• Dina1

Bim aug 2016

SamsonS skrev 2016-08-09 12:03:59 följande:

Nu är jag ju osäker på om jag ha bim nu på fredag eller nästa helg eftersom jag har svårt att tyda mina äl test.

Tog ett gravtest i söndags där jag tyckte mig se ett knappt synbart streck. Har inte vågat testa efter det, är rädd att jag bara blir besviken.

Nu idag har jag börjat få ont i magen. När jag är stilla känns magen öm och jag har molvärk, när jag rör mig så ilar det och drar.

Så, ägget som fäster nu, eller "växtvärk"...

Vad tror ni? Ni som har plussat eller varit gravida tidigare, hur har ni känt i magen mellan äl och bim?

Någon sida bak i tråden kan du läsa mina symtom dag för dag. Glömde skriva med att jag även fick som en spark på höger äggstock vid äl+8, gjorde inte ont men kändes tydligt och böjde mig fram när det hände, annars fick jag med allt :)
  • Dina1
    bebisdags skrev 2016-08-09 17:52:35 följande:

Jag börjar lura på att det är något men känns som de är för tidigt för såna tecken :/

Fått sura uppstötningar (aldrig fått sådana innan så trodde först jag var på väg att kräkas men var tydligen bara uppstötningar).. Trött alltså sover 8h per natt men nu de senaste dagarna har jag lagt mig på soffan under dagen och sovit 2-4 h. Extremt ömma bröst och bröstvårtor. Ibland när jag vänder mig om för snabbt så hugget det till vid sidan av magen och konstant huvudvärk samt förkylningskänsla utan att vara förkyld.. Försöker att vara mer realistiskt som ex " sura uppstötningar kanske ätit dåligt, extra trött för att jag har semester, kanske bara vred mig för snabbt och något hände, kanske är Påväg att bli förkyld..". Hoppas självklart att de är en liten en där men är rädd att bli besviken, någon som känt något liknande ? Har BIM ca 17/8

Ja jag kände så en vecka innan BIM (plussade igår).
  • Dina1

Behöver er hjälp. Testade i måndags positivt med cb digitalt och predator early (svagt positivt). Fick efter detta hem test från testlagret som jag testade med på måndag mest för att se hur bra testet var. Fick ett myyyycket svagt plus. Testade både igår och idag (har ändå 20 st), testet var svagare igår och idag är det negativt! (Ser som en skugga i rätt ljus bara). Jag har inte haft någon blödning. Vad händer? :( 2 dagar efter plus på digital borde jag väl iallafall få svagt plus på testlagrets? Båda har ju en känslighet på 25mlu och hcg ska ju fördubblas varannan dag.. detta känns inte bra.

• Dina1
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2016-08-10 07:35:12 följande:

Exakt samma situation som dig..vågade mig på ett digitalt igår på äl+11 som visade gravid 1-2. Fick hem tester från testlagret igår, tog ett idag på morgonen men det är jättesvagt plus på det :/

Blir oxå såklart orolig men tänker jag att väntar 1-2 dagar och tar ett nytt test.

Om du backar bakåt i gruppen ser du en tjej som la upp bild på flera tester taget samma dag, va bara vb digital som va tydligt plus.

Håller tummarna för oss båda :)

Hur långt efter CB digital tog du ett testllagret? Ja som du upptäckte sen var det jag som la upp bilderna :) predictor early var ett tydligt rosa streck men ganska svagt, definitivt positivt, men dålig bild. Testlagrets var bara lite starkare i verkligheten än bilden. Hade det inte varit för plusset på predictor early hade jag trott det var fel på CB digital. Trots att man hört att det är det mest tillförlitliga. I måndags såg jag ett streck på testlagret även om det var väldigt svagt men idag var det MYCKET svagare.. hade tagit det som negativ trots svag skugga. Skriv gärna när du testat nästa gång! Håller tummarna för oss också :)
  • Dina1

Jag behöver verkligen er hjälp så snälla svara om ni har egna erfarenheter. Är så orolig och ledsen. Ni som haft utomkvedshavandeskap, vad hade ni för symtom? Jag har inga andra symtom än vanliga graviditetssymtom men mina test blir bara svagare och svagare.. har endometrios som ökar risken för utomkveds.Jag orkar inte genomgå en operation till och har jag utomkvedshavandeskap nu tänker jag acceptera att min kropp inte är gjord för barn och ge upp. Det är inte alls kul att få positivt på CB digital måndag för att sedan få negativa test onsdag. När hcg sjunker ÄR det ju nåt fel! Jag har inte fått blödning eller något annat som tyder på MF. .

