• Smlan

Bim aug 2016

Fy, vad jobbigt! Jag beklagar verkligen! Jag tyckte det var er tur nu efter 10 försök. Styrkekramar

Rosenblad skrev 2016-07-28 21:33:04 följande:

Fortsatt blöda hela dan med värk från helvetet upp i ryggen. Det måste va ett missfall, från att ha starka symptom till helt plötsligt blod flera dagar innan BIM. Aldrig mått så som jag gjorde. Och har inte haft mens såhär tidigt på ett år, och nu helt plötsligt starka gravid symptom som aldrig förr och sen blod långt innan BIM. De var nog en liten en som inte fick stanna kvar.. Jaha, 11e försöket blir det då. Borde nog ge upp snart och inse att det kommer inte bli något barn för vår del på naturlig väg. Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

• Smlan

Jag undrar om det är någon som har varit gravid tidigare och som har tempat som kan tolka en grej åt mig? Mellan ÄL och mens brukar min temperatur hoppa ganska fritt mellan 36,6 och 37,0. Den här gången ligger den mycket mer stadigt mellan 36,9 och 37,0. Är det någon som har erfarenhet av att kurvan blir så jämn? Jag vill såklart tolka det som att jag är gravid men jag testade igår och det var negativt. BIM är på måndag 1/8.

• Smlan
    Ememem skrev 2016-07-29 10:32:40 följande:
    När jag blev gravid med sonen så pekade kurvan stadigt uppåt hela tiden. Den dippade vissa dagar men steg sen högre än dagarna innan.
    Aha, tack för svar. Det pekar ju inte uppåt för mig men det är helt klart en annan typ av kurva och som också ligger högre än vid tidigare cykler. 

Jag blir knäpp på allt analyserande men kan samtidigt inte låta bli. BIM är ju på måndag så jag får veta tids nog ändå. Tror jag tjyvtestar imorgon eller på söndag ändå. Jag åker bort imorgon och då vill jag gärna veta om jag kan dricka vin eller inte.
  • Smlan

Jaha, så idag kom temperaturdippen som den alltid gör innan mensen. Mensen kommer såklart på måndag som den ska (eller inte ska förstås). Sitter i bilen på väg till svärföräldrarna och storgråter. Tur att det finns smink... FAN!

• Smlan

Tänkte höra hur det kommer sig att du gjorde en spolning? Hur gick det till och var bokade du det?

Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-28 09:23:30 följande:

Jag beräknar att få min mens den 8 augusti(enligt en app som heter P tracker lite).

Det brukar alltid stämma, förutom förra gången, då fick jag mensen många dagar innan (en vecka, eller 5 dagar innan) och blev så förvånad) dock månaden innan, så gjorde jag äggledare spolning, precis efter jag hade haft mens. Är jätte sugen på att testa, men känner att egentligen borde jag vänta. Men vad tycker ni? Ska jag våga?

Eller vänta?

Ägglosningstestade inte denna månaden, utan bara chansade ;)

• Smlan
    Havregry skrev 2016-07-30 13:49:23 följande:

Åh, förstår att det känns trist... jag har inte tempat så vet inte... men även om det verkar som tempen gått ned så vet man ju inte säkert förrän mensen kommit. Inte långt till måndag i alla fall. Kram!

Sant. Jag får invänta måndag. Det kanske är lika bra att förväntningarna är i botten. Då blir besvikelsen inte lika stor när mensen väl kommer. Eller så blir överraskningen ännu större om den inte skulle komma. Det sista som överger en är hoppat så det finns väl nån gnista kvar inom mig ändå. Tack för stöttningen. Maken har lite svårt att relatera till alla dessa känslor som kommer över en. Kram
  • Smlan

I dag kom mensen, dock 1 dag för tidigt. Känns som min cykel blir kortare och kortare. När jag började tempa för ca 1 år sen så var min cykel 31 dagar. Nu är den snarare 27. Denna gång är det bara 26 dagar. Har läst att man får kortare cykel när man blir äldre så kanske har jag blivit sjukt mycket äldre på bara 1 år. Är 33 år nu och har ju inga barn sedan tidigare. Sen är mensen mer bara stora bruna flytningar istället för rött blod. Är det någon som har erfarenhet av det?

Eftersom jag kände att mensen var på gång igår har jag redan brutit ihop en gång. Idag tänker jag vara arg men sen är det bara att ladda för nästa omgång, femte försöket. ÄL 12 aug och BIM 27 aug.

• Smlan
    lneb skrev 2016-08-04 15:36:05 följande:

Hej!

Min mens kom som planerat!

Lite besviken blir man ju. Men den är inte som den brukar, mycket vattnigare. Nästan inga hinnor som jag är van vid min cykel brukar hålla sig till 28 dagar men den senaste var 24 denna var 26.

Är det någon mer som känner att kroppen jävlas bara för att man försöker bli gravid?

Har mens nu å går in på försök fem med ÄL runt 18/8 och BIM runt den 26/8 :)

Tråkigt att höra! Min mens kom också som planerat i måndags. Man blir lika besviken varje gång..

Jag tycker mig också se skillnad på mensen. Jag tycker att det blir mindre blödning för varje månad. Nu har jag nästan ingen röd mens utan det är snarare brunt, som gammalt blod. Min cykellängd har också förändrats men det är snarare under ett års tid. Då hade jag en cykel på 31 dagar men nu är jag nere på 27. Jag har också funderat på vad det beror på och har googlat en del men av det mesta jag har läst verkar mängden blod inte spela någon roll så länge man har ägglossning. Jag kör med stickor och tempar så jag vet ju att jag har ÄL. Har du någon teori vad förändringarna kan bero på?

