Bim aug 2016
Nu ska vi göra första riktiga försöket på syskon. BIM slutet av augusti... Pirrigt!
Nu ska vi göra första riktiga försöket på syskon. BIM slutet av augusti... Pirrigt!
Köpte just 20 gravtest fråntestlagret. Oj så billiga de är! Nu börjar snart första försöket sen vi fick vår etta som nu är 1,5 år. ÄL om en vecka. Någon mer som har ÄL då? :)
Wow vilken plusattack! Grattis alla! Är är det ÄL på typ fredag så nu är det dags att mysa till det
Fråga till er ang ÄL, när har ni de klassiska "äggviteflyningarna" på cykeln? Ett par dagar innan ÄL? Dagen innan ÄL? På ÄL?
Är det inte ovanligt många som plussar i tråden?! Hihi grattis på er!!
Meeeen rosenblad :( :( Förstår att det känns pissigt! När vi hade försökt i 8 månader så bytte jag jobb och satte "sexförbud" här hemma under de fertila dagarna. Hann jobba i två månader innan sambon frågade om inte mensen var sen. Han hade visst mer koll än jag.. Då visade sig att ETT sex, vad jag trodde var efter ÄL blev en graviditet.. Oavsett så låter det klokt med försökspaus. Res, umgås med vänner, busa och lev livet! Ha sex för att det är skönt och inget annat under en tid.. Mest sannolikt kommer ni bli gravida oavsett lite länge fram! Kram.
Jag har BIM 24-26 :)
Grönaduvan, alkohol är inget preventivmedel. Jag är mer försiktig mellan ÄL och BIM men inte spiknykter i fall jag ska ut och ha trevligt med vänner eller liknande. Efter X antal försök under 1,5 år att göra vår etta hade jag blivit kokko om jag skulle leva som gravid innan jag var det. Man måste få slappna av, tror det är viktigast (oavsett om man tar något glas eller inte).
11 dagar kvar till BIM.. En evighet med andra ord ;)
Livias, var hade du löpt testen? Vilket märke? Läser med app och kan inte se alla bilder.
Känns som vi blir långa med BIM sista veckan runt 24-30 :) heja heja oss!
Vet ej exakt när ÄL var.. Misstänker att vi mös för tidigt och att ÄL kom lite sent. Vi är inte chanslösa men har nog inte bäst odds heller... Hur tidigt kan man testa förresten? Tre dagar innan BIM?
Hade nervryckning på vänster sida av livmodern idag. 3- 4 dagar ish efter ÄL. Har fått det förut så behöver såklart inte betyda något. På tisdag tre dagar innan BIM tänker jag testa första gången, bara för att jag beställde hem massor av billiga stickor... Längtar!
Onix, grattis! Var det morgonkiss? Funderar på att testa nu på kvällen BIM -4... Men frågan är om det är lönt :)
Nu prövade jag också... Hade hållt mig 3 timmar innan test, BIM -4... Vet inte vad jag ska tro. Lägger in bild när jag sitter vid en dator lite senare.
Ärligt, vad tror ni? BIM -4, ej morgonbesök på toan utan togs för en liten stund sedan.. Samma test men den undre bilden är med blixt och den andra bilden är utan blixt. Ej mixat med bilden i övrigt..

Sååå galet i så fall :D hur brukar spöksträck se ut? Kan de vara rosa?
Blev ett nytt supersvagt test idag. Kanske inte så konstigt att det ibte blivit starkare då det bara gått knappt 12 timmar sen jag testade sist. Hur känsliga är digitala tester? Kan man ta dem någon dag innan BIM?
Tänkte uppdatera här. Igår visade jag en bild på ett svaaagt sträck, BIM -4. Idag tog jag ett digitalt som konstaterade gravid vecka 1-2.. Det svaga sträcket var ett plus alltså :)