Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Bim aug 2016

livias skrev 2016-08-13 22:44:09 följande:

Förra månaden testade jag med dessa test. Första testet var helt vitt, sen testade jag i tre dagar till och det blev svaga streck på alla, och jag trodde en kort sekund att jag var gravid....ända tills mensen kom. Så jag köper inte de testen mer nu.

Nä fy vad trist :/ vilka test är bäst?[/quote]Jag kör digital! Där står det gravid eller ej gravid!
  • GrönaDruvan

Hade ju glad gubbe på ältest i torsdags..och nu tog jag ett test för skojs skull och det var glad gubbe nu med??? Hur länge är det glad gubbe?? Hade sex i onsdags och torsdags och tänkte att det skulle räcka...

• GrönaDruvan
    misslina skrev 2016-08-14 11:00:29 följande:
    Tror inte den glada gubben släpper förrän efter 48 timmar när man har fått den. Så har man fått en glad gubbe så sitter den som kvar i testet i 48 timmar. Så man kan inte testa så snabbt igen. Läs instruktionerna så står det något sådant där....

Och äl borde ske 24-36 timmar efter positivt test.
    Ja, så är det säkert. Känner att jag tänker alldeles för mycket på allt...men har man försökt så länge så blir man ju lite knäpp!
  • GrönaDruvan
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-14 10:31:54 följande:

Styva bröstvårtor och ömma bröst... Kan det vara ett tecken? BIM 22/8 så några dagar kvar. Men nyfiken på vad ni andra säger. Känner inte såhär normalt.

När jag blev gravid nu i april, så hade jag extremt ömma bröstvårtor. Har aldrig så ömma annars....men det avtog ju efter några veckor pga missfallet.
  • GrönaDruvan

Förra månaden kom min äl på dag 23 istället för dag 14-15, så jag testade väldigt mkt!! Började testa på dag 5 tror jag...

• GrönaDruvan

Vet inte hur aktivt det är på bim listan, men om någon vill får ni gärna lägga till mig.
    37 år F15 (missfall F13) B3

• GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2016-08-14 21:18:40 följande:

Vet inte hur aktivt det är på bim listan, men om någon vill får ni gärna lägga till mig.
    37 år F15 (missfall F13) B3

Bim 25/8
  • GrönaDruvan

Gu vad man känner efter...5 dagar efter äl..känner inget speciellt men ändå massor....
    Vet ju att allt man känner likväl kan vara vad som helst, ändå funderar man.
    Har nog haft alla gravsymptom som finns under de här 15 månaderna av försök, så tror inte riktigt på det här med symptom. Det är så likt pms och olika från månad till månad!

• GrönaDruvan
    Rosenblad skrev 2016-08-17 18:59:43 följande:

Så nu är det väntan på BIM igen, 11e månaden av väntan. Har BIM 25/26/27e någonting. Min äl var på dag 18/19 så tror BIM är 27e men samtidigt hade jag 26 dagar förra månaden medans tidigare 28-30 dagar. Misstänker missfall förra månaden så hoppas på att det tagit sig nu eftersom jag läst att folk blivit gravida snabbt efter missfall. Återstår att se. Inga symptom kan lura mig nu, kommer inte tro något förens jag ser två streck på stickan. Är vell fan min tur snart hoppas jag..Är då jävla trött på denna bebisbverkstad. Har nästan gett upp. Vill så gärna bli gravid men när mensen kommer varje månad känns det som jag vill sova bort hela tiden till nästa BIM så jag kan få en ny chans direkt. Snart ett års väntan och de tar på förhållandet och på psyket. Väntar på tid för utredning, hoppas vi kan få hjälp detta året..Tror bara min ena äggstock släpper ifrån sig ägg då jag aldrig haft någon känsel i vänstra. Varje månad är det högersidan som ömmar. Önskar det vore så enkelt att trycka på en knapp så poff så va man gravid!

Precis som du skriver...inget symtom kan lura mig längre. 15:e försöket...
    Min känsla säger att det inte tagit sig denna månad heller, men är bara på äl +6, så kanske man inte kan förvänta sig några symptom än heller,.. Även om jag känt nåt så skulle jag inte tro det. Har haft ALLA symptom som går under dessa månader.
  • GrönaDruvan
    Cecilah skrev 2016-08-17 23:31:40 följande:
    har du haft stickningar under dessa månader och en sparsam blödning en vecka efter äl?
    Just stickningar kan jag inte minnas, men blödning har jag haft...både när jag inte vart gravid och när jag fick missfall.
    Hyfsat vanligt med äl blödningar.
Svar på tråden Bim aug 2016