Jag är också på försök fem. Det är ÄL runt 14/8 och BIM 28/8.
  • Smlan
    FrökenE1985 skrev 2016-08-05 10:22:11 följande:

Tänkte köra äl-test denna gång i kombination med temp. Tog ett äl-test inatt vid 00:45 som var jättepostivt. (Båda streckan var precis lika starka) Tog ett nytt nu på morgonen som inte visade postivt. Har även min vanliga ägglossningsvärk nu, som började framåt morgonen och gjorde det svårt att sova. Sa till min karl att nu ska det "mysas" så han slängde sig i duschen med orden "Bäst jag skyndar mig innan du ändrar dig" haha

Trodde jag skulle ha äl nästa vecka, men tog testet ändå. Och tur var kankse det, annars hade vi nog missat det. Håller nu tummarna på att det tar sig.

BIM runt den 19 aug! Kommer bli lång väntan.

Haha, vad skönt med den inställningen. Här har det blivit riktigt "produktionssex" så det är inte lika spännande längre. Men karln ställer upp varje gång jag frågar i alla fall så jag ska inte klaga. Det är tråkigt om detta ska ta död på sexlivet.

Det låter lovande att ni verkligen prickar in ÄL. Spännande men lång väntan till BIM nu då :)
  • Smlan
    lillagumman85 skrev 2016-08-05 08:45:07 följande:
    Blir lite nojig då jag haft sparsam mens nästan sedan jag slutade med mina ppiller i april/maj.

Men vi får se.. hoppas att jag har äl trotts allt.
    Jag har också sparsam mens men jag kör med ÄL-stickor så jag vet att jag har ÄL i alla fall. Har du testat med stickor? Annars är det en stark rekommendation så att det inte är  där problemet ligger...
  • Smlan

Då är det nya tag inför försök nr fem. Tänkte gå all-in med ÄL-stickor så har börjat testa idag på cykeldag 8. Rund ring såklart med Clearblue. Förmodligen har jag ÄL på söndag så jag förväntar mig ingen stegring eller fast smiley förrän till helgen.

Tänk vad humöret kan gå upp och ner. När jag fick mens förra veckan så trodde jag helt klart att det aldrig någonsin kommer bli vår tur. Nu är jag peppad och tänker att kanske, kanske så är det femte försöket som gäller!

• Smlan
    Fast smiley på ägglossningstestet idag :) Den här månaden kör vi på sex varannan dag istället för varje dag som vi har gjort tidigare. Idag är en sexdag men inte imorgon. Undrar om jag kommer kunna hålla mig.... Spermierna borde ju leva kvar där inne ändå. Tänk vad man ska analysera.
  • Smlan

Bara för att jag inte hade någon bra känsla den här månaden så har jag fått symptom som jag inte har haft tidigare. Är ju bara på ÄL+5 och har haft molvärk i 3 dagar. Ägget har ju inte ens fäst. Blir tokig! Bara 9 dagar till BIM då...

• Smlan
    Loncelot skrev 2016-08-24 08:02:17 följande:
    Bim idag, gjorde test igår men nada, känns skit då det ändå gått 8månader och vet 100% att vi prickat äl, men har kommit till stadiet nu att jag skiter it...orkar inte bry mig... Skitt va negativt men shitt happens and shitt happens not... Så är väl bara att hoppa över till september tråden..
    Det är som att jag själv hade skrivit den kommentaren. Dock "bara" 5 försök men jag vet att vi har prickat ÄL exakt varje gång. Man blir så trött! Mensen har inte kommit för min del men jag känner i hela kroppen att den kommer när den ska på fredag. Suck och stön!
  • Smlan

Mensen kom även denna månaden. Hur ska man orka månad efter månad? Jag känner mig verkligen inte som mitt glada vanliga jag. Bebisverkstaden tar över mitt liv. Jaja, hoppar till septembertråden då. Om jag nu orkar se alla som plussar på försök nummer 1....

Ursäkta för deppinlägg.

• Smlan
    Deni81 skrev 2016-08-29 12:23:52 följande:
    Jag har också förändrats personligt av detta. Är inte alls lika glad och positiv som jag brukar vara. Det blir ju en enorm påfrestning på kroppen att gå och hoppas, att kämpa, att bli förkrossad. Inte alls konstigt att man blir personlighetsförändrad! Hoppas så att alls som får kämpa så här mycket får plus i slutändan. Jag har BIM imorgon och är inställd på mens. Hoppas in i det sista på att den inte kommer, men tecknen tyder på det.

Lycka till i september! Vi ska inte köra i september för jag ska utomlands och vill kunna unna mig och ha det gott i Italien och inte ens tänka på barn
    Du håller jag tummarna lite extra för dig att mensen inte kommer denna gång. Då behöver du i alla fall inte tänka på ägglossning utomlands Glad

Den här månaden ska jag försöka tänka mig själv glad igen. Och inte älta för min man lika mycket. Någon månad behöver ju vara "normal" annars kan det nog lätt gå ut över förhållandet. Vill att detta ska vara kul och spännande och inte en manisk längtan som det är just nu.
Svar på tråden Bim aug 2016