• Rosenblad

Bim aug 2016

Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-23 07:40:05 följande:

Är så ledsen uppgiven. Inget denna månaden heller. Negativt test imorse. Varför har jag så svårt för att bli gravid nu. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Vad är det som händer med min kropp? Har haft ont i vänster äggstock fyra menstrautioner pms symptom som liknar graviditets. Detta tar på mitt psyke. Vill bara ligga i sängen och aldrig gå kupp igen.

Känner med dig.. Har dock aldrig blivit gravid men förstår känslan av uppgivenhet och att inte vilja lämna sängen. Hoppas de tar sig för dig nästa månad! Väntar själv på BIM som är i övermorgon. Har tyvär tappat förhoppningarna, nästa månad har vi försökt ett år och det känns som ett tungt steg.
  • Rosenblad

BIM imorgon, typ... Haft från 26-30 dagars och imorgon är det 28 så det är snittet men tror inget förens jag står på Söndag utan mens. DÅ tror jag att de kanske skett något. Är på 11e försöket så har tyvär tappat hoppet så har inga stora förväntningar och är relativt lugn. Även om jag kommer ligga och gråta om mensen kommer.. Hade iallafall stark mensvärk iförrgår, kändes som att mensen skulle komma vilken sekund som helst. Igår var det lugnare och sen idag har det ökat under hela dagen och nu lugnat ner sig, mer kittlande och små värk nu. Har haft torrt flera dagar men nu rinner flytningarna till. Tror jag hade så förra månaden med. Däremot har inte bröstsmärtorna kommit än. Allt som är annerlunda är bra känner jag. Men jag tror att mensen kommer komma imorgon eller dagen efter. Att värken bara varit en varning och att monstervärkarna kommer snart med blodbad. Har tagit 2 tester som varit negativa men samtidigt vet jag inte exakt när BIM är. Åh om mensen ska komma, kom direkt så jag bara kan få gråta ut och skita i detta.

• Rosenblad
    GrönaDruvan skrev 2016-08-24 12:44:23 följande:

Mensj*veln på g här... Blir så ledsen. Känner mig så deppig så jag vet inte vad.

Hur länge ska man orka?

Jag hoppar inte vidare till september tråden iaf, utan raderar familjeliv appen och tänker inte läsa nåt här inne fram till nästa försök. Skulle det ta sig då så hänger jag nog med i en tråd, annars tror jag det blir privat IVF för oss..

Grattis alla som plussat denna månad och ni andra önskar jag ett stort lycka till!

Jag förstår dig, och jag beklagar mensen. Hatar känslan när man ser blodet. Känns som något dör inom en och det är ju lite så.. Vet faktiskt inte hur länge man ska orka, jag har börjat ge upp psykiskt men inte fysiskt. Fortsätter ha schemalagt sex runt äl men har inga förhoppningar att det ska bli något. Inte som första månaderna. Letar inte symptom utan bara tar de som de kommer. Kommer också lämna FL tills nästa BIM om min mens kommer nu i dagarna, det har jag gjort de senaste månaderna för jag orkar tyvär inte läsa om alla pluss. Blir jätte avundsjuk och tänker att jag kommer va barnlös för alltid. Så hänger här tiden innan BIM sen är det tack och hej. Vi kanske ses i September tråden!
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-08-25 10:20:44 följande:

Hur räknar ni bim? Jag har mellan 23-27 dagars cykler. Medel är 25. Är då dag 25 min bim?

Jag har en app som jag skriver i när mensen kommer, hur länge den håller på, positiva ältestet osv så kan man följa långt bakåt och se snittet. Appen räknar själv ut snittet för BIM, men det diffar ju såklart. Jag kan variera mellan 26-30 dagar men kör på 28 som medel. Den räknar även ut ägglossning men det behöver ju inte stämma, jag har ägglossning 3 dagar senare men tycker endå det är suveränt att skriva upp allt sån man har koll! :)
  • Rosenblad

Kollade nyss på mitt test från imorse. Från billiga tester. Kan se ett svagt streck men det är ju allt för lång tid att avläsa det nu MEN hur pass ofta händer det att man får det från just billiga tester? Läst att de är svårt att få spök streck från dem. Har liksom inte streck på de andra som är tagna några dagarna innan.

• Rosenblad
    Deni81 skrev 2016-08-25 21:40:20 följande:

Jag har då aldrig fått en tillstymmelse till streck någon gång, varken under eller långt efter testtiden. Hoppas hoppas!! Bara att fortsätta testa, när var BIM?

Nä inte jag heller, fått spökstreck tidigare med CB bara! Hade BIM igår, varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått min mens sen är helt klart BIM över. Har inte ens fått ont i brösten än, som jag alltid får vid mens. Ska testa varje dag tills antingen mensen eller plusset kommer. Men vågar inte hoppas för mycket dock :)
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-25 21:57:29 följande:

Jag fick tyvärr spökstreck på tre tester denna vända, från billiga tester. Har ALDRIG hänt med dom (inte heller efter utgången tid) så jag hann bli glad, men var bara svammel. Tror dock det är ovanligt och har som sagt aldrig upplevt det tidigare, testar bara med dom. Så jag hoppas att det inte är svammel på ditt:)

Ja jag är rädd att detta också bara är spök :/ Tror nästan de.. Men hade BIM igår, snittet iaf. Varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått mensen sen är BIM över. Men har inte en enda känsla i kroppen av att mens är på G. Inte ont i brösten som jag alltid har några dagar innan mens, ingen värk. Värken var i Måndags konstigt nog. Så får se var detta leder till :) Får ju lite förhoppningar nu när det endå har gått såhär långt och inte fått något symptom på mens men tror nog inte det tagit sig endå. Men återstår att se de kommande dagarna :)
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-08-26 17:07:30 följande:

Som en klocka, idag kom mensