• 1315

Bim aug 2016

FyrAAAA skrev 2016-07-22 07:33:18 följande:

Funderar på när vi ska ha sex... Hade senast i tisdags. Testade med cb digitala äl-test första gången för den här månaden nu imorse, det visade ingen smiley men strecket var bra starkt så skulle tro att smileyn dyker upp ikväll eller inorgonbitti, var så pass starkt att det förvånade mig att det inte visade positivt nu (vet att man inte ska titta på det egentligen men det brukar stämma). Enligt mina egna beräkningar borde äl vara på söndag. Frågan är nu om vi ska ha sex fredag, lördag och söndag. Eller hade ni "sparat på krutet" tills smileyn dök upp imorgon och bara haft lördag och söndag? Eller då lördag, söndag och måndag? Guuud så svårt att veta hur man ska tänka!

Hm! Det är svårt haha.. Jagvjade förmodligen haft sex fredag-måndag ???? Men i med sperman överlever så pass länge (kan göra) så hade jah nog startat idag.. Fast det hade känts fel att inte ha sex på måndag i led ägget släpper 12-36(?!) timmar efter positivt test plus att det då lever i 1 dygn..

Haha jag var nog inte till nån större hjälp märker jag!!
  • 1315

Jag hade ÄL i söndags. I torsdagskväll kände jag en molande värk i mage och rygg, precis sån värk man kan ha innan värkarbetet startar vid en förlossning.. Dagen efter (igår) var den värken borta men jag vaknade med ett påtagligt illamående som höll i sig hela dagen.. Även idag känner jag hur illamåendet ligger och lurar.

Igår var jag helt säker på att det tagit sig och att jag är gravid. Magkänslan och den fysiska känslan skrek liksom "GRAVID". Men det sunda förnuftet säger att jag inte ska hoppas på för mycket och att det är osannolikt att det tar på första försöker samt att det är grav symptom jag känner så tidigt.. Så försöker intala mig själv att det inte är nått så kanske besvikelsen blir mindre vid ett minus :/ :)

Jag har varit gravid 2 ggr innan och har 2 underbara barn ????

• 1315
    Anonym (Längtar) skrev 2016-07-23 11:50:25 följande:

Jag hade också ÄL i söndags eller måndags och jag känner precis som du! Jag inbillar mig själv att jag känner av symtom som ömma bröst osv. Men jag försöker ha inställningen att det inte blivit något denna månaden så kanske man inte blir lika besviken när mensen kommer. Men det är svårt att överanalysera kroppen! :P När har du BIM? :)

Jag försöker också också intala mig att det inte tagit men det är svårt i led alla symptom. Illamåendet har lagt sig nu under dagen men istället kom mensvärk/växtvärk och tog över. Svårt att tänka på ett sätt när magkänslan säger något annat haha. Men vi får se helt enkelt.. Bara att vänta och vänta.. Jag har bim den 31/7 eller 1/8 så går efter det sistnämnda. Du då?
  • 1315

Mitt humör idag :s !!! Fy! PMS gånger tusen ungefär.. Så fruktansvärt irriterad över allt och ingenting blir som jag vill.. Började precis böla över att vi hade stökigt hemma.. Min sambo sa "är du inte gravid nu så är jag förvånad, för detta humör har du bara när du är gravid.. Gå nu in och ta ett varmt bad och lugna dig lite"

Någon som känner igen sig,

• 1315
    prinsessan15 skrev 2016-07-23 17:19:56 följande:

När har du bim?

Jag har också sånt humör idag, inget är bra och har börjat böla 15 gånger typ men jag väntar på äl och inte mens så jag kanske bara är deprimerad men jag känner inte alls igen mig själv :(

Jag är på äl+6 idag. Har bim 1/8!

Usch. Tråkigt och jobbigt att känna så.. Hoppas verkligen det går över snart för dig!
  • 1315
    mariama skrev 2016-07-23 18:08:12 följande:

Då är vi på samma dag,äl+6, och jag har mellan BIM 31/7 och 2/8! Känner inte mycket men lite småsymtom absolut, dock ingenting som inte skulle kunna vara dom vanligt liksom. Blir spännande närmare BIM nu!

När tänkte du testa? Väntar du in bim eller? Jag är lite av en testmissbrukare haha! Brukar börja en vecka innan och testa varannan dag ungefär.

Både första och andra barnet tog på 3e försöket så känns osannolikt att det skulle ta sig på första nu. Men magkänslan säger ändå att det tagit sig och med tanke på hur jag känt/känner samt hur jag mår nu så är det kanske något på gång.. Men vi får vänta och se..
  • 1315
    BabyJ skrev 2016-07-24 08:25:38 följande:

Känner igen mig! Funderade just över om man redan kan känna av symptomen, jag har alltid testat tidigt med min tidigare graviditeter som jag upptäckt just pga illamående.

Började störtböla för att middagen var så god, känner mig tröttare än vanligt, lite rivig i humöret, mår illa, ömma bröst... Hoppas hoppas!

Bim 2/8.

Spännande! Jag testade väldigt tidigt positivt med dottern. Jag har bim 1/8 så funderar på att testa på onsdag första gången! När tänkte du testa?

Mitt illamående håller i sig trots jag försöker vifta bort det och molande värken i magen likaså. Magkänslan har varit så bra hela tiden men idag har jag börjat tveka och känner att dessa symptom har kommit så snabbt så jag är förmodligen bara skengravid!
  • 1315
    Anonym (Längtar) skrev 2016-07-24 11:16:35 följande:

Jag har BIM 2/8 så nu är det den långa väntan tills man kan testa. Ska försöka att inte testa innan BIM men kommer nog bli svårt :P

Men jag tycker att jag det senaste dygnet känt av tjejmagen lite mer. Mensvärk är väl att ta i men i alla fall stick och lite molvärk. Vi får se vad det står för! ^_^ Kommer du testa innan BIM?

