• Ememem

Bim aug 2016

Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-02 09:49:22 följande:

Bim- 4 testade negativt är så ledsen och deppig. Har haft så

Svårt att sova dessa dagar min kropp är trött men jag kan inte sova. Detta har stigit mig åt huvudet känner så mkt gravidtecken men blir lika besviken månad efter månad. Orkar inte detta tar på psyket vilket gör att kroppen är stressad och då blir det förmodligen ingen graviditet. ????????????

BIM -4 är fortfarande tidigt. Enligt CBs hemsida är det bara ungefär 50% som får ett positivt test så tidigt, vänta några dagar och testa igen om inte mensen kommit.

Jag vet att det är psykiskt påfrestande men försök att hitta på något annat roligt så går tiden lite snabbare och det blir lite lättare. Kanske kan ni åka iväg nån helg och bara slappna av och pyssla om varandra. Försök att inte leta symptom, den månad jag blev gravid hade jag inga symptom alls mesans jag månaderna inna var helt galet skengravid.
  • Ememem
    10oktober skrev 2016-08-03 07:25:25 följande:

Okej tjejer, nu behöver jag hjälp! Tog mitt första CB äl-test med dubbel hormonindikator imorse, som visade på maximal fertilitet! Det ska väl inte gå eller? Min cykel är på ca 29-30 dagar, jag är på dag 9 (enligt förpackningen ska jag börja testa då) och mensen slutade för en vecka sedan.

Dessutom, om jag har förstått det rätt, fungerar testet så att den hittar en referensnivå först (därför börhar man tidigt i cykeln) och när LH och östrogen ökar så visar den hög resp. maximal fertilitet. Så den borde inte ens kunna visa max fertilitet nu på första dagen?

Vi hade sex igår kväll, kan det påverka?

Efter maximal fertilitet kan man ju inte testa mer förrän nästa menscykel så känner mig lite besviken faktiskt...

Vad tror ni, bara att slänga testet eller har jag sjukt tidig äl? :S

Det låter ju visserligen tidigt för äl så lite konstigt att få max redan. Hur lång lutealfas brukar du ha? Har inte hört att de ska hitta nåt referensvärde först så tror nog absolut att de kan ge max utslag direkt.

Testet låser sig i två dagar så i princip borde du kunna testa igen om två dagar och inte behöva vänta till nästa cykel.

Det kan inte bara vara så att äl är tidig denna månad?
  • Ememem
    IA89 skrev 2016-08-03 11:31:06 följande:

Behövde få det bekräftat. Det fick jag. OJ så lycklig jag är.

Lycka till allihopa!

Stort grattis!
  • Ememem
    10oktober skrev 2016-08-03 16:15:40 följande:

Helt otroligt, tog ett test så fort jag kom hem. Jag är gravid!!! Strecket dök upp med en gång och då har jag dessutom inte väntat fyra timmar från förra mensen. Kan inte fatta det! Mannen kommer hem om typ en timme, vill berätta med en gång! :D

Stort grattis!
  • Ememem
    Julm skrev 2016-08-03 21:49:51 följande:
    Vad tror du att det var för blödning? Jag har haft dn konstig och kort blödning nyss som kom nästan vid samma tid som mena skulle komma. Första dagen brunt och rött, andra dagen klarrött, tredje dagen minimalt brunt.
    Det är inte ovanligt att blöda i början på en graviditet och även att det kommer en blödning då mensen skulle ha kommit. Är ingen särskild blödning utan beror oftast på sköra slemhinnor och att extra mycket blodkärl därnere. 
  • Ememem
    Tiiffany skrev 2016-08-04 08:10:25 följande:

Idag på cykeldag 13 gick ägglossningstestet på monitor upp en nivå (Mellan). Enligt min app står det att jag ska ha ägglossning imorgon dag 14 pga att jag har 28 cykeldagar, men monitorn visar att ägglossningen kanske kommer till helgen istället

Vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Är ju inte alla som har 14 dagar mellan äl och mens som många appar använder som standard.
  • Ememem
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 21:41:47 följande:

Vart köper ni era graviditets test? Tänkte beställa hem från nätet.

Tack på förhand!

Jag har köpt stickor från www.billiga-tester.se
  • Ememem
    Anonym (L) skrev 2016-08-04 23:25:42 följande:

Halloj, hur räknar ni första ägglossningsdagen? Jag räknar från dagen jag hade positivt test på ägglossningsstickan (digital) trots att det släpper 24-36 timmar efter (lättast att räkna) hur gör ni?

Nu tempar jag också men i regel räknar jag dagen efter positivt äl test som äl-dagen.
  • Ememem
    Deni81 skrev 2016-08-06 09:08:08 följande:

Tack och tack stellanocte! Lycka till du med. Denna gång och framåt ska vi testa med ÄL-tester, nu blir det seriösa försök efter ett snack med sambon och efter att ha gullat ned spädbarn i veckan! Plus att ALLA får barn och blir gravida runt oss... Kanske ska testa att tempa också men jag har ingen temp med mig... Visst skulle man tempa från mensens första dag?

Du kan börja tempa närsom. Jag tempar oftast inte så noggrant under mensen då det ändå inte spelar nån roll just då men i vartfall en vecka innan äl kan vara bra att tempa och sen fram till nästa mens.
  • Ememem
    Deni81 skrev 2016-08-06 16:26:40 följande:

Ok, tack Hoppas det ska visa nåt. Så tempen ökar något snäpp vid ÄL och håller sig stadigt "hög" fram till mens ifall man är gravid, icke sant? Man ska ha en bättre temp än vad vi har kanske... Eller kör ni med vanlig temp?

Ska bli ett spännande kapitel

Du bör använda en temp med dubbla decimaler. Det finns de som har så tydliga tempökningar att det funkar med vanlig men ofta är ökningarna så små så det behövs två decimaler för att kunna sätta ut äl med säkerhet. Jag köpte min på billiga-tester.

Jag använder sen fertility friend för att hålla koll på tempen.
Svar på tråden Bim aug 2016