• Guffy78

Bim aug 2016

copycat skrev 2016-08-22 06:38:39 följande:

ÄL+11 idag. Har dragit lite i bilden eftersom bilderna här på FL blir så kassa:/ Tycker mig ana nåt vilket jag även gjorde ÄL+9. Men det är ju låååångt ifrån tydligt. Ska ha mens idag (japp, kort lutealfas 11 dagar). Borde vänta till torsdag nu...ÄL+14.

Ser ni nåt?

Ser nåt jag med.. Men har det ökat i styrka sedan ÄL+9?
  • Guffy78

Är det någon som har fått spök på babyplan testa tidigt test? Hur säkra är dom? Och om teststrecket kommer lite efter angiven tid är det vanligt att den är falsk?

• Guffy78

När jag frågade om babyplan tester så menade jag det här: är detta en spök? Gjorde tester innan som var helt blanka men fick stegring nu på äl test och konstig hugg i mage imorse så testade, testoman som jag av världsklass:))))

• Guffy78
    Tiger grr skrev 2016-08-22 21:22:32 följande:

Å en kompis! ;D här har du en till testoman, i vanliga fall. hehe vilken dag är du på? Jag ser svagt. :))

Det sjuka är att jag är bara på ÄL+5. Jag vet att ägget har inte fäst än men vet att så svaga tester visar om ägget blev befruktat eller ej. HCG är dock så små mängder att det borde inte detekteras av test - det är när befruktad ägg signalerar sin ankomst till livmoder för att den ska förbereda sig för att fästa:) Sån teori har jag.
  • Guffy78

Glömde skriva min temp ligger på 37.2 andra dag i rad så jag vaknar flera ggr både svettig och sjukt kissnödig:)

• Guffy78
    Tiger grr skrev 2016-08-22 22:24:14 följande:

Va? Tror du inte att ägget lossnat nån dag tidigare? Borde ju inte kunna se så tidigt. hehe  Själv har jag bara plussat som tidigast på ÄL+8/9.

Har du ngn närbild på bara gravtestet?

Kan det inte vara så att befruktat ägg avger hcg innan det fäst sig? För ibland kan man ju få positivt gravtest och sen så svagare test eller blankt inom en vecka (missfall). Skulle då ägget först fäst (och avsöndrat hcg) för att sen lossna och inte avge längre? Den avger väl hormonet för att tala om att den lever?! :)

Gud hjälp mig! Tog ett test nyligen och om den tidigare kom inom 10 minuter denna kom i samma styrka efter bara några sekunder. Det ska väl inte öka om ägget inte fäst??? Tog 3 tester idag alla mäter från 10 mlU testa tidigt och förstå var blank helt, inte ens efter 10 min kom det nåt, den andra såg du och den tredje här:observera att jag har fotat den inom 1-2 minut efter jag har doppat den.

• Guffy78

Ush blir alltid gravid varenda månad men utmaningen är att behålla killen kvar i magen... Idag fick jag på jobbet sån sug efter surimi /crabsticks, köpte halvkilo burken i lake och smockat i mig på 5 min. Brukar hata dom och vanligtvis tycker de är äckliga. Men idag var det godaste jag har ätit. Dessutom åt halva burken skagenröra och nästan råa räkor. Mådde illa som f*n efter detta....

• Guffy78
    Onix skrev 2016-08-23 21:01:40 följande:

Med dottern plussade jag inte förrän några dagar efter bim och då var det svagt. Nu plussade jag på bim-4. Under den graviditeten så mådde jag prima från början till slut, knappt några gravsymptom alls. Men nu, jag är kissnödig jämnt, var uppe 4 gånger inatt och kissade. Brösten värker och ett illamående som heter duga på morgonen och jag är bara i v 4. Så extremt stor skillnad.

