• copycat

Bim aug 2016

Fick hem mitt predictor early idag. Det står att man kan testa 6 dagar innan sin förväntade mens. För mig är det idag. Tänkte kanske våga testa imorgonbitti. Men eftersom jag har så kort lutealfas (11dagar) så är jag ju bara på ÄL+7 imorgon. Tror ni det visar SÅ tidigt eller är deras test "mer" giltigt om man har typ 14dagars lutealfas? Förstår ni hur jag menar?

• copycat
    Ememem skrev 2016-08-17 19:14:03 följande:
    Jag tror de utgår från en 14 dagar lutealfas. Ägget måste ju hinna fästa innan man kan få positivt vilket oftast tar 7-10 dagar.
    Ja det är ju just det där med kort lutealfas som gör att det känns som att det inte stämmer just för mig, att kunna testa så många dagar innan förväntad mens. Gaah vill ju bara testa... :)
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-17 19:14:03 följande:
    Jag tror de utgår från en 14 dagar lutealfas. Ägget måste ju hinna fästa innan man kan få positivt vilket oftast tar 7-10 dagar.
    Spännande att du testar imorgon, du får hojta sen!:)
  • copycat
    ensamärstark skrev 2016-08-17 19:00:26 följande:
    Jag skulle nog hellre vänta till ÄL+9-10 om jag var du för att vara lite mer säker! Men jag vet oxå hur svårt det är att sitta på test och vänta ;)
    Haha ja jag skulle också gärna vänta:D vore så skönt om man var en sån som kunde behålla lugnet men det kliar ju såååå i fingrarna!:D
  • copycat
    ensamärstark skrev 2016-08-17 23:11:58 följande:
    Haha ja! Därför har jag alltid billiga stickor hemma från testlagret. Då kan jag testa med "gott" samvete utan att bli ruinerad ;) o eventuellt beställer jag hem dyra tester när jag är på ÄL+9-10 ;)
    Haha ja jag har 10 stickor från billigatester också:D men de mäter ju inte lika låg nivå som PE så för mig att testa med dom ÄL+7 skulle bara vara att slösa :)
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-17 21:56:25 följande:
    Usch, nu blev jag jätte nervös för att testa imorgon, får se om jag vågar. Jag tempar så tror kanske att jag låter tempen avgöra om jag ska våga.

Hoppas så på ett plus men vet att jag inte borde förvänta mig att det ska lyckas första gången och inte heller att jag ska få ett plus så tidigt.. sonen tog fem månader..
    Förstår nervositeten! Man längtar så efter att dagarna ska gå så man får testa, och när det väl är dags känns det ju SÅ jobbigt om det är negativt. Vore så skönt om man bara kunde vänta till efter BIM, för att öka chanserna för plus, men det är ju bara en dröm :/
    Blir spännande att se hur den här dagen blir för dig då, vad tempen säger och vilket beslut du tar efter det:)
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-18 07:15:17 följande:
    Tempen gick upp men testet visade negativt, dock bara äl+8. Nu blir nästa test först på söndag eller måndag då vi får gäster i helgen.
    Oh okej. Positivt med hög temp dock, och ÄL+8 är ju verkligen tidigt. Sön/mån är ju iaf ÄL+11-12. Försök njuta av helgen och era gäster så får vi hoppas på plus sen :)
  • copycat

Så segt det är att testa blankt och behöva vänta flera dagar. Testade också imorse ÄL+8, haha, förstår inte varför jag gör det när jag VET att jag är en sån som får svaaaagt svagt ÄL+10-11. Fast nu testade jag med predictor early som är ett tidigt test så jag tänkte att men kaaaanske att det visar nåt. Men nä. Hmm...

Har kort lutealfas, 11dagar, så nu vet jag inte om jag ska vänta till måndag eller tjuvtesta söndag, känns ju sååå långt bort! Har mensvärk, ömma bröst till och från och ilningar i tjejmagen...

Vi får hålla ut helt enkelt :/

ensamärstark skrev 2016-08-19 07:23:31 följande:

ÄL +9 idag. Blankt på testlagret sticka.. Har mina vanliga menssymtom, alltså svullna och ömma bröst, halsbränna, lite kramper.

Dock är jag väldigt uppblåst och gasig samt mycket huvudvärk.. Det brukar jag ej ha.

Men, mensen kommer nog på onsdag när BIM är, som vanligt. 26 månaders försök..

Nu ska jag nog vänta ett Par dagar med att testa

• copycat
    Cecilah skrev 2016-08-19 08:45:27 följande:
    Om du har kort lutealfas så kan det ju ta ännu längre tid att plussa. Cb går ju t.ex. Efter en 28 dagars cykel med 14 dagar lutealfas.

Jag är också på äl+8 idag men har bim på fredag nästa vecka. Jag testade såklart negativt imorse. Det var mitt första och sista test innan bim. Ska nu vänta till nästa helg!

Har du haft några symptom?
    Ja precis, egentligen borde jag testa typ ÄL+14, nästa torsdag. Men har som sagt kort lutealfas så kommer inte mensen sön/mån är det väl nåt lurt...
    Har mensvärk, ömma bröst till och från och ilningar i tjejmagen...

Med dottern testade jag positivt ÄL+14 (hade inte testat innan det). Blev gravid i juni i år men fick missfall tidigt, 5+5 och då plussade jag svagt ÄL+11. Men det var ju med vanliga tester (stickor från billigatester) så jag hade nån naiv förhoppning om att ett testa tidigt predictor early skulle visa nåt svaaaagt ;/

Ska försöka vänta iaf över helgen nu!
  • copycat

Har extreeeeemt lite att göra här på lunchen så jag har rost mig med att mixtra med morgonen predictor early-test (ÄL+8). Nä, så ska man ju inte hålla på, men gör det ändå:) hittade nån redigeringsgrej domherre "film grain" och drog lite i den spaken....haha blev det inte ett streck till då? Alltså man är ju fan hopplös och bör söka hjälp :)

Svar på tråden Bim aug 2016