• nilan

Bim aug 2016

Hej alla! Jag hoppar in här om det är ok!?

Vaknade med syndafloden idag, första mensen efter uttag av hormonspiral i juni. Vi har kört på och trodde vi hade prickat in äl, men det var antagligen inte äl. Nu ska vi köra på vårt första riktiga försök att få ett syskon till 4-åringen. Alla i familjen längtar efter ett syskon så vi hoppas det går fort. Nästa bim enligt appen är 29/8. Nu kör vi!!!

• nilan
    Anonym (Hatar ovissheten) skrev 2016-08-03 09:52:07 följande:

Hej! Vet inte om detta är rätt ställe att vända sig till men iaf. Min spiral åkte ut för en månad sedan typ. Har inte haft mens sedan jag satte in den i juni. Nu några veckor efter spiralen åkte ut känner jag mig helgravid. Vet att hormonerna kan spöka efter spiral men det borde väl bli bättre, inte värre?? Tog ett test igår, negativt. Är ju omöjligt att veta när jag har bim då jag inte haft mens på ett tag. Nu sitter jag här, supertrött och magen håller på att vända sig i mig. Ugh. Vill bara ha mens eller ett plus nu, vad som helst bara slippa ovissheten... 

Någon som vet hur länge det kan ta innan mensen kommer? Eller hur länge det tar innan hcg är tillräckligt högt?

Jag har precis varit i samma situation. Min spiral (hormon) åkte ut vid midsommar och jag fick min mens nu i måndags. Det tog alltså ungefär 1,5 månad. Tror att jag hade ägglossning någon gång mellan 17-20 juli ungefär och sedan mens ca 2 veckor därefter. Läkaren som tog ut spiralen sa att ägglossning kommer igång direkt, men det gjorde den inte för mig, tog ca 1 månad. Det kan vara olika. Har läst att det tar 2-3 månader för en del. Hoppas på plus eller mens snart. Jag tyckte det var skönt att få mensen så att man har något att utgå ifrån sedan. Fast det är ju piss skit att ha mens!
  • nilan
    10oktober skrev 2016-08-03 16:15:40 följande:

Helt otroligt, tog ett test så fort jag kom hem. Jag är gravid!!! Strecket dök upp med en gång och då har jag dessutom inte väntat fyra timmar från förra mensen. Kan inte fatta det! Mannen kommer hem om typ en timme, vill berätta med en gång! :D

Grattis!!!!!

[quote=76851470][quote-nick]peterssonfanny skrev 2016-08-03 16:07:33 följande:[/quote-nick]Skönt att höra! Förstår att det kan ta tid. Bara det att när jag var hos bm en vecka efter den åkte ut så sa hon att mensen borde komma inom 1-2 v. Har gått mycket mer än två veckor nu

Ja, jätte jobbigt och frustrerande!! Trodde det skulle gå mycket fortare. Jag fick vänta nästan 2 månader för att få ut den också eftersom bm inte fick ut den utan jag fick vänta på remiss till Kk. Vill bli gravid nu, helst igår!!! Vill helst inte föda barn i semester tider...
  • nilan

I veckan som kommer nu kommer jag vara fertil och i slutet på veckan/början på nästa ska jag ha äl enligt app. Blir första riktiga försöket efter uttag av hormonspiral i juni. Hade mens några dagar i början på veckan (en väldigt konstig sådan, blödningen var konstig, men jag antar att det har med spiralen att göra). Så nu i veckan kör vi på så mycket vi bara orkar. Ska bli såååå spännande. Den nuvarande 4-åringen blev till på ett försök så jag hoppas på liknande resultat denna gång (men förstår att chansen är liten). Känns såååå spännande och samtidigt lite läskigt och overkligt!

• nilan
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:47:23 följande:

Är jag den enda som har BIM typ den 31/8?

ÄL i dagarna framöver nu, ska börja testa med ÄL-tester på söndag tror jag. Ska bli spännande att se om jag får utslag denna gång. Sambon är helt med på noterna den här månaden så nu hoppas jag få till det samma dag jag får stegring och inte dagen innan eller dagen efter

Jag har bim 29/8. Har äl nu
  • nilan

10 dagar till bim. Och om mensen uteblir 14 dagar tills jag tar ett test! Två veckor. Det är ingenting. Två veckor brukar gå fort. Känns som om tiden sniglar sig fram!!

Var till läkaren i veckan. Hen trodde vi skulle bli gravida inom 2-6 ägglossningar. Hoppas på 2!!! (Detta är andra ägglossningen efter spiraluttag)

• nilan
    GrönaDruvan skrev 2016-08-19 17:42:32 följande:

Varför trodde läkaren det? Någon speciell anledning? Rent spontant så känns det ju väldigt dumt av en läkare att säga så..? Genomsnittlig tid är ju 7 mån, och både längre och kortare tid är ju normalt.

Ja, men 6 ägglossningar blir ju 7 månader. Ungefär. Antar att hen la ihop alla faktorer, det finns ingenting som talar mot att det skulle vara så som hen sa. Är i fertil ålder, har blivit gravid enkelt tidigare är i relativt god form, inga sjukdomar, regelbunden mens, använder ingen form av nikotin, dricker nästan ingen alkohol, lever ett aktivt liv, är måttligt stressad, tränar regelbundet, äter bra kost.. Sen får en ju ta det med en nypa salt så klart. Men som sagt, har oddsen på min sida (nu låter jag extremt självgod, bara för det tar det säkert 15 månader!)
  • nilan
    FyrAAAA skrev 2016-08-31 21:02:12 följande:

Massa massa grattis!!! Hade du det på känn? Testade du tidigare också! Vilken lycka! Grattis igen!

Tack så mycket!!!

Testade igår. Hade inte tänkt testa så tidigt men kunde inte låta bli, det var på bim+1

Jag visste ju att vi prickat äl så på det viset visste jag ju men trodde inte det skulle gå på första försöket, eftersom jag också haft spiral som tigs ut i juni, vi verkar vara väldigt kompatibla, syskonet blev till på ett ligg utan kondom
Svar på tråden Bim aug 2016