Kan vara tvillinggraviditeten :)
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-26 20:26:01 följande:

Testade i morse negativt som inte har fått något streck än så antingen är det falskt eller så plussar jag efter BIM istället. Drömde att jag var gravid inatt och var helt snurrig i huvudet och trodde jag var gravid när jag vakna haha. I wish.. Hoppas för din skull också att det tagit sig denna gång, det är så sjukt jobbigt att vänta månad efter månad..Var ju kul första tre månaderna, trodde ju aldrig att jag inte skulle va gravid efter sommaren. Det positiva är att Maj är min dröm månad att få barn i och även Juni, Juli, Augusti. Så det är iallafall bra månader framöver tycker jag :) Egentligen spelar de inte så stor roll men gillar tanken på ett vår eller sommarbarn. Får tänka lite så för att hitta något positivt i det hela. Åh..hoppas så det tagit sig. Lever på att jag inte fått några mens-symptom och håller tummarna för att det stannar så. Är också livrädd! Vill bara slappna av någonting, vi förtjänar det!

Är med om samma sak. Hade ganska tydlig med svag streck på billiga tester för 3 dagar sedan. Igår var de blanka och idag känner jag inte några symptom alls men strecket kom tillbaka och är lite starkare. Fast jag tar det som spök tills motsatsen har bevisats.
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-27 12:30:20 följande:

Fy vilken jobbig dag. Är så nervös så jag mår illa :/ Bara går och väntar på att mensvärken ska sätta igång. Känner mig på gränsen till gråt hela tiden, snälla låt det ha tagit sig nu på 11e försöket!!! Testet från imorse har en svag skugga men syns inte på bild. Den kom dock efter tiden man ska läsa av det. Någon mer som väntar?

Hur går det? Vilken test använder du? Håller tummar för dig!
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-27 16:44:36 följande:

Det står stilla, ingen mens men inte heller pluss. Ingen värk överhuvudtaget så är glad för de :) Testet från imorse har ett svagt streck men litar ju inte på det imed det är flera timmar gammalt. Kommer testa igen imorgon bitti och hoppas då att det blir något inom testtiden.. Använder billiga testers, vet inte hur pass lågt de mäter men har en massa hemma så är för snål för att köpa något dyrare. Väntar och ser vad som händer men vågar ha en liiiten bra känsla men inte mer än så :) Tack för tummhållandet!

Jag har samma dilemma. För några dagar sedan använde babyplan testa tidigt som gav svag streck , sen försvann allt och igår med vanliga från billiga tester började ge svag streck efter utgången tid. Imorse kom det inom tiden men fastnar inte på bild. Samtidigt jag gjorde de tester för några dagar sedan och då var det ingen streck så det borde inte vara spök.
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-27 18:24:03 följande:

När har/hade du BIM? Mina fastnar inte heller på bild, eller tror iaf inte någon annan kan se dem. Och vill inte göra allt för stor grej av det när jag faktiskt inte tror på det. Har ju trott många andra månader. Det positiva är att mensen inte kommit! :) hoppas vi båda får plussen inom de närmsta dagarna.

Har Bim på onsdag men idag faktiskt jag kände sedan imorse huggande värk vid äggstock och det är precis så jag känner när kroppen stöter bort graviditet. Den typiska värken brukar jag få efter svaga eller starka plus som försvinner helt nån dag efter den värken kommer så här vet jag med nästan 90 procent att det gick inte vägen tyvärr. Blir väldigt överraskad om det blir något annat än Mens. Vill inte hoppas för att inte bli mer besviken för du vet hur det känns när man har försökt länge. Är på ÄL+10 så 3-4 dagar kvar .
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-28 07:54:51 följande:

Har ju haft 27-30 dagar i snitt sen förra månaden blev det helt plötsligt 26. Idag är det dag 31. Ägglossningen var den 14e så dag 14 är jag på nu :)

Tempar du?
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-28 07:01:59 följande:

Va tråkigt :( Ja tyvär tappar man hoppet.. Förra mensen var droppen för mig, kände en uppgivenhet i kroppen. Nu än mensen sen men inget plus så är så nervös så jag tror jag ska dö. Stickan visar inget så jag tänker automatiskt mens för det är jag så van vid. Så kan inte göra något annat än att vänta. Får se hur de går för oss!

Min streck är helt borta idag men kan inte förklara att jag vaknar på natten och är kissnödig. Brukar inte vara det så många dagar i strek utan det brukar avta efter ÄL +8.
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-28 07:01:59 följande:

Va tråkigt :( Ja tyvär tappar man hoppet.. Förra mensen var droppen för mig, kände en uppgivenhet i kroppen. Nu än mensen sen men inget plus så är så nervös så jag tror jag ska dö. Stickan visar inget så jag tänker automatiskt mens för det är jag så van vid. Så kan inte göra något annat än att vänta. Får se hur de går för oss!

