Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

Bim aug 2016

prinsessan15 skrev 2016-08-08 12:55:37 följande:
    Tack! Måste ta ett imorgon också för att de om det verkligen är sant! :)
    Det gör du helt rätt i! Glad
  • FrökenE1985
    Jessy87 skrev 2016-08-08 16:09:50 följande:
    Tack! :) köpte ett digital och det stod gravid 1-2 veckor. Är so gissar och förvånad nu :D
    Åh vad roligt! Själv får jag snällt vänta då jag bara är på ÄL +3.

Grattis igen!!! Glad
  • FrökenE1985
    Dina1 skrev 2016-08-08 14:57:55 följande:
    Citerar mitt eget inlägg från igår. Tog ett CB digitalt och är gravid! 1-2 veckor :) första försöket! Detta känns mycket märkligt.
    Grattis!!! Glad
  • FrökenE1985

ÄL +5 idag. BIM om ca 1 vecka. Känner ett lätt illamående trots att jag ätit frukost. Vaknade tidigt av att det spände och drog i magen och mot ljumskarna. Kunde inte somna om, så kan vara därför jag känner mig lätt illamående med lite sura uppstötningar. Men man hoppas ju såklart att det är för att ägget bäddar in sig. Kommer bli en lång veckas väntan.

• FrökenE1985

Sitter här mitt i natten och kan inte sova. Klockan har passerat 12 för länge sen så man kan väl säga att jag är på ÄL +6. Galen jäkla mensvärk (molvärk?), illamående (var tvungen att springa till toaletten), under dagen hade jag bara lite sura uppstötningar och ett lätt illamående. Brösten ömmar och är superkänsliga. Minsta gung på dom så gör det ont, för att inte tala om att dra ner tröjan över dom.

Mensvärk har jag bara precis innan mensen kommer eller typ samtidigt som den kommer. Aldrig så här tidigt. Har en lutealfas på 12 dagar. Och använde mig av både ÄL-stickor och temp. denna gång.

Vågar man hoppas på att ägget bäddar in sig och blir en bebis denna gång? Vill så gärna men samtidgt känns det så osannolikt att det skulle gå så fort (har haft mens 2 gånger sen jag slutade med cerazette)

• FrökenE1985
    Bim på onsdag. Kan tiden gå lite fortare? Känns som en evighet till dess. Tänker att jag kanske provar att testa redan på måndag... Har två CB-test hemma redan. Skäms
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-08-12 22:29:50 följande:

Har också på onsdag! Tiden sniglar sig fram.. Tror kanske att jag tar ett på måndag också. Håller tummarna för oss! Känner du något?

Haft små känningar. Inte alls som tidigare. Brukar ha grov pms, men tycker den är ganska mild även om jag har humörsvängningar. Har haft nån slags molvärk sen två dagar. Mest på nätterna, som gör att jag har svårt att somna. Sticker och ömmar i brösten som attan. Ömma brukar dom vara men aldrig förut varit med om att det sticker i dom. Men kroppen har ju lurats förut så vet inte om jag vågar tolka det som "riktiga" tecken.

Känner du något som kan tyda på grav.?

Håller tummarna stenhårt för oss!

Håller verkligen tummarna för oss.
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-08-13 06:41:41 följande:

Jag känner inte alls mycket denna månaden. Oftast i samband med pms så har jag ont i brösten. Mer molvärk. Molvärk har jag haft lite till och från sen någon dag tillbaka. Känner mig allmänt lugnare än vanligt vid pms. Men inget annat så på så sätt skiljer det sig från övriga månader. Men bara vänta och se.. Men har test liggandes hemma så blir nog ett innan onsdag :)

Låter precis som för mig. Pms:en är helt klart lugnare. =)
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-08-13 10:21:14 följande:

Jag kunde ju inte låta bli att testa idag:/ haha. Men tror det är något fel på testet då kontroll sträcket inte blev helt ifyllt eller vad man ska säga. Det är ett till sträck irl men som sagt litar inte på detta då det verkar sönder. Ska se om jag får upp en bild

Nått svagt tycker jag mig se. Men testa om några dagar igen så syns det nog tydligare. Håller tummarna att det inte är ett "spök-streck".

Jag kanske tar ett test redan imorgon jag med. Kör nöjespark idag med sambon och hans dotter. Se hur det går då jag lätt blir åksjuk. Vilket jag märkte blivit värre. Men tog en postafen för säkerhetsskull.
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-08-13 12:47:17 följande:

Ja, nä detta test tar jag inte på allvar - ser knappt på bilderna heller. Och på riktigt var det mer en skugga än ett tydligt sträck. Men så svårt att låta bli ju haha. Ja men ta ett test imorgon! Ojdå, inget kul att vara åksjuk men kan ju hoppas på att det beror på något annat :)

Men precis! Beror det på bebis så klagar jag inte annars får det gärna försvinna. Hihi
  • FrökenE1985
    AnnieLii skrev 2016-08-13 16:56:16 följande:

Hjälp snälla! :)

Hej tjejer! Jag tyckte de va onödigt att starta en helt ny tråd ang detta så tänkte fråga er kunniga här inne istället..

Jag är på BIM+4 ingen mens i sikte what so ever.. Bara massa mjölkiga flytningar som rinner till helatiden. Har inga ömma bröst (till skillnad från min PMS då jag alltid annars får ömma bröst antingen efter ÄL eller några dagar innan mens) nu har mina bröstvårtor bara kliar ibland.

