• Rosenblad

Bim aug 2016

Fortsatt blöda hela dan med värk från helvetet upp i ryggen. Det måste va ett missfall, från att ha starka symptom till helt plötsligt blod flera dagar innan BIM. Aldrig mått så som jag gjorde. Och har inte haft mens såhär tidigt på ett år, och nu helt plötsligt starka gravid symptom som aldrig förr och sen blod långt innan BIM. De var nog en liten en som inte fick stanna kvar.. Jaha, 11e försöket blir det då. Borde nog ge upp snart och inse att det kommer inte bli något barn för vår del på naturlig väg. Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

• Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-28 22:38:04 följande:

Åh lider så med dig!!! Så jäkla tråkigt :( Ta din tid nu och var besviken, ledsen och arg. Och ta sen nya tag när det känns okej! Kramar till dig <3

Jag har ryckt upp mig lite nu, kan inte påverka något nu men trodde verkligen det skulle bli en bebis i April.. :( Men att börja närma sig ett års försök ger verkligen en klump i magen.. Kram!
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-07-29 07:32:34 följande:

Usch jag lider med dig, måste vara jobbigt:(((

Ja börjar tyvär tappa hoppet nu när jag börjar närma mig ett års försök..Känns som en klump i magen :(
  • Rosenblad

Inget mer blod nu..det sista röda blodet kom igår och bara brunt nu. Vi går emot 11e försöket nu och har laddat upp med en hög med äl tester, kommer försöka lite tidigare än jag tror så vi inte missar. Börjar tro att min äl är väldigt tidig eller väldigt sen. Samtidigt är det ALlTID höger äggstock som gör ont, har alltid ont i höger sida och det borde ju va vänster äggstock som släpper ägg ibland också. Tankarna går ju att något inte stämmer..Väntar nu iaf på en kallelse för att kolla upp oss. Så vi inte går varenda månad och försöker förgäves. Lägger till mig igen på BIM listan i andra tråden, har ju BIM en gång till i Augusti. Vill INTE försöka ett år så 11e gången kan vell va vår tur :( Samtidigt kan jag inte släppa att jag inte är gravid, aldrig haft sånna symptom som då. Men mensen var mycket så det finns ingen chans att någon liten kunnat stanna kvar :(

• Rosenblad

Sådär då är jag och mannen inne på 11e försöket, har BIM snart. Kör med äl tester nu så vi förhoppningsvis kan pricka in bättre. Har varit en lååååång väntan sen mensen, känns som flera månader. Fick troligen ett tidigt missfall då jag aldrig mått så som jag gjorde men som försvann när blodet kom och hade så sjukt ont så jag nästan fick panik. Så var hög på värktabletter och efter de har jag knappt tänkt på graviditet..Kändes som det inte var lönt mer, att jag bara får sluta hoppas och inse att det inte blir något barn. Men nu är vi här igen..första sexet nu och det hade varit den bästa starten på sensommaren med ett pluss på Stickan så man kan gå in i hösten glad och veta att det kommer ett litet pyre till våren :) Vill såå gärna gå och kolla barnkläder, vagn och allt annat.

• Rosenblad

Då är de äl tider, igen...Försök nr 11 nu. Har gett upp idag. Försökt igår och idag men mannen kan inte komma. Först ska jag försöka övertala han till sex, sen när vi väl har de är de så jävla oskönt som de kan bli med tanke på jag är så okåt det går att bli. Visar de dock inte för mannen och brukar ställa upp och försöka få han i bättre stämning. Nu är jag trött på att va den som ska försöka ha sex hela tiden, be om att ha de. Och sen kommer han endå inte. Jag pallar inte mer. Nu ger jag upp. 11e försöket och nu lägger jag ner detta.. Krigat för detta i elva långa månader, övertalat mannen till sex varenda jävla månad och lekt intresserad även om jag är de motsatta och hans prestationsångest blir bara värre och värre. Inte ska jag behöva övertala han varenda jävla månad och göra allt i min väg för att vi ska ha sex och att han ska komma men inte fan blir jag gravid. Försöker hålla igång verkstaden men det går inte mer. Jag kan ha sex på beställning men tydligen inte han så nu skiter jag i detta för efter 11 månader är jag trött. Nu lägger jag ner. Lyckats pricka in äl varenda månad, ibland en gång och ibland flera gånger runt äl. Inget händer. Ni som lyckats bli gravida på första försöket eller efter några, va glada för de för efter 11 månaders kämpande är jag fortfarande inte gravid och nu är det ingen chans i världen för mannen kan inte komma. Så tack och adjö, följt med här på fl hela tiden och skrivit mycket men nu orkar jag inte läsa om fler som blir gravida på första försöket. Gräver bara ner mig i en grop och jag orkar inte besvikelsen månad för månad så nu lägger jag ner bebisbverkstaden. Återkommer om jag blir gravid någon gång i framtiden av en slump.

• Rosenblad
    Dina1 skrev 2016-08-11 21:58:50 följande:

Jag förstår dig verkligen. Jag har precis samma ilska och frustration. Jag är "en sån" som blir gravid på första gången men får också MF lika fort. Inte mycket roligare det..:/ 1a försöket fick jag vara gravid i 2 veckor. Andra direkt efter MF blev plus dagen innan BIM sen kom "mensen" och test neg (vet inte om detta ens kan räknas som mf så tidigt så "räknar aldrig med" denna). Tog mig 2,5 år att våga försöka igen. Denna gång hann jag precis få plus på BIM innan det blev negativt igen och sitter nu och väntar på MF. . Och nu känner jag som du. Det räcker nu. Uppenbarligen är detta inte för mig. Stort cred till alla som orkar fortsätta. De säger ju att det blir svårare när man stressar upp sig, så jag tror och hoppas ditt plus kommer så fort du slutar försöka. Även om det känns skit nu. Håller mina tummar.

Förstår att det inte är mycket bättre det :/ Då går det ju inte att slappna av även om plusset kommit och man faktiskt hade ett litet knyte i magen, nä fy.. Jag tror faktiskt jag hade missfall förra månaden. Hade massor av symptom som jag aldrig tidigare haft, och jag har slutat leta symptom pga tiden. Men det var ju ett väldigt tidigt isåfall. Finns mens fyra dagar innan BIM med en sjuk värk så jag låg dubbelvikt. Tror det var missfall pga symptomen men kan inte va säker. Har inte grubblat allt för mycket på det då det känns som jag inte kan bli gravid. Har liksom tappat hoppet som fanns de första månaderna. Trodde ju aldrig jag inte skulle va gravid i Augusti, det fanns inte på kartan. Flera stycken som sagt att man ska slappna av men innan BIM är ju varenda toa besök något man får hjärtklappning av. Svårt de där..Är så trött på detta :/ Hoppas på att det kommer naturligt för oss båda.
  • Rosenblad
    Teresiat skrev 2016-08-11 21:00:34 följande:

Meeeen rosenblad :( :( Förstår att det känns pissigt! När vi hade försökt i 8 månader så bytte jag jobb och satte "sexförbud" här hemma under de fertila dagarna. Hann jobba i två månader innan sambon frågade om inte mensen var sen. Han hade visst mer koll än jag.. Då visade sig att ETT sex, vad jag trodde var efter ÄL blev en graviditet.. Oavsett så låter det klokt med försökspaus. Res, umgås med vänner, busa och lev livet! Ha sex för att det är skönt och inget annat under en tid.. Mest sannolikt kommer ni bli gravida oavsett lite länge fram! Kram.

Åh sånn tur hade jag velat ha!! Att man lyckas pricka in av att ha sex nån gång bara och inte behöva tvinga sig själv till de. Jag vill också ha den turen. Hoppas de händer inte allt för långt fram bara :/ Är så bitter och trött på detta nu. Tack för svaret, Kram
  • Rosenblad

Jag har ju tappat hoppet, men alltså vafan.. Har haft sånna äl smärtor sen imorse och tog ett test där strecket är starkare än kontrollstrecket!! Aldrig haft så starkt äl test!! Helt klart positivt. När bör vi ha sex?! Snälla ge mig svar jag har typ panik.. Min man har prestationsångest så jag kan inte ha sex flera gånger per dag men vill verkligen lyckas ha sex nu när jag har så starkt test. Har typ panik för jag tänkte att nu lägger vi ner ett tag och slutar stressen men så fick jag ett sånt positivt äl test! Jag kan ju inte missa denna chansen!! När är bäst att ha sex? Sker ägglossningen nu när jag har ont eller kommer den ske imorgon? Help me!!! Haha panik..
  • Rosenblad
    misslina skrev 2016-08-13 16:15:28 följande:

Jag skulle sexa idag och i morgon! För att täcka upp släppet! Sen skulle jag ta ett till test i morgon för att se utveckligen av äl:)

Lycka till!

Visase mannen testet och sa det är nu eller aldrig, funkade! Testar imorgon då :)Tack!
Svar på tråden Bim aug 2016