Liten rättelse: min streck är inte helt borta! Har kollat nyss på test från imorse som jag tänkte slänga och där ser jag streck som är tydligare än den som var igår?? Hur kommer det sig vet jag inte och hur mycket man kan lita på dom ... Skumt
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-28 18:47:46 följande:

Fick nyss lite flytning med en svag färg av rosa/brunt. Alltså jag sitter som på nålar och hjärtat bultar i 190. Har ingen värk men fy alltså om detta betyder mens ikväll eller imorgon. Då lägger jag mig ner och dör känner jag. Har haft ont i ryggslutet lite då och då idag. Fy alltså mår så illa av denna nervositet!!

O nej.. Hoppas det är inte Mens . Bra tecken att du inte har ont.
  • Guffy78
    Rosenblad skrev 2016-08-29 16:16:59 följande:

Och där kom mensen. Dag 32. Förra månaden 26. Alltså vad är det för fel på min kropp? Jag hatar den över allt annat. Hur jävla svårt ska det va att bara behålla ägget?! Nä det ska va ett jävla blodbad varenda jävla månad. Jag orkade inte mer förra månaden, då kände jag att nä jag ger upp. Och sen kom inte mensen och då kände jag att nu kanske det händer! Ja det kunde jag ju glömma. Så nu ger jag upp. Egenremissen skickades för över 1 mån sen, och nu väntar vi istället på att kolla upp oss. Känner på mig att något inte stämmer. Blir försök 12 nästa gång. Ett års försök. För vad? Jag har blivit en sjukt bitter människa, är aldrig glad längre, bråkar extremt mycket med min man pga detta och vi orkar inte ha schemalagt sex längre. Han får prestationsångest och det går max att ha sex 2 gånger runt äl. Jag tror inte det kommer räcka. Har blivit en sånn lätt irriterad person som har en spärr så jag har slutat skratta och tänker att vad ska jag va glad för? Är ju barnlös. Det enda jag vill är att bli gravid. Skiter i allt annat just nu. Åt helvete med jobbet det kan man alltid fixa men att bli gravid, det går inte!!! Ett jävla helvetes år och alla runtomkring blir gravida som inte ens hade tankarna på det när vi börja försöka. Och endå står jag här med en jävla mens månad in och månad ut. Jag hoppar inte över till någon tråd. Jag orkar inte läsa om alla som klagar över att de försökt tre månader men inte blivit gravida eller de som blir det på första försöket. Jag orkar inte ens med mitt liv nu. Detta förstör seriöst mitt liv.

Oh vad jag förstår dig... Ta en dag i taget. Jag var i din sitts för 2 månader sedan då jag var negativ mot alla och såg ingen mening i livet längre . Jag har försökt dubbelt så länge - 25 månader!. Och är lika besatt för tiden rinner iväg. Även om man inte ser tillfälligt utväg jag vet att det kommer lösa sig för oss.
  • Guffy78
    Anonym (L) skrev 2016-08-29 19:16:59 följande:

Vill bara säga att du har en härlig inställning. Det tog flera månader innan jag släppte stressen och började tänka "ok, det tog sig inte denna månaden men det ordnar sig. Nu är det ju större chans (nåja) att vi lyckas nästa månad" Är inne på försök 5 efter ett ma och försök 13 allt som allt, och jag känner i hela hjärtat att det kommer lösa sig för oss också trots att det varit tungt.

Tack. Jag var längre ner än "nere" för 2 månader sedan då jag slutade bry sig ens om min familj.. Allt handlade om att bli gravid. Men tack och lov jag har underbar man ( 11 år ihop) och son som är 13 nu från förra förhållande. Man måste ändå uppskatta det man har. Men det betyder inte att man ska ge upp- aldrig i livet.. Bara släppa den här hysteriska och tänka positivt. Jag brukar visualisera mitt nästa barn.. Tänka att jag är redan gravid eller att jag blir det inom snar framtid:) det hjälper. Och så försöker utvecklas inom jobbet, gå på extra utbildningar och så.. Sätta andra mål som hjälper att inte bli så fixerad vid barntillverkan.
Svar på tråden Bim aug 2016