inte men har en app som heter Glow som håller koll på när fertiliteten är som högst och så. Den är helt ok!
  • Anonym (Vega)

Jag tror jag använde Clearblue sist, sånt vanligt. Det fanns inte digital då
    Nu har jag inte köpt nåt än, jag tänker att jag gör det om jag känner i kroppen att det är något eller att mensen i augusti blir sen....

• Anonym (Vega)
    10oktober skrev 2016-08-03 07:25:25 följande:

Okej tjejer, nu behöver jag hjälp! Tog mitt första CB äl-test med dubbel hormonindikator imorse, som visade på maximal fertilitet! Det ska väl inte gå eller? Min cykel är på ca 29-30 dagar, jag är på dag 9 (enligt förpackningen ska jag börja testa då) och mensen slutade för en vecka sedan.

Dessutom, om jag har förstått det rätt, fungerar testet så att den hittar en referensnivå först (därför börhar man tidigt i cykeln) och när LH och östrogen ökar så visar den hög resp. maximal fertilitet. Så den borde inte ens kunna visa max fertilitet nu på första dagen?

Vi hade sex igår kväll, kan det påverka?

Efter maximal fertilitet kan man ju inte testa mer förrän nästa menscykel så känner mig lite besviken faktiskt...

Vad tror ni, bara att slänga testet eller har jag sjukt tidig äl? :S

Jag är absolut inget ÄL-proffs! Men jag undrar lite hur du räknar?
    Du skriver att du är på dag 9 och att mensen slutade för en vecka sedan.
    Mensens första dag är cykeldag 1. Har du bara mens i två dagar?

• Anonym (Vega)
    10oktober skrev 2016-08-03 08:24:14 följande:
    Ah, sorry, imorgon för en vecka sedan slutade det. Så tre dagar mens. Det stämmer att jag är på dag 9, började i tisdags förra veckan. Men har aldrig haft särskilt lång eller svår blödning.
    Ok, då är jag med!!
  • Anonym (Vega)
    IA89 skrev 2016-08-03 08:26:28 följande:
    Tydligen min tur denna månaden <3 Plus på BIM +1
    Grattis!!!
  • Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 08:13:54 följande:

Hoppar också in om det är ok.
    Första försöket denna månaden med barn nr.2 Äl kring den 8/8 och BIM 22/8 Något märkligt händer dock redan med kroppen då jag mår illa och har ont i huvudet?

Nu ska de mysas på och vänta med spänning. Barn nr.1 kom på första försöket för nästan exakt 8år sedan, men förväntar mig inget i dagsläget utan tar dagen som den kommer!

Hej,
    Kul med fler som har lite längre mellan barnen! Jag har en 06:a som kom till på första försöket.
  • Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 09:26:54 följande:
    Spännande. Då håller vi tummarna. När har du BIM?
    Absolut, det gör vi!!!
    BIM är 23/8!
  • Anonym (Vega)
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-04 15:51:56 följande:

Har äl imorgon. Beräknad bim 19 augusti.. Hoppas verkligen det tar sig denna månaden..

Hoppas hoppas!!
Svar på tråden Bim aug 2016