Tror jag testar från onsdag :) men vi får se!

Jag mår iaf inte helt hundra! Har precis sovit 1,5 timme och illamåendet är det första jag kan tänka på när jag vaknar. Har varit extremt trött de 3 senaste dagarna och illamåendet har suttit i samma period. Men tycker som sagt det är märkligt att man kan må så illa, så tidigt, i en graviditet. Samtidigt som jag inte känner mig sjuk och har inte varit dålig i magen eller nått sånt. Kan det vara så att jag är skengravid? Har aldrig varit det och tycker det är osannolikt att bli det..

Blir väl några jobbiga dagar fram till bim nu. Ska försöka tänka på annat och hoppas illamåendet inte är alldeles för påtagligt :)
  • 1315

Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.

Köpte en testa tidigt test och ja, visst är där 2 sträck.

Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.

Herregud! Vi ska få vår nr 3!

• 1315
    prinsessan15 skrev 2016-07-26 12:43:52 följande:

Åh grattis!!! :) Gud vad roligt! Var det ett tydligt plus också? :) vet du ungefärlig bf? :)

Nej! Det är fortfarande väldigt svagt, men ändå tillräckligt tydligt för att vi båda ser det utan problem. Ska testa med cb digital om ett par dagar tänkte jag :)

Tack så mycket!

Nu håller jag tummar och tår för att vår lilla växer till sig där inne så vi får trädde henne/honom i början av april. Och att alla ni andra som kämpar efter plus ska få det så snart som bara möjligt!
  • 1315
    IA89 skrev 2016-07-26 13:10:10 följande:

Grattis!!!

Vilket märke av testa tidigt?

Bim-6 för mig imorgon! Kanske vågar mig på att testa...

Jag var på Apoteket kronan och köpte ett test jg aldrig sett innan. Finskt eller liknande, stod knappt på svenska haha. Men det jag gick på var att man kunde testa 6 dagar innan bim och där är jag idag :) 73% hade tillräckligt högt Hcg enligt deras tester, vid bim-6!

Lycka till! Jag håller tummarna.
  • 1315
    mariama skrev 2016-07-26 17:29:59 följande:

Men gud vad kul, grattis!!!!! :) Testade du på morgonen? Kaaaanske ska våga prova imorgon men känns lite tidigt för mig. Vilka symtom har du haft den äl till nu? :)

Testade mitt på dagen :)

Ca 4 dagar efter bim hade jag kraftig värk i nedre magen under kvällen och sa till min sambo att jag trodde ägget fäster nu.. När jag vaknade dagen efter hade jag ett påtagligt illamående som har hållit i sig varje dag sen dess. För 3 dagar sen märkte jag att mitt humör började svaja och min sambo sa "du är nog fan gravid för detta humör har du bara då". Haha!
  • 1315

Jag blödde igår kväll, kom en färsk röd flytning i trosan och jag kände direkt att hoppet rann ur mig. Satte i en binda men inget mer sedan dess. Ingen smärta heller!

Mår fortfarande lite illa till och från så symptomen är inte helt borta..

Tog ett test igår morse, och ett idag på morgonen.

Ser ut som Hcg fortfarande ökar..

Någon som har erfarenhet och tror sig veta vad detta kan vara?

Har fått gravid 1-2 veckor på cb digital oxh tänkte ta om en vecka igen för att se om det ökat till 2-3 veckor då.. Eller om det gått tillbaka. Men denna väntan är ju hemsk :(

• 1315
    MeAndMyself skrev 2016-07-31 11:10:45 följande:

Kunde inte heller hålla mig och tog test igår trots -5 till beräknad BIM, helt blankt resultat såklart..

Hade (förhoppningsvis) en nidblödning för några dagar sen som pågick i 24 tim, kände av mensvärk i tre dagar men nu känner jag ingenting. Kanske var det bara en himla mellanblödning.. :(

Har någon haft ont i "tjejmagen" som sen försvunnit men ändå visat sig att de är gravida sen? Eller borde känslan sitta kvar hela vägen tills plusset?

Jag plussade på bim-6, lika tidigt som med dottern.. Helt overkligt!!! Tog test så tidigt då jag hade tydliga symptom så som växtvärk och illamående samt svajande humör och trötthet... Har egentligen bim imorgon! Nu har jag gått 2 dagar utan att känna något i tjejmagen, men idag har värken återigen kommit tillbaka.. Så symptomen kommer och går hela tiden, man känner inte allt konstant :) ge ibte upp hoppet förrän mensen kommer!! Jag håller mina tummar !
  • 1315
    MeAndMyself skrev 2016-07-31 12:01:52 följande:

Tack för svar! Så svårt att ha is i magen, jag som sa att jag aldrig skulle bli en sån som testade i tid och otid och drömde mig bort... Första symtomen och jag har redan bestämt barnvagn hahaha!

Ååh grattis till ert plus!!! Så kul att höra! :)

Haha jag är precis likadan! Byggt upp planer för hur vi ska berätta för folk osv.. Men jag är riktigt testberoende! Testar även när jg har plussat för att se hur Hcg stiger haha.. Gravid med nr 3 nu, har en pojke och en flicka sedan innan :)

Har du några barn redan nu?
  • 1315
    prinsessan15 skrev 2016-08-03 19:54:04 följande:

Jag är idag på äl+6 och nu när jag gick på toa fick jag lite rosa på pappret när jag torkade mig, ska ha mens den 9/8. Någon som vet varför jag nu får en rosa flytning?

Skulle kunna vara nidblödning :) jag håller tummarna för det ????????????????
Svar på tråden Bim aug 2016