Dina1 skrev 2016-08-11 21:58:50 följande:
Jag förstår dig verkligen. Jag har precis samma ilska och frustration. Jag är "en sån" som blir gravid på första gången men får också MF lika fort. Inte mycket roligare det..:/ 1a försöket fick jag vara gravid i 2 veckor. Andra direkt efter MF blev plus dagen innan BIM sen kom "mensen" och test neg (vet inte om detta ens kan räknas som mf så tidigt så "räknar aldrig med" denna). Tog mig 2,5 år att våga försöka igen. Denna gång hann jag precis få plus på BIM innan det blev negativt igen och sitter nu och väntar på MF. . Och nu känner jag som du. Det räcker nu. Uppenbarligen är detta inte för mig. Stort cred till alla som orkar fortsätta. De säger ju att det blir svårare när man stressar upp sig, så jag tror och hoppas ditt plus kommer så fort du slutar försöka. Även om det känns skit nu. Håller mina tummar.
Förstår att det inte är mycket bättre det :/ Då går det ju inte att slappna av även om plusset kommit och man faktiskt hade ett litet knyte i magen, nä fy.. Jag tror faktiskt jag hade missfall förra månaden. Hade massor av symptom som jag aldrig tidigare haft, och jag har slutat leta symptom pga tiden. Men det var ju ett väldigt tidigt isåfall. Finns mens fyra dagar innan BIM med en sjuk värk så jag låg dubbelvikt. Tror det var missfall pga symptomen men kan inte va säker. Har inte grubblat allt för mycket på det då det känns som jag inte kan bli gravid. Har liksom tappat hoppet som fanns de första månaderna. Trodde ju aldrig jag inte skulle va gravid i Augusti, det fanns inte på kartan. Flera stycken som sagt att man ska slappna av men innan BIM är ju varenda toa besök något man får hjärtklappning av. Svårt de där..Är så trött på detta :/ Hoppas på att det kommer naturligt för oss båda.