Inlägg från: Anonym (Vega) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vega)

Bim aug 2016

Dubbeljuni skrev 2016-08-22 12:42:33 följande:

Plussade igår! :) På BIM+5, testade inte tidigare för kändes hela tiden som mensen skulle komma. BF 23e april. Känns helt overkligt!
    Även om det kändes som att mensen skulle komma så var det vissa grejer de senaste veckorna som känts skumma, tex somnade jag framför tvn när vi som vanligt kollade på Game of thrones på kvällen. Händer aldrig annars, somnar aldrig framför tvn liksom. Och brukar duscha i skållhett vatten, det gick helt plötsligt inte, höll på att bränna sönder mig. Skumt. Men nu förstår jag varför :)

Grattis!! Att du pallade att vänta så länge på att testa! Jag har inte ens passerat BIM ännu och hade tänkt testa först på torsdag av olika anledningar men kunde inte hålla mig. Plus att jag inte ville dricka vin i lördags ifall att....
    Jag har också varit extremt trött. Trots en bra natts sömn så somnade jag när jag var på bio med min tioåring i helgen
  • Anonym (Vega)
    Tiger grr skrev 2016-08-22 12:48:29 följande:

Alltså. Det här är så sjukt! Vi lyckades bara få till det en gång under ÄLdagarna (som för övrigt inte kom enligt appen). Hade noll förväntning så tog ett test nyss, BIM-5. Är så glad! Hoppas den vill stanna nu! :D<3

Grattis!!
  • Anonym (Vega)
    Rosenblad skrev 2016-08-22 12:53:06 följande:
    Va kul! Grattis! Vi har bara haft sex 2 gånger, på dagen innan äl och äl dagen så hoppas själv att det har räckt och tagit sig.:)
    Det kan det mycket väl göra, så var det för oss.
    Vi lyckades får till det dag 12 och dag 14 i cykeln och dag 15 hade jag ÄL enligt appen vilket verkligen jag verkligen kände av.
  • Anonym (Vega)

Tokgurkan, jag säger också att det är ett positivt test!
    Jag testade först med ett sånt test som ska ge tidigt resultat, det var på eftermiddagen i lördags, och jag fick ett svagt streck.
    http://www.yesnotest.se/sjalvtester/graviditetstest/
    Eftersom jag blev så paff bälgade jag i mig vatten och tog direkt ett Clearblue Digital som sa "Inte gravid".
    Men så igår morse med morgonurin fick jag "Gravid 1-2" på Clearblue Digital.
    Så Clearblue mäter inte lika låga hcg-nivåer som det andra testet jag gjorde innan.

• Anonym (Vega)
    Tokgurkan skrev 2016-08-22 15:46:36 följande:
    Hoppas SÅ att du har rätt!! Var ditt tidiga test lika svagt som mitt? Blir att testa digitalt imorgonbitti, hoppas jag får positivt då : - )
    Jag håller tummarna!
    Och ja, mitt första test var svagt men absolut inte inbillning. Det fanns ett streck där.
  • Anonym (Vega)
    Onix skrev 2016-08-23 09:28:50 följande:

Ni som har hunnit plussa nu, har ni fått några symptom än? :)

Tyngd i brösten, molande i magen, huvudvärk och något förändrat luktsinne (hamnade halvt sovandes i makens armhåla imorse och var tvungen att backa bort haha )

Molandet är ju dock svårt att säga vad det är. Om jag inte hade testat positivt i helgen så hade det lika gärna kunnat vara mensen som var på väg. Det känns ungefär likadant.

Inget illamående, men jag mådde inte illa en enda gång när jag fick mitt första barn heller. Så jag hoppas att det håller sig undan den här gången också.
  • Anonym (Vega)
    GrönaDruvan skrev 2016-08-23 13:49:49 följande:

Bim på tor el fre och tokblankt test idag. Orkar inte...

Tappa inte hoppet! Mitt Clearblue sa ju Inte gravid i lördags och sen var det positivt på söndagen. Det är sååå små differenser i HCG-nivåerna de första dagarna. Jag håller tummarna för dig!
  • Anonym (Vega)

Jag testade på eftermiddagen och då visade ju Clearblue "Inte gravid".
    Så morgonurin ger säkrast korrekt resultat.

• Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-23 15:07:50 följande:
    Men vilken dag testade? Innan BIM eller efter?
    Jag har BIM idag egentligen och testade i helgen.
    Lördag eftermiddag "Inte gravid"
    Söndag morgon "Gravid 1-2"
  • Anonym (Vega)
    Teresiat skrev 2016-08-23 20:20:06 följande:

Tänkte uppdatera här. Igår visade jag en bild på ett svaaagt sträck, BIM -4. Idag tog jag ett digitalt som konstaterade gravid vecka 1-2.. Det svaga sträcket var ett plus alltså :)

Precis som för mig! Grattis!!!
  • Anonym (Vega)
    FyrAAAA skrev 2016-08-23 21:14:44 följande:

Vet att jag frågade för några dagar sedan men nu är ni ju fler som hunnit plussa så frågar igen! Hur var ers flytningar från äl tills bi plussade? Jag hade redigt med molvärk några dagar efter äl men nu (äl+6/7) är allt borta, inga flytningar o inget annat så förmodligen blev det inget denna månad, men fortsätter hoppas lite till! Tänker att man väl ska ha rikliga o vita flytningar om man är gravid redan innan plus o jag har inga alls nu, så chansen är nog minimal men men

Jag hade inga flytningar alls mellan ÄL och tills igår faktiskt.
    Skitjobbigt för det känns ju ungefär som att man har fått mens och blöder så jag skulle vilja springa på toa en gång i halvtimmen för att kolla och vara säker.
  • Anonym (Vega)
    copycat skrev 2016-08-24 09:52:45 följande:

Nu kom mensen, känns faktiskt skönt. Slippa fundera. Nya tag! Hoppar till september :)

Det är faktiskt skönt att få besked. Önskar dig all lycka nästa månad!
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Maria) skrev 2016-08-24 10:56:04 följande:

Jag har tittat in här men inte vågat skriva! Hade BIM i lör-sön och detta är vårat första försöka på andra barnet. Har en 1,5åring.

Vi hade tänkt vänta någon månad till och jag hade sett det optimalt att ha ca 2,5år mellan barnen. Av olika anledningar i familjen och tanken att det faktisk kan ta tid sa vi att vi börjar försöka denna månaden... Barn är ju en fantastisk gåva!

Jag har känt att mensen varit påväg och letar tecken på att jag kan vara gravid. Med första fick jag sjukt ont i brösten bland annat. Jag har inte känt något alls mer än lite mensvärk plus att jag fått massa finnar!

Så idag för en stund sedan kunde jag inte hålla mig utan gick och köpte ett test! Det visade gravid 2-3 och jag är helt chockad!!!

Hoppas nu allt går vägen och att vi klarar två barn så tätt... Om nu allt går bra blir det ca 26 månader imellan...

Grattis!!
  • Anonym (Vega)
    Tiger grr skrev 2016-08-24 14:31:52 följande:

Fin ökning. :D understa från idag eftermiddag och inom 3 minuter. Översta i förrgår eftermiddag.

Ser bra ut!!
  • Anonym (Vega)
    Steffii skrev 2016-08-24 20:45:12 följande:

Åh! Får man kanske hoppa in här med?!

Enligt min app är jag på bim +2 ingen mens så långt ögat kan nå men heller inget + :( Ska försöka hålla mig och testa igen på fredag! :)

Grattis till alla som plussat! :) Och en lyckospark till alla som jobbar på de!

Vad spännande! Då hoppas vi på en majbebis för dig också? Eller jag kanske räknar helt tokigt
    Jag hade mens senast 26/7 och har fått bf 1/5 eller 2/5 beroende på vilken app jag tittat i. Håller tummarna!
  • Anonym (Vega)
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-25 06:07:30 följande:

Plussade imorse!! BIM +3 Lite chockad men självfallet glad. Första försöket så hade inga större förväntningar.

Grattis!!!

• Anonym (Vega)
    Julm skrev 2016-08-25 10:20:44 följande:

Hur räknar ni bim? Jag har mellan 23-27 dagars cykler. Medel är 25. Är då dag 25 min bim?

Jag har en app som håller koll på det där, och ju längre man använder den desto säkrare blir ju förutsägelserna så att säga. Jag har 28 dagar i princip varje månad, det kan vara någon månad per år som jag har 29. Men annars har det varit som en klocka.
    Om jag var du skulle jag räkna på 27 dagar för att inte bli alldeles för hoppfull. Om du har 27 dagar ibland så skulle inte jag börja vänta redan vid dag 23, då hade jag blivit galen!
    Eller så kan du räkna på snittet 25. Det måste du nog välja själv.
  • Anonym (Vega)
    Rockandroll skrev 2016-08-25 13:36:45 följande:

Jag plussade starkt idag, BIM-3! Så lycklig! :D

Grattis till dig!!!
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Vete) skrev 2016-08-29 16:19:35 följande:

Hej!

Om man är på ÄL+12 men fått ett totalt blankt graviditetstest (billigatesters) med morgonurin - är det helt kört med att tänka sig en eventuell graviditet då?

Helt kört är det väl inte. HCG-nivåerna ökar ganska långsamt i början. Och sen kan man råka ha en lite längre lutealfas än vanligt (alltså tiden mellan ÄL och mens). Men jag är absolut inget proffs, jag har själv trott att jag varit gravid vissa månader men så har mensen bara dröjt några dagar extra.....
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Här kommer jag) skrev 2016-08-30 06:27:40 följande:

Era erfarenheter av gravidkollens tester? Bra eller dåliga? (Tänker på äl och gravid stickorna)

Jag har nog haft såna och de är väldigt basic. Men de gör sitt jobb!
Svar på tråden Bim aug 2016