• Guffy78

Bim aug 2016

Petronelladahlberg skrev 2016-08-10 23:14:23 följande:

Testade negativt idag, dock på TOOOK för tidigt.

Är på ÄL+4 bara :'D

Några andra här med BIM runt 28-29 augusti?

Har sedan i lördags haft värk i korsryggen och ner över benen, någon som varit med om samma?

Om Du är på ÄL+4 då kan du inte ha Bim 28-29 aug. Lutealfasen brukar vara 12-16 dagar och är alltid konstant. Min är tex alltid exakt 2 veckor
  • Guffy78
    Dina1 skrev 2016-08-11 17:13:55 följande:

Hej igen alla.. som jag misstänkte, CB digitalt negativt idag, 3 dagar efter plus. Fortfarande ingen blödning. Är det någon som varit med om samma? Gravtest som blir negativa men ingen blödning än? Är det för tidigt med MA på BIM+3? Vill bara att det ska komma ut nu. Sist jag fick missfall var det en störtblödning med klumpar och mycket ont. Ska jobba i helgen och vill inte gärna få det på jobb. Hur långt tid kan det ta? Allt hcg är ju redan borta så varför stöter min kropp inte ut det? :(

Starkare ! Ge det några dagar. Kan du börja tempa på morgon? Då ser du nu på 2-3 dagar om den går ner så vet du att blödning kommer. Sist nu började jag blöda på ÄL +20- Bim+6 med positiv sedan ÄL+8 och negativ test redan på ÄL+13 . Dock det behöver inte bli så mycket ont eller blödning. Jag hade värken ont och blödde i 2 dagar av dom bara 1 dag rikligt med bara 1 binda per dag.
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-11 20:52:00 följande:

Då är de äl tider, igen...Försök nr 11 nu. Har gett upp idag. Försökt igår och idag men mannen kan inte komma. Först ska jag försöka övertala han till sex, sen när vi väl har de är de så jävla oskönt som de kan bli med tanke på jag är så okåt det går att bli. Visar de dock inte för mannen och brukar ställa upp och försöka få han i bättre stämning. Nu är jag trött på att va den som ska försöka ha sex hela tiden, be om att ha de. Och sen kommer han endå inte. Jag pallar inte mer. Nu ger jag upp. 11e försöket och nu lägger jag ner detta.. Krigat för detta i elva långa månader, övertalat mannen till sex varenda jävla månad och lekt intresserad även om jag är de motsatta och hans prestationsångest blir bara värre och värre. Inte ska jag behöva övertala han varenda jävla månad och göra allt i min väg för att vi ska ha sex och att han ska komma men inte fan blir jag gravid. Försöker hålla igång verkstaden men det går inte mer. Jag kan ha sex på beställning men tydligen inte han så nu skiter jag i detta för efter 11 månader är jag trött. Nu lägger jag ner. Lyckats pricka in äl varenda månad, ibland en gång och ibland flera gånger runt äl. Inget händer. Ni som lyckats bli gravida på första försöket eller efter några, va glada för de för efter 11 månaders kämpande är jag fortfarande inte gravid och nu är det ingen chans i världen för mannen kan inte komma. Så tack och adjö, följt med här på fl hela tiden och skrivit mycket men nu orkar jag inte läsa om fler som blir gravida på första försöket. Gräver bara ner mig i en grop och jag orkar inte besvikelsen månad för månad så nu lägger jag ner bebisbverkstaden. Återkommer om jag blir gravid någon gång i framtiden av en slump.

Har absolut samma situation som dig fast inte i 11 månader utan i över 26. Var på gränsen länge sedan och tillslut jag har börjat titta på donor sidan vilket han har upptäckt och blivit ledsen och nu knaprar han piller och jag kan ske råkar missa ÄL nu detta gången för vi kan ej ha sex oftare än 1 gång per 2 veckor för han har samma svårigheter som din. Vi har kört var 3-E dag under ÄL men detta blev för ofta för hans prestationsångest. Förstår dig väl med andra ord. Vi har varit ihop i 11 år och inte haft det problemet men nu börjar jag tom tänka mig skilsmässa och inseminering från donor då man har ej tid att leta annan partner. Annars är man nöjd på alla andra plan i livet. Svår dilemma. Jag tror att våra män blockerar sig själva då de inte riktigt vill ha mer barn egentligen fast vågar inte säga.
  • Guffy78

