Inlägg från: Anonym (Vega) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vega)

Bim aug 2016

Smlan skrev 2016-08-08 09:54:28 följande:

Då är det nya tag inför försök nr fem. Tänkte gå all-in med ÄL-stickor så har börjat testa idag på cykeldag 8. Rund ring såklart med Clearblue. Förmodligen har jag ÄL på söndag så jag förväntar mig ingen stegring eller fast smiley förrän till helgen.

Tänk vad humöret kan gå upp och ner. När jag fick mens förra veckan så trodde jag helt klart att det aldrig någonsin kommer bli vår tur. Nu är jag peppad och tänker att kanske, kanske så är det femte försöket som gäller!

Heja heja! Det är precis så man får tänka. Lycka till!!
  • Anonym (Vega)

Kämpa på alla ni som fått negativt och lycka till till er som fortfarande hoppar. Själv är jag mitt i "genomförandefasen" hehe... ÄL imorgon enligt appen så det är fullt upp hemma kan man säga

• Anonym (Vega)

Lycka till ni som fortfarande HOPPAS ska det givetvis stå..

• Anonym (Vega)
    Madde87 skrev 2016-08-09 11:01:02 följande:

[quote=76867675][quote-nick]Ememem skrev 2016-08-09 10:48:30 följande:[/quote-nick]Kan inflika att äl i regel inträffar dagen efter man får glad gubbe på testet. Själv fick jag precis glad gubbe imorse så har troligen BIM den 25e, så vi in vänta tillsammans.[/

Okej bra att veta :) vi har en spännande tid framför oss!

Jag har BIM 23/8 så vi kan också vänta ihop!
    Enligt appen har jag ÄL idag (vilket jag känner av starkt!) och vi har fått till det varannan dag nu så jag önskar så så så otroligt mycket att vi lyckas den här månaden!!
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Micec) skrev 2016-08-10 11:38:25 följande:

Någon som ska ha sin BIM 23/8? hade vart kul att följas !!:) nu är det föööör tidigg för symtom såklart. Men visst väntar man på att dom ska smyga sig på hahah

Jaaaaa, jag!!
    Jag har så svullen mage idag så jag kan inte tolka det som något annat än att det är ägglossning på G. Vi har lyckats få till det varannan dag den senaste veckan så jag håller tummarna för att augusti är vår turmånad!!
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 16:08:14 följande:
    Ok jag tänkte mest på dem som skrivit här att dom har bim den 23:e och tycker sig känna symtom nu? Dom har ju äl nu?
    Jag har BIM 23/8 och det jag skrivit om är ÄL-känningar. Gravidsymptomen lär ju inte dyka upp än på ett par veckor. Jag är jättesvullen!!

• Anonym (Vega)
    Anonym (E) skrev 2016-08-12 10:23:46 följande:

Grattis till alla plus!

BIM runt 20:e - när kan man tidigast testa? Så otålig!

Det finns väl test som ska ge giltigt besked typ fyra dagar före tror jag.
  • Anonym (Vega)
    GrönaDruvan skrev 2016-08-12 10:25:47 följande:

Hoppar gärna in här!
    Försöker bli gravid med barn nr.3.
    Fick första barnet 2009, det tog 3 försök.
    Andra barnet 2010, det tog 1 försök.
    Nu med tredje så började vi försöka nov-14...försökte varje månad i ett år..sen pausade vi i tre månader. Försökte igen i mars i år och då blev jag gravid, men det blev missfall i vecka 9.

Välkommen! Hoppas att ni lyckas den här månaden, det verkar ha varit en lång resa!!
  • Anonym (Vega)
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:49:07 följande:

Jag tror nämligen mina ägg lever en väldigt kort tid och hans spermier är lite småtrötta och sega. Kanske det behövs ett ligg exakt vid stegring (om möjligt) för att det ska kunna ta sig!

Ni får köra tre dagar i rad för säkerhets skull
  • Anonym (Vega)
    Julm skrev 2016-08-14 22:12:36 följande:

Bim 24/8. Tiden går sååå långsamt. Det är lite hemskt att man bara önskar att tiden ska gå. Den här sommaren försvann snabbare än snabbast för att mycket fokus har varit på nästa äl, nästa bim, nästa äl, nästa bim osv.

Jag säger detsamma, jag tycker det är jättejobbigt. Jag minns inte att jag kände så här när vi planerade första barnet.
    Och så är jag livrädd att jag ska göra något "fel". Typ att nu skulle jag inte tagit den där joggingturen för precis nu skulle ägget fästa och då förstörde jag det. Eller jag borde inte druckit kaffe till frukost för nu blev kroppen stressad av koffeinet.. och då dricker jag max 5 koppar kaffe I VECKAN normalt! Så det är helt ok! Men jag känner inte igen mig själv
    Jag hoppas och önskar så himla himla mycket att det ska bli ett plus på stickan nästa vecka!!
Svar på tråden Bim aug 2016