• copycat

Bim aug 2016

Hej på er,
    Undrar om någon kan göra mig lite klokare. Letat i missfallstrådar men verkar inte vara så många aktuella just nu. Kanske någon här med erfarenhet? Jag började blöda förra onsdagen, 20/7. Missfall i 5+4. Idag och igår har det bara varit ytterst lite brunt kvar. Testade gravtest med morgonurin idag som var blankt. Skönt. Då behöver man inte fundera på om det är rester eller ny graviditet efter nya försök :) senare idag, vid 14, tog jag ett ÄL-test, mest för att se var i styrka jag befinner mig. Blev nästan positivt?! Teststrecket var nästan lika starkt. Alltså så att jag tänker att om jag testar imorgon borde det vara positivt (om man utgår från hur det är normala cykler). Kan det vara så att jag har ÄL bara 7-8 dagar efter missfallsblödningens start? Eller kan nåt hormon från missfallet ge utslag på ÄL-test trots att gravtester visar neg? Blir helt vilsen! Vi vill så gärna försöka igen och struntar gärna i att vänta in mens utan vill köra på så fort ÄL kommer. Någon som har tankar/erfarenhet?

• copycat
    Anonym (Lexi) skrev 2016-07-26 17:39:52 följande:
    Å vad tråkigt med missfall! Vet inte om det är till någon hjälp, jag har aldrig använt ägglossningstest med streck, bara digitala. Jag blev i alla fall gravid två veckor efter mitt missfall startade, så det kan säkert vara så att ägglossningen är på gång för dig. Men har också läst att ägglossningstest är känsligare än graviditetstest, så det kan ju kanske vara rester från graviditeten också? Svårt att veta. Jag fick positivt på digitalt ägglossningstest ett antal veckor efter mitt sena missfall, men då fick jag också positivt på gravtesterna samtidigt.
    Hej!
    Tack för svar :) åh, låter härligt att du blev gravid så snabbt! Hoppas jag kan joina den lyckliga skaran som blir det :) ska testa ikväll och imorgon igen och se vad som händer, som du säger, och som jag funderade på också, kan det ju kanske vara nåt hormon som spökar till det trots negativt gravtest...hm...återstår att se!
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-26 18:49:16 följande:
    Hej! Jag har nyligen haft MA och tror att jag i dagarna har äl då jag nu har äggviteflytningar. Jag har ännu inte fått helt blankt gravtest efter missfallet men det är ytterst svagt nu. Som ett "spökstreck" som man får anstränga sig för att se. Jag har hela tiden från MA:t till idag fått starka utslag på äl-testen trots att gravtesten visat svagt ganska länge nu så jag tror även låga hcg-nivåer kan påverka äl-testen.

Men visst är det möjligt att du har äl nu (cykeln kan bli knas efter mf) men troligast är nog att det kommer då du brukar ha äl räknat med missfallet som cd 1 eller några dagar senare.
    Tack för svar! Ja då är det isåfall inte nu i helgen men nästa. Har sen ÄL och brukar få utslag dag 18. Det är därför jag tyckte det var märkligt att det var så pass starkt redan. För helt enkelt fortsätta testa, kan ju som sagt bli knas nu så det gäller att testa sig fram!
  • copycat

Hej på er!
    Har en fundering. Fick positivt ÄL-test igår. Teststrecket var GALET mycket starkare än kontrollstrecket. Vi hade sex igårkväll. So far so good. Idag tig jag ety till test, fortfarande positivt! Idag var det svagare än igår, i den mening att det var lika starkt som kontrollstrecket, till skillnad från igår. Oavsett räknas det ju som positivt. Vad betyder det? Brukar alltid bara ha positivt en dag. Gissar att ägget inte släppt än? Och att vi borde ligga idag med? Ikväll är dock sambon borta så det kommer inte bli, vilket känns lite frustrerande eftersom jag tänkte att vi tajmat himla bra. När man får positivt två dagar, och det sägs att ägget släpps 24-48h efter positivt, är det då från första eller andra dagen?! Är det låt säga 48h från IDAG kanske gårdagens mys inte har lika stor chans....ååhh dessa funderingar :/

• copycat
    Ememem skrev 2016-08-11 22:18:28 följande:
    Det är 24-48 timmar från första positiva! Jag får alltid positivt i två dagar och ägget släpper alltid på andra dagen. Jag tempar så får det bekräftat genom det.
    Åh toppen, tack för svar :)
  • copycat

Åhhh så enormt mycket grattis! Du är väldigt gravid, NJUT!:) förstår att du vill köpa digitalt, är så gött att se orden "gravid". Att nån annan liksom bekräftar och säger åt en att man är gravid :D och du ÄR gravid!:)

Lillon skrev 2016-08-13 06:45:23 följande:

Herregud!!!! Jag är gravid?!?!?! Efter fyra år utan preventivmedel, och ett och ett halvt års försök så plussade jag nu!! Och vi som skulle påbörja utredning nästa månad. Ååååhhhh är så glad!!!!! :D BIM på måndag.

Ska köpa ett digitalt senare för säkerhets skull.. Men tycker strecken är rätt starka va?

• copycat

Underbart litet ord det där - GRATTIS!:)

Marängen skrev 2016-08-13 07:52:01 följande:

Skönt att bekräfta ??

• copycat

Är det någon som har erfarenhet av predictor early? Bra? Beställt hem ett, borde komma imorgon. Om någon plussat med DDT, hur långt innan BIM var det? Står att det kan visa från6 dagar innan BIM...

• copycat

Okej, spännande!:) ÄL+5 idag. Testar nog ÄL+9:) man kan ju iofs se svagt svagt tidigt, typ ÄL+10, med vanliga test så med predictor kanske man kan testa ännu tidigare, men känns lite för nervöst :P tror jag har BIM söndag/måndag. Har bara 10-11 dagar lutealfas..

Ememem skrev 2016-08-15 22:42:05 följande:

Jag har tänkt beställa ett, hört gott om dem! Dock är de från BIM -5 om man läser bruksanvisningen/förpackningen. De verkar räkna lite annorlunda.

De mäter från 10 hcg och cb från 25 hcg så borde ge utslag tidigare.

• copycat
    Ememem skrev 2016-08-16 08:04:50 följande:
    Jag plussade starkt på äl+9 med sonen med billiga testers sticka som mäter från 25 hcg. Tänkte testa ett PE på torsdag, är då bara på äl+8 men vi får sen gäster och skulle vilja veta innan, annars blir det att testa efter helgen.
    Oh! Ja tanken har faktiskt slagit mig om man skulle testa redan typ ÄL+7-8. Tidigt visst, MEN samtidigt är det ju hela grejen med att köpa ett PE? Eftersom vissa ju plussar med vanliga redan ÄL+9-10. Hmm.....måste fundera :) är som du säger från BIM-5 det kan mäta så man behöver ju ha det i beräkningarna också:)
Svar på tråden Bim aug 2016