Alltså jag fattar inget. Enligt NC och som jag brukar alltid ha ÄL utsatt på dag 20 - på onsdag nästa vecka. ÄL tester är nästintill blanka vilket har aldrig varit tidigare. Fick något svag stegring så strecket börja synas Pytelite igår och imorse var det något starkare för att bli blank igen . Får lite starkare mot kvällen men nu 3 dagar i samma svaga stegring . Plötsligt igår fick typiska ÄL värken och flytningar som blev starkare mot natten och imorse . Dock tester är så svaga så det synns knappt. Imorse gick dessutom tempen upp 0.2 men jag vaknade 2 timmar senare och solen gassade på mig. Typisk att maken åkte bort igår så vi kunde inte mysa. Kan man få spontan ÄL utan stegring på tester? Hoppas bara att vi har inte missat ÄL. Tappen är fortfarande öppen men flytningar är nästan inget. Det är det som oroar mig. Här sitter man och väntar på ÄL dagar för att få till det och blir lurad på det där sättet. Brukar alltid få rejäl utslag på tester annars.

• Guffy78

Här upptäckte jag att jag borde lägga av med munkpeppar och bidrottningsgele förrigår när jag började känna ÄL värken för tydligen de stör ÄL . Har glömt ta BDG förrigår kväll och började få alla ÄL symptom men tig den morgon efter istället och då försvann allt och tester har blivit blanka igen. Nu har jag inte tagit nåt sedan igår och fick Hög på monitor och rejäl utveckling på tester. Vi fick till det under natten och jag hoppas bara att ÄL nu kommer senast på måndag:) hoppas på Max imorgon

Övre 4 tester från igår och nedre från idag. Ser lovande:

• Guffy78

Här tempen störtdök idag äntligen. Så nu väntas på ÄL . Tror att NC utsatt rätt den på onsdag. Återstår att se...inga känningar i magen än. Var nästan säker att ägget försökte släppa i fredags kväll då värken var kraftig men misslyckades och gör ett nytt försök om ett par dagar igen- oj vad jobbigt det är. Jag tycker jagande på ÄL för min del jobbigare än dagarna mellan ÄL till Bim.

• Guffy78
    LaceyLoo skrev 2016-08-16 21:23:53 följande:

Är detta ett positivt eller negativt ältest?

Jag skulle tolka som positiv. Men ifall båda streck har kommit samtidigt om du förstår vad jag menar.
  • Guffy78
    ohhello skrev 2016-08-18 14:25:11 följande:

Hej hej!

Enligt Fertility Friend och min temp hade jag ÄL förra torsdagen, stickorna visade bara svaga sträck hela veckan och helt blankt i måndags. Fattar ingenting, undrar om jag gjort fel med dem. :/ Testade både förmiddag, eftermiddag och lite senare på kvällen.

Men nu idag börjar jag få flytningar och lite känningar i magen, samt att tempen sjönk något vansinnigt igår och höjde sig rätt mycket idag - så kanske jag har ÄL nu istället?

Man blir ju lite tokig? Har inte kollat ÄL-stickor än idag och igår var jag hemifrån och hade inte möjlighet på hela dagen.

Nå, har ju iallafall fortsatt ha regelbundet sex med mannen så kanske vi lyckas få in en fullträff oavsett. :) BIM tidigast 24/8 men är ju lite oregelbunden så testar nog senare om mensen inte kommit då.

Enligt det du skrev så det är inte likt ÄL då du säger att tempen var hög innan och sjönk igår men dina flytningar började idag när tempen sköt upp. Temphöjningen kommer dagen EFTER ÄL och flytningar kommer flera dagar innan, i samband med temphöjningen upphör fertila flytningar abrupt. Kan ske var implantation istället?
  • Guffy78
    Ememem skrev 2016-08-20 16:53:18 följande:

Tog ett digitalt :D

Å men Grattis! Skicka lite " babydust" till mig :) så det smittar av sig:)
  • Guffy78
    Cecilah skrev 2016-08-20 22:21:16 följande:

Hallå!!! Hjälp. Kände på min livmodertapp för jag hade så vattniga flytningar som bara rann igenom trosorna ner till tightsen att jag var tvungen känna på tappen.. märkte då att den var JÄTTELÅNGT ner och när jag tog ut handen så var det blodblandad flytning. Är nu på äl+9, fick även en jätte svag rosa flytning som övergick till brun äl+6.

Får panik vad kan detta vara :( tänk så är det missfall?

Du har ju inte plussat för att det ska vara missfall. Det är antingen spottings eller nidblödning . Ofarligt är det iaf så oroa dig inte. Här kan bara tiden utvisa.
Svar på tråden Bim aug 2016