Rosenblad skrev 2016-08-29 16:16:59 följande:
Och där kom mensen. Dag 32. Förra månaden 26. Alltså vad är det för fel på min kropp? Jag hatar den över allt annat. Hur jävla svårt ska det va att bara behålla ägget?! Nä det ska va ett jävla blodbad varenda jävla månad. Jag orkade inte mer förra månaden, då kände jag att nä jag ger upp. Och sen kom inte mensen och då kände jag att nu kanske det händer! Ja det kunde jag ju glömma. Så nu ger jag upp. Egenremissen skickades för över 1 mån sen, och nu väntar vi istället på att kolla upp oss. Känner på mig att något inte stämmer. Blir försök 12 nästa gång. Ett års försök. För vad? Jag har blivit en sjukt bitter människa, är aldrig glad längre, bråkar extremt mycket med min man pga detta och vi orkar inte ha schemalagt sex längre. Han får prestationsångest och det går max att ha sex 2 gånger runt äl. Jag tror inte det kommer räcka. Har blivit en sånn lätt irriterad person som har en spärr så jag har slutat skratta och tänker att vad ska jag va glad för? Är ju barnlös. Det enda jag vill är att bli gravid. Skiter i allt annat just nu. Åt helvete med jobbet det kan man alltid fixa men att bli gravid, det går inte!!! Ett jävla helvetes år och alla runtomkring blir gravida som inte ens hade tankarna på det när vi börja försöka. Och endå står jag här med en jävla mens månad in och månad ut. Jag hoppar inte över till någon tråd. Jag orkar inte läsa om alla som klagar över att de försökt tre månader men inte blivit gravida eller de som blir det på första försöket. Jag orkar inte ens med mitt liv nu. Detta förstör seriöst mitt liv.
Oh vad jag förstår dig... Ta en dag i taget. Jag var i din sitts för 2 månader sedan då jag var negativ mot alla och såg ingen mening i livet längre . Jag har försökt dubbelt så länge - 25 månader!. Och är lika besatt för tiden rinner iväg. Även om man inte ser tillfälligt utväg jag vet att det kommer lösa sig för oss.