• Dina1
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 19:04:35 följande:

När jag fick utomkvedshavandeskap så hade jag bruna flytningar i två veckor .. sedan började jag blöda lite mer som blod och fick då komma in på vul.. graviditetsymtomen kom o gick hela tiden..

På vul såg de ingen normal graviditet i livmodern utan de såg något onormalt vid högra äggstocken.. och mitt hcg låg på över 16000 .. va i vecka 7 ..

Om dina test blir svagare så är det nog mer ett missfall tyvärr :/ o blödningen kanske kommer igång..

Tack för svar.. hur långt efter pluset fick du blödningar? Så ditt hcg sjönk alltså inte? För har läst att det kan göra det vid utomkveds. Men är det inte konstigt att mitt hcg sjunkit i 2 dygn men fortfarande ingen blödning om det skulle vara ett MF? Kan blödningen komma så pass långt efter?
  • Dina1
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 19:17:47 följande:

Hmm jag va i vecka 5 när jag fick flytningar.. Fick vara lycklig en vecka typ.. Mitt va fortfarande en "levande" graviditet.. fast på helt fel ställe.. därför steg mitt hcg hela tiden.. jag blev akut opererad för äggledaren va på väg att brista..

Jag har hört att en del kan få missfall men att kroppen inte riktigt fattar det och därför tar inte hand om det utan då får man hjälp av läkare med t ex skrapning eller medicin för att sätta igång processen.. men är inte så insatt i det tyvärr :/

Jag är jätterädd att äggledaren ska brista om det är utomkveds. Ska jag vänta att kontakta någon tills jag får ont eller blödning?
  • Dina1
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 19:29:38 följande:

Jag ringde så fort jag fick dessa bruna flytningar men de sa att de inte kunde göra något eftersom det va för tidigt för att ens se något.. jag skulle vänta tills minst vecka 7.. eller ta ett test efter en vecka.. Skulle de vara svagare eller negativt så va det säkert missfall.. men mina va lika starka och efter ytterligare en vecka så började jag blöda mer och då krävde jag att få komma in på en check och det va rätt tur .. med tanke på vad det va ..

Jag skulle vänta och se om blödningen kommer igång.. och skulle du få väldigt ont då ska du ringa gynakuten direkt .. ringer de nu så lär de nog bara säga likadant.. att vänta tills blödningen startar.. o skulle inte blödningen börja trots allt och testen är negativa efter några dagar så borde du oxå ringa och rådfråga dem iaf..

Ok. Tack så mycket att du tog dig tid att svara det betyder mycket.
  • Dina1
    prinsessan15 skrev 2016-08-10 19:45:45 följande:

Har du testat med CB digital igen? Eller vilka tester har du kört?

Nej jag har bara testat med testlagrets. De var svaga redan från början men har i princip blivit negativa nu. Har kvar de gamla och det syns att det sjunker ständigt. .mitt urin har varit mycket ljusare på testerna efter måndagen av någon anledning men man tycker ju inte det borde spela så stor roll då hcg ökar mycket i början..
  • Dina1
    Guffy78 skrev 2016-08-10 20:55:06 följande:

Blödningen kan börja 2-3 dagar efter att tester bli negativa. Så var det i mitt fall. Du behöver inte oroa dig för utomkveds då hcg stiger men långsamt och inte gå ner så snabbt vid det. Dessutom man har smärtor och blödningar. Det kan vara vanlig tidig MF . Eller inte- gör CB digital igen. Kan vara bara hormoner, utspädd urin, olika tester...m.m

Okej. Jag trodde hcg sjönk vid utomkveds. Så tack! nu känner jag mig mindre orolig. Har mycket hellre MF än utomkveds.
  • Dina1
    Guffy78 skrev 2016-08-10 22:51:44 följande:

