• FyrAAAA

Bim aug 2016

Bäbiiiis skrev 2016-07-25 11:30:29 följande:

Jag har ju inte kunnat lita på äl-test denna cykel eftersom hcg från mitt missfall funnits kvar men jag harctempat och fick idag en dipp som skulle kunna betyda äl. Stämmer bra i tiden (någon dag sent bara) och jag har haft äl-flytningar några dagar nu så idag ska vi nog sexa. Fick till det i förrgår också så det finns hopp :) Men blir det inget är det ok eftersom vi blev rekommenderade att vänta en mens innan vi försökte igen. Varför vet jag inte. Men vem orkar vänta...

Hihi, så sant! Hade inte heller orkat vänta! Håller tummarna! Ibland får jag känslan av att chansen är större direkt efter ett missfall när kroppen är lite inställd på att vara gravid! Hoppas det tar sig snabbt igen för er!
  • FyrAAAA

Känner så mycket med alla er som kämpar! Vet precis hur det känns! Vet att det inte är lätt men försök tänk att för varje försök som går så är ni ett försök närmare att lyckas! <3

Vi började bebisverkstan för 10 år sen när vi båda var 23 och försökte då i 1,5 år utan att lyckas. Kändes tungt då många bekanta lyckades på allt från 1-6-12 månader, allt kändes då orättvist. Sökte hjälp och fick göra ivf. Fick en flicka 2007 och på ett ägg som var kvar i frysen en pojke 2009. Blev spontant gravida 2012 som slutade i missfall v.10, fick skrapa. Spontant gravida igen 2015, vår flicka som nu är 9 månader. Spontant gravida i våras som slutade i missfall v.8. Hoppas nu på en graviditet senast 2017 för ett syskon tätt med vår yngsta!

Hejja hejja alla fina blivande mammor! Det är inte en fråga OM, bara en fråga om tid!!!

<3

• FyrAAAA
    Tiger grr skrev 2016-07-25 15:00:33 följande:

Nära lika. ;) Hoppas 2017 är vår tur att få bebis. :D

Jag har superlång cykel, ca 40 dgr, så min väntan är lååång. :(

Jag är 34! Försök två nu på fjärde barnet efter missfall i v.10 i april!
  • FyrAAAA
    mariama skrev 2016-07-27 05:56:28 följande:

Jag var så kissnödig nu runt 5 att jag till sist var tvungen att kliva upp och då fick jag ett ryck och gjorde ett test (billiga tester som utger sig för att vara tidiga men vet inte hur bra kvaliteten är). Gjorde ett för någon dag sen med mitt på dagen och då var det superblankt, hur jag än vände och vred på det.

Nu var det onekligen en skugga där!! Men väldigt svag och det blev ju mest bara förvirrande! Så nu får jag väl testa imorgon bitti igen och verkligen hoppas på att det syns mer då! Är på BIM-6 idag! Håll tummarna :)

Åh så roligt! Grattis! Underbart!
  • FyrAAAA
    Rosenblad skrev 2016-07-28 00:13:57 följande:

Fick precis brunt blod..Vad ska detta betyda..Fortsatt ont och illamående. Panik när jag såg blodet! Ska inte ha mens nu!! På tok för tidigt!! Detta blir en sömnlös natt :(

Brunt blod är ju gammalt blod så det kan väl mycket väl vara rester från en nidblödning då ägget fäst! Hoppas!
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 13:10:53 följande:

Hoppas ni kan hjälpa mig förstå. Igår testade jag med älsticka och fick nästan positivt men inte helt. I samband med det hade jag även väldigt ont i magen som jag brukar få runt äl. Tänkte att det förberedde något och att Stickan skulle vara positiv idag men idag är den svagare än igår, vad är det som händer?
    Första bilden från igår

Precis så blev det ju för mig den här gången! Så skumt! Jag tänkte att jag säkert missat äl, eftersom jag testade första gången den dagen det blev "nästan positivt". Egentligen vet jag ju inte om jag faktiskt missade äl, hade äl vääääldigt sent (slutade testa när det bara blivit svagare o svagare dagarna efter) eller om äl uteblev en månad?!
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 13:10:53 följande:

Hoppas ni kan hjälpa mig förstå. Igår testade jag med älsticka och fick nästan positivt men inte helt. I samband med det hade jag även väldigt ont i magen som jag brukar få runt äl. Tänkte att det förberedde något och att Stickan skulle vara positiv idag men idag är den svagare än igår, vad är det som händer?
    Första bilden från igår

Tror det här var strax före du hade full stegring! Med så pass starkt tror jag absolut du har äl!
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 18:14:06 följande:
    Tack för svar! Konstigt att det blir så här! Hade du haft sex idag igen eller tror du det räckte med att vi hade sex igår?
    Hoppas du hade äl! När har du bim? :)
    Ja eller hur! De gångerna jag blivit gravid har vi bara haft sex en gång runt äl så jag tror egentligen det räcker, men skulle själv ha svårt att inte ha varje dag "när man försöker aktivt" hihi så himla svårt det där! Jag har bim 6/7!
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 18:14:06 följande:
    Tack för svar! Konstigt att det blir så här! Hade du haft sex idag igen eller tror du det räckte med att vi hade sex igår?
    Hoppas du hade äl! När har du bim? :)
    När har du bim?
  • FyrAAAA
    mariama skrev 2016-07-28 08:46:02 följande:

Gjorde nytt test imorse och testade då med RFSU vanliga istället för de billiga stickorna! Ett svagt streck även nu så det måste helt enkelt vara så att jag är gravid! Är ju så tidigt än, BIM-5 men det verkar som att något har börjat växa där inne :)

Hur många dagar efter äl var det för dig nu när du plussade? Vad tyckte du att du hade för känningar innan? Så kul att höra medan man drömmer om ett eget plus! Hihi Och grattis igen!!! <3
Svar på tråden Bim aug 2016