Jag har haft molvärk i form av typ ilande tand-känsla i blygdbenet ovanför där, brösten ibland och ibland på kvällar känt lite mer ihållande molvärk i rygg och tjejmage, trott de varit mens då när de runnit till men icke. Imorse vaknade jag "blöt" o trodde de va mensen men bara dessa flytningar -.- blir tokigt. Har inte vågat testa men denna månad har vi inte försökt att bli gravida utan hade sex någon dag innan ÄL (ÄL dagen enligt kalender som jag la märkets till senare men hade ÄL känning 2 dar senare så inte säker helt på när ÄL sker.)

Min fråga innan det blir för lång text hehe: jag va på toaletten imorse och tänkte spara urinen om jag skulle köpa ett test idag, men gjorde ine det.. Går på toa typ 1 gång i timmen, och undrar 1) om ni tror jag kan göra ett test och få pålitligt resultat även om det inte är morgon urin nu? 2) Hur länge ska jag försöka hålla mig? 3) O vilken test ska jag köpa? Vi ska Fira mannens fördelardag idag och skulle vara trevligt att veta om de fanns en antydan till något så ska vara helt ifrån att dricka ngt.

Kanske ska köpa två pack för att göra idag o en inorn bitti på morgonen?

Tusen tack på förhand hopps någon har tid att svara :)

Jag skulle köpa ett två-pack. Håll dig minst 2 timmar innan du testar idag. Och ta ett imorgon på morgonurinen. Lycka till! Håller tummarna för er! =)
  • FrökenE1985

Tog ett test idag, äl+9/bim -3, tyckte mig an ett + men vääääldigt svagt i så fall. Så väntar till BIM nu innan jag tar ett nytt. Använde CB+ denna gång och har ett sådant kvar för just denna anledning. Har även ett digital som jag kommer använda för att verkligen bekräfta om jag får ett plus.

Roligt att läsa att så många plussat!

Vill verkligen att det ska vara min tur nu också! Håller tummarna för oss som inte plussat än!

• FrökenE1985
    Ememem skrev 2016-08-14 14:31:27 följande:

Lägg upp en bild :) jag plussade på äl+9 med sonen, tyvärr är väl cb+ rätt ökända för att ge spökstreck.

Försökte ta en bild. Syns extremt dåligt. Har ju läst om många som får "spök-streck" också. Räknar det däeför inte som ett plus i nuläget. Tar ett nytt på onsdag när jag har BIM tänkte jag.

• FrökenE1985
    BIM imorgon om jag ska gå på att jag har en lutealfas på 12 dagar som jag haft tidigare. Som jag förstått det är den mer eller mindre konstant och ändrar sig sällan. Testat negativt hittills, så avvaktar med nytt test till fredag tror jag, om inte mensen kommer förstås. 

Har haft ont i huvudet två dagar i rad och känner mig lite förkyld. Vet vänner som haft det så när de plussat, men jag tror inte jag har den turen att det tagit sig tyvärr. Återstår att se om fröken röd dyker upp helt enkelt.
  • FrökenE1985
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-16 16:51:29 följande:

Jag tänker försööööööka hålla mig till den 25/8 med att testa (BIM är 23/8) men vi får se om jag lyckas. Det är ett speciell dag så det vore grymt om det kunde bli ett plus där på morgonen

Men blir det inget plus nu i augusti så kommer jag förmodligen veta det redan 22-23/8 nånstans eftersom kroppen brukar vara mer eller mindre som en klocka.....

Jag har lite oregelbunden. Men denna månad blev ÄL bekräftat både med ÄL-stickor och temp.

Håller tummarna för att du får en mega-speciell dag den 25!
  • FrökenE1985
    emlo86 skrev 2016-08-16 21:02:14 följande:

Kunde inte hålla mig borta från ett digital oxå! O visst ska vi tre bli fler! ????

Vad roligt! Grattis!!! Glad
  • FrökenE1985
    Sally8585 skrev 2016-08-17 11:27:16 följande:

Mina symptom är :

Huvudvärk (har aldrig annars huvudvärk)

Molvärk

Mår lite lätt illa på kvällen/eller efter ätit

Men törs inte ta något på allvar. Ska testa imorgon bitti igen och då med ett annat märke på test. CB är nog inget bra test för oss låghormonare...

Låter precis som för mig.

Jag trodde jag hade BIM idag, men efter att ha kollat i appen så har jag nog fått en längre lutealfas än jag hade innan jag åt cerazette. Så har troligtvis BIM på lördag eller söndag.

Håller tummarna att det tagit sig för oss!
  • FrökenE1985

Tyckte kaffet smakade väääldigt starkt imorse. Men tappade räkningen på antalet skopor jag tog med måttet så tyckte inte det var så konstigt. När min karl kom hem så gjorde han kaffe och det smakade precis lika starkt, trots att han inte tappade räkningen, och han tyckte det smakade som vanligt.

Mina bröst är sjukt ömma. Kan knappt röra mig utan att dom gör ont. Har tidigare tyckt de varit ömma, men nu är det verkligen extremt.

Hoppas att det inte bara är kroppen/psyket som luras ännu en gång! ÄL+12 idag... hoppas, hoppas!!!

• FrökenE1985

Jaha... ÄL+14 idag. Brösten känns tunga och ömmare än någonsin. I magen sticker/ilar/bränner det och ibland får jag som hugg på vänster sida. Negativt test igår med CB digital. Verkar som min lutealfas numera är 15-16 dagar istället för 12 som jag hade innan jag började med cerazette. Så BIM imorn eller på söndag.

Känns inte alls som att mensen är på väg. Brukar få ont i svanken och höfterna ett par dagar innan men inget sådant denna gång.

Blir antagligen ett nytt test på måndag om inte mensen kommer i helgen.

Svar på tråden Bim aug 2016