Men när du säger så det har ju gått bara 2 dagar och Du säger själv att urin är utspädd, dessutom ökar hormoner olika snabbt från folk till folk. Jag läste en tjejs inläggi USA 's forum att hon har fått svagt positivt på ÄL +9, ÄL+10 var det svagare, negativt på ÄL+11,12,13 och plussade plötsligt starkare på ÄL+14 . Det var konstigaste men det var så med henne. Hon var förvånad själv för hon ställde sig in på MF . Så vänta nån dag och gör CB digital igen innan du drar slutsatser. Det är just därför man ska tempa för då ser man vid såna situationer om det har gått vägen eller inte.

Är det verkligen så att det ökar olika? När jag läst står det att det fördubblas varannan/var tredje dag. Sen har man givetvis olika mängder. Men om jag fick positivt för 3 dagar sedan borde jag få positivt 3 dagar efter, och alltså svar på det om jag tar digitalt imorgon bitti? På vilket sätt menar du att man kan tempa för att få svar?
  • Dina1

Hej igen alla.. som jag misstänkte, CB digitalt negativt idag, 3 dagar efter plus. Fortfarande ingen blödning. Är det någon som varit med om samma? Gravtest som blir negativa men ingen blödning än? Är det för tidigt med MA på BIM+3? Vill bara att det ska komma ut nu. Sist jag fick missfall var det en störtblödning med klumpar och mycket ont. Ska jobba i helgen och vill inte gärna få det på jobb. Hur långt tid kan det ta? Allt hcg är ju redan borta så varför stöter min kropp inte ut det? :(

• Dina1
    Guffy78 skrev 2016-08-11 17:23:43 följande:

Starkare ! Ge det några dagar. Kan du börja tempa på morgon? Då ser du nu på 2-3 dagar om den går ner så vet du att blödning kommer. Sist nu började jag blöda på ÄL +20- Bim+6 med positiv sedan ÄL+8 och negativ test redan på ÄL+13 . Dock det behöver inte bli så mycket ont eller blödning. Jag hade värken ont och blödde i 2 dagar av dom bara 1 dag rikligt med bara 1 binda per dag.

Tack för svar.. jag tempar inte eftersom jag har endometrios vilket gör att jag får inflammation i kroppen vid varje mens och därmed kan få feber. Så jag vet inte alls vad min temp brukar ligga på.. hur länge tycker du jag ska vänta med att kontakta någon? Jag kan ju inte gå omkring med ett dött embryo hur länge som helst. .detta är så bisarrt.
  • Dina1
    bebisdags skrev 2016-08-11 18:32:21 följande:

Hej! För mig tog det ca 3-4 dagar innan min blödning kom och detta var efter att det blivit svagare/ negativt på vissa. Sen vet jag än vän som fick + de 4 följande dagar - sedan super starkt +, och idag har hon en fin grabb på 8 månader:)

Stort tack till er som svarar. Det betyder mycket. Vad menar du med din vän som fick plus? Fick hon minus först eller blödning bara? Att mitt gravtest var positivt för 3 dagar sedan och nu negativt ser jag inte som något anmat än missfall. .aldrig hört att det kan sjunka för att sedan öka igen. Tog både cb digital och predictor early idag (det var de 2 jag plusade med i måndags) och även teslagret och alla är negativa. Så mitt hcg är helt försvunnet. Ännu inte minsta lilla tecken på blödning på g.. så frustrerande.
  • Dina1
    Rosenblad skrev 2016-08-11 20:52:00 följande:

Då är de äl tider, igen...Försök nr 11 nu. Har gett upp idag. Försökt igår och idag men mannen kan inte komma. Först ska jag försöka övertala han till sex, sen när vi väl har de är de så jävla oskönt som de kan bli med tanke på jag är så okåt det går att bli. Visar de dock inte för mannen och brukar ställa upp och försöka få han i bättre stämning. Nu är jag trött på att va den som ska försöka ha sex hela tiden, be om att ha de. Och sen kommer han endå inte. Jag pallar inte mer. Nu ger jag upp. 11e försöket och nu lägger jag ner detta.. Krigat för detta i elva långa månader, övertalat mannen till sex varenda jävla månad och lekt intresserad även om jag är de motsatta och hans prestationsångest blir bara värre och värre. Inte ska jag behöva övertala han varenda jävla månad och göra allt i min väg för att vi ska ha sex och att han ska komma men inte fan blir jag gravid. Försöker hålla igång verkstaden men det går inte mer. Jag kan ha sex på beställning men tydligen inte han så nu skiter jag i detta för efter 11 månader är jag trött. Nu lägger jag ner. Lyckats pricka in äl varenda månad, ibland en gång och ibland flera gånger runt äl. Inget händer. Ni som lyckats bli gravida på första försöket eller efter några, va glada för de för efter 11 månaders kämpande är jag fortfarande inte gravid och nu är det ingen chans i världen för mannen kan inte komma. Så tack och adjö, följt med här på fl hela tiden och skrivit mycket men nu orkar jag inte läsa om fler som blir gravida på första försöket. Gräver bara ner mig i en grop och jag orkar inte besvikelsen månad för månad så nu lägger jag ner bebisbverkstaden. Återkommer om jag blir gravid någon gång i framtiden av en slump.

Jag förstår dig verkligen. Jag har precis samma ilska och frustration. Jag är "en sån" som blir gravid på första gången men får också MF lika fort. Inte mycket roligare det..:/ 1a försöket fick jag vara gravid i 2 veckor. Andra direkt efter MF blev plus dagen innan BIM sen kom "mensen" och test neg (vet inte om detta ens kan räknas som mf så tidigt så "räknar aldrig med" denna). Tog mig 2,5 år att våga försöka igen. Denna gång hann jag precis få plus på BIM innan det blev negativt igen och sitter nu och väntar på MF. . Och nu känner jag som du. Det räcker nu. Uppenbarligen är detta inte för mig. Stort cred till alla som orkar fortsätta. De säger ju att det blir svårare när man stressar upp sig, så jag tror och hoppas ditt plus kommer så fort du slutar försöka. Även om det känns skit nu. Håller mina tummar.
  • Dina1
    Rosenblad skrev 2016-08-13 14:49:56 följande:

Förstår att det inte är mycket bättre det :/ Då går det ju inte att slappna av även om plusset kommit och man faktiskt hade ett litet knyte i magen, nä fy.. Jag tror faktiskt jag hade missfall förra månaden. Hade massor av symptom som jag aldrig tidigare haft, och jag har slutat leta symptom pga tiden. Men det var ju ett väldigt tidigt isåfall. Finns mens fyra dagar innan BIM med en sjuk värk så jag låg dubbelvikt. Tror det var missfall pga symptomen men kan inte va säker. Har inte grubblat allt för mycket på det då det känns som jag inte kan bli gravid. Har liksom tappat hoppet som fanns de första månaderna. Trodde ju aldrig jag inte skulle va gravid i Augusti, det fanns inte på kartan. Flera stycken som sagt att man ska slappna av men innan BIM är ju varenda toa besök något man får hjärtklappning av. Svårt de där..Är så trött på detta :/ Hoppas på att det kommer naturligt för oss båda.

Ja jag känner igen det med att vara på helspänn vid varje toalettbesök.. och det är lättare sagt än gjort att bara "slappna av". Nu känner jag att jag inte hade kunnat njuta av en graviditet överhuvudtaget förrän hela var över. Hade bara nojat mig igenom hela. Och av ren slump hade jag ju denna gången fått hem test när jag redan plusat och testade bara för att se så det blev starkare, men blev tvärtom = inte svårt att lista ut hur jag hade agerat vid nästa graviditet. Hade ju blivit ännu värre med min testomani och nojat över strecken. Så nej jag lägger nog ner. Fick blödning igår så testen hade rätt hela tiden..

Önskar dig all lycka i framtiden iallafall. Fokusera på en sak i taget, ta barnpaus ett tag och försök få tillbaka lusten istället för att förknippa det med ett "måste", det är lätt hänt och händer ju alla efter ett tag. Men den kommer att komma tillbaka om ni bestämmer er för att endast ha sex när ni verkligen vill. Så kommer allt att lösa sig därefter.
Svar på tråden Bim aug 2016