• FyrAAAA

Bim aug 2016

Tack för svar! Jag har aldrig tänkt så mycket på detta och aldrig under eller inför tidigare graviditeter ätit några vitaminer eller liknande men känner att jag nu "verkligen vill göra vad jag kan" för att påverka i positiv riktning att lyckas bli gravid igen! Har köpt folsyra precis nu, som jag förstått ska vara bra!? Någon annan sorts vitaminer/tillskott ni rekommenderar? Dricker aldrig i vanliga fall heller så det är inget jag behöver tänka på. Dock har det blivit alldeles för mycket sötsaker och för lite motion ett tag nu... Nu är vi på semester men åker hem imorgon, måste ändra det till bättre vanor från då!

• FyrAAAA
    Anonym (Lexi) skrev 2016-07-19 12:06:57 följande:
    Jag har inte ätit vitaminer inför mina tidigare graviditeter, inte ens folsyra, pga de graviditeterna har inte varit särskilt välplanerade. Har knappt hunnit börja försöka, så har jag suttit där med ett plus plötsligt. Men nu är det inte lika lätt... Folsyra är superviktigt, och det "ska" alla ta för att minska risken för ryggmärgsbråck. Har också läst att det är lättare att bli gravid, men vet inte om det påverkar. Q10 ska förbättra äggkvaliten och Inositol förbättrar äggkvaliten, förstärker ägglossningen, ökar chansen till graviditet, minskar risken för missfall och missbildningar mm. Dock behöver man ta det i tre månader innan det ger effekt på äggen. Jag har precis börjat med dem.
    Ja ok! Vi har sagt att vi ger det ca ett år, egentligen vill jag helst före mars/april så nästa kommer senast dec-17, annars känner jag att vår yngsta nu hinner bli lite för stor, vill helst ha de riktigt tätt om det ska bli! Så kan det förbättra chanserna efter tre mån så är det ju bara att börja äta dem nu då tänker jag! Ska absolut börja! Tar man båda, eller bara en av de sorterna, som båda är gynnsamma för äggkvalité/ägglossning?
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-07-19 14:04:19 följande:

Jag äter bara tabletten Mitt Val Kvinna. Innehåller allt en kvinna behöver tydligen. Sen gör jag inget annat. Är lite sugen på att börja smörja med progesteronkräm ifall det inte tar sig om några månader. Vet inte om det funkar men ska hjälpa ägglossningen i alla fall. Jag tror man smörjer från mens till ÄL. Eller var det från ÄL till mens? Haha, bra koll!

Ja sån progesteronkräm undrar jag också mer över!...
  • FyrAAAA
    1315 skrev 2016-07-19 23:48:26 följande:

Hej!

Jag hoppar in här jag också.

Har en son född okt -13 och en dotter född aug -15 och har precis börjat försöka med nr 3. Första försöker nu, känner av ÄL väldigt tydligt och har fått bekräftat med äl-tester.. Är helt säker på att vi prickat rätt denna gång så nu går vi bara och väntar ????

Bim 1/8 !

Åh vad spännande! Några känningar?
  • FyrAAAA
    1315 skrev 2016-07-20 09:21:14 följande:
    Ja det är riktigt spännande.. Men denna väntan näst intill olidlig haha! Jag är bara på ÄL+3 så jag försöker att inte känna efter så mycket redan. Men det är svårt att låta bli ???? Med dottern fick jag plus 1 vecka innan bim (är lite testgalen av mig och har svårt att vänta hahah) så man har ju sina förhoppningar att det ska visa tidigt denna gång också, vilket är dumt att hoppas på kanske..

Hur går det för dig? :)
    Försök nr 2 denna månad med barn nr 4 Känner mig i allt annat än "toppform" just nu vad gäller kost, motion och vila hihi så förhoppningarna är inte jättestora men till helgen väntas äl så då ska vi göra vad vi kan iaf! Håller tummarna för ett tidigt plus för er!!! Jättespännande nu när det snart närmar sig bim för de första av oss!
  • FyrAAAA
    1315 skrev 2016-07-22 07:23:22 följande:

Inbillar mig att ägget fäste igår och att det var därför jag hade molande värk i mage och rygg under kvällen.. Magkänslan säger att det är så!

Idag vaknar jag med illamående som inte går att vifta bort av tankarna utan det är verkligen påtagligt!

Känns väldigt märkligt att illamåendet ska komma så tidigt om det nu tagit sig.. Äl+5 idag :/

Eller så har jag gått och blivit sjuk!! Men i med mina två andra graviditeter så känner jag igen illamåendet..

Vad roligt! Spännande! Håller tummarna för att magkänslan stämmer!!!
  • FyrAAAA

Funderar på när vi ska ha sex... Hade senast i tisdags. Testade med cb digitala äl-test första gången för den här månaden nu imorse, det visade ingen smiley men strecket var bra starkt så skulle tro att smileyn dyker upp ikväll eller inorgonbitti, var så pass starkt att det förvånade mig att det inte visade positivt nu (vet att man inte ska titta på det egentligen men det brukar stämma). Enligt mina egna beräkningar borde äl vara på söndag. Frågan är nu om vi ska ha sex fredag, lördag och söndag. Eller hade ni "sparat på krutet" tills smileyn dök upp imorgon och bara haft lördag och söndag? Eller då lördag, söndag och måndag? Guuud så svårt att veta hur man ska tänka!

• FyrAAAA
    1315 skrev 2016-07-22 07:56:32 följande:
    Hm! Det är svårt haha.. Jagvjade förmodligen haft sex fredag-måndag ???? Men i med sperman överlever så pass länge (kan göra) så hade jah nog startat idag.. Fast det hade känts fel att inte ha sex på måndag i led ägget släpper 12-36(?!) timmar efter positivt test plus att det då lever i 1 dygn..

Haha jag var nog inte till nån större hjälp märker jag!!
    Fortfarande ingen smiley på digitala äl-testet så kanske väntar med mys till imorgon...
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-23 06:44:05 följande:
    Har du då helt negativt på ältestet eller får du lite streck i alla fall? Jag blev riktigt ledsen när det inte påvisade äl igår.. Blir orolig att kroppen ska börja agera konstigt nu bara för att man vill att det ska bli en liten.
    Det syns ett streck men ännu är det inte jättestarkt! Fick neg på digitala nu på morgonen också! Har ju bim 6/7.... Vet att jag har sen äl men vill inte ha för sen så att tiden mellan äl o mens ska bli så kort så ett ev befruktat ägg inte hinner signalera graviditet till kroppen innan det blöder ut! Håller tummarna hårt för positivt resultat imorgon nu! Hoppas du också får utslag då! Använder du digitalt test?
  • FyrAAAA

Hur går det för er som redan passerat äl? Hur många dagar över äl är ni? Några känningar? Håller tummarna hårt för er medan jag väntar in min egen äl! <3

Svar på tråden Bim aug 2016