Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-23 07:40:05 följande:
Är så ledsen uppgiven. Inget denna månaden heller. Negativt test imorse. Varför har jag så svårt för att bli gravid nu. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Vad är det som händer med min kropp? Har haft ont i vänster äggstock fyra menstrautioner pms symptom som liknar graviditets. Detta tar på mitt psyke. Vill bara ligga i sängen och aldrig gå kupp igen.
Känner samma... Tror inte det är nåt denna månaden så då blir det försök 16 nästa gång.
Har också blivit gravid lätt innan så det är otroligt påfrestande.
Dessutom får vi nog ingen hjälp eftersom vi har barn sen innan
Att göra provat IVF kostar runt 40.000 och även om vi har råd så tror jag inte maken går med på det. Han vill gärna ha fler barn, men tycker också att vi ska nöja oss om naturen inte vill att vi ska ha fler...
Jag fick ändå känna känslan av att vara gravid igen...längtan...alla tankar..men det slutade i vecka 9 och jag blev helt förstörd. Trodde väl att jag skulle bli gravid direkt efter missfallet, då kroppen redan hade hormonerna, och då jag läst att många blir gravida direkt efter.. Men inget.
Jag vet ärligt talat inte hur länge man ska försöka? Ska man nöja sig såhär? Min dröm att få 3 barn krossas.