• Rosenblad

Bim aug 2016

Alltså jävlar vilken konstig värk jag har!! Känns inte ens som mensvärk längre, känns som någon river inuti samtidigt som vanlig mensvärk. Och de kommer och går hela tiden men nu har de varit intensivt i några timmar. BIM på Söndag/Måndag. Aldrig varit med om liknande, känns läskigt samtidigt som det kan va tecken på att något händer härinne. Växtvärk hoppas jag på..Sög in magen igår kväll och det brann till höger äggstock. Jag dööööör av nervositet!!! Är helt gråtfärdig av detta, vill att de ska va min tur!

• Rosenblad

Avslutar denna dagen med att skriva lite här då.. Har en stark känsla av att det tagit sig denna månad,försök 10. Mensvärk som kommer och går sen några dagar tillbaka, nästan lika kraftig som då samma dag jag får mens, röda varma kinder hela dan idag (har aldrig röda kinder), ett svagt illamående som kommer och går, och en konstig lite yr känsla i kroppen. Sen har jag sovit middag senaste dagarna för jag varit så trött. Jag har en känsla i kroppen som jag aldrig känt, som inte går att beskriva men kroppen känns annerlunda. Kommer mensen på Söndag/Måndag kommer jag bli sjukt ledsen för alltså såhär har jag aldrig känt. *Håller tummar och tår*

Någon annan som har symptom och snart BIM?

• Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-26 23:10:20 följande:

Vad härligt att du har en bra känsla!! Och är ni på försök 10 = verkligen er tur nu! Håller mina tummar :)

Jag har också lite hopp, för jag har fortfarande molvärk jag med, som jag inte brukar ha den här tiden i cykeln på det viset. Svider och bränner nästan ibland, även i äggstockarna ikväll. Plus lättirriterad :') Hoppas såå mycket! BIM på måndag/tisdag men är så sugen på ett tidigt test imorgon. Vi får väl se! Kanske lite onödigt tidigt.

Tack för "tummhållandet" :)

Känner igen att det är som det bränner, jag har redan testat i tre dagar men har köpt på mig en hög med massa äl och grav test så jag kan kolla hur mycket jag vill. Än så länge bara neg men hoppet lever kvar :) Hoppas ditt mollande är ett bra tecken!
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-07-27 09:08:52 följande:

Då börjar jag närma mig äl, ca 5 dagar kvar. Jag kan ju inte låta bli att tycka att det är fruktansvärt spännande. Går och tänker OM det blir ett plus, hur jag kommer reagera, hur sambon reagerar. Alla tankar som man alltid haft och drömt om. varje gång jag går hem från jobbet går jag förbi en butik som säljer barnvagnar och tillbehör. Jag hoppas att jag snart är en av dom som kan gå in i den butiken med ett ändamål!

Heja er alla här inne, jag håller mina tummar för att vi alla får ett + snart!

Samma här, har 4-5 dagar kvar till BIM. Jag har försökt tänka mig hur jag kommer reagera men samtidigt så känns ett pluss som något omöjligt i mina ögon, är trots allt på försök nr 10. Men jag har haft så mycket symptom som jag aaaldrig haft någon annan månad. Stark mensvärk och sura uppstötningar kan man ju inte inbilla sig haha.. Så jag hoppas att detta tar sig för oss alla :) Har sprungit mycket i barnbutiker men känns som jag inte är lika välkommen där på något sätt när alla går omkring med sina barnvagnar och jag inget. Får vell gå och klappa magen den dagen man är gravid så alla fattar att jo jag har också snart barn ;)..Men det där med att berätta, vi har just nu semester och har faktiskt träffat alla, så plussar vi nu så kommer vi få ta det via telefon med tanke på att det kommer dröja innan vi träffas igen, bor flera timmar emellan. Men frågan är vad man ska säga och hur man ska få dem att slå på högtalaren utan att fatta, har ju sagt att vi vill bli gravida.. Och säga det till mannen...Vill göra en rolig sak av det, men vet inte vad! Kommer ju inte kunna tänka ut det när man väl står där med ett plus för då kommer jag bara vilja skrika ut det till alla :)
  • Rosenblad

Dagens babbel från mig ;) ..

Har haft längre pauser mellan mensvärken idag, kommit kraftig värk då och då och sen små ont hela tiden. Har varit varm,trött,illamående och yr. Känns som jag har feber men endå inte. Nästan som om jag är lite full :S Jag har ju väldigt väldigt stora förhoppningar denna månad då jag aldrig känt mig såhär förut, är jag inte gravid måste jag va sjuk av något slag och kommer isåfall kolla upp de. Är på BIM -4 och får negativt på stickan. Men kommer kolla varje dag för jag vill ha de där plusset nununu!!! 10e försöket så det känns som att det hade ju varit helt underbart om vi slapp utredning och allt sånt....:/ :))

• Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-27 21:29:18 följande:

Jag har tänkt samma sak, om jag inte är gravid måste det vara något annat fel för jag känner mig så himla konstig! Vad använder du för test?

Jag tänkte prova vanliga RFSU imorgon tror jag. Fick svaaagt positivt imorse på nåt billigt skittest men litar inte riktigt på det. Fortsätter hålla tummarna för er med :)

Använder tester från billiga-tester. Har tidigare månader använt CB och RFSU men ville ha billiga att testa med varje dag och sen den dagen de kommer något svagt ska jag köpa ett CB digitalt för att få det svart på vitt. Vad har du för symptom och BIM?
  • Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-27 22:24:32 följande:

Jag förstår, det var därför jag köpte liknande, för jag ville kunna slösa lite :) Jag har BIM runt 2/8! Symtom är molvärk i livmodern och även lite i äggstockarna, nästan hela dagen idag faktiskt. Svajande humör, mår konstigt om jag är hungrig och så kissnödig tidig morgon (runt 4-5). Får se hur testet ser ut imorgon, förhoppningsvis starkare.

Liknande symptom som mig då :) Och nu kan jag inte sova för jag mår illa, och det drar i ljumskarna. Legat och beklagat mig men nu låter jag han sova och ligger och tänker att det var ju detta jag ville haha..även om jag inte fått plusset än är jag inställd på att jag är gravid. Gravid eller sjuk, något av det två är det. Hoppas dagarna framöver visar pluss för oss!!
  • Rosenblad

Fick precis brunt blod..Vad ska detta betyda..Fortsatt ont och illamående. Panik när jag såg blodet! Ska inte ha mens nu!! På tok för tidigt!! Detta blir en sömnlös natt :(

• Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-28 06:34:23 följande:

Åh behöver inte betyda nåt dåligt men förstår absolut din oro ändå, blod är ju liksom nåt som inte hör hit i ens huvud! Hur har det gått under natten då? Och hur mår du nu?

Låg och oroa mig men försökte sova då det inte kom mer blod men sen kom det mer blod idag och så sjuk kraftig värk upp i ryggen. Men vet inte hur mycket blod för jag har satt in en tampong och kommer sova bort dagen istället. Värken är borta iaf och den mollande värken jag haft i flera dagar är kvar med drag i ljumskarna. Kommer kolla senare om det är mycket blod eller inte men nu orkar jag inte se de :( Har inte släppt tanken på en graviditet eftersom jag inte skulle ha BIM nu.
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-07-28 08:37:05 följande:

Hur har det gått för dig?

Det kom mer blod idag och så sjuk kraftig värk upp i ryggen. Men vet inte hur mycket blod för jag har satt in en tampong och kommer sova bort dagen istället. Värken är borta iaf och den mollande värken jag haft i flera dagar är kvar med drag i ljumskarna. Kommer kolla senare om det är mycket blod eller inte men nu orkar jag inte se de :( Har inte släppt tanken på en graviditet eftersom jag inte skulle ha BIM nu. :(
Svar på tråden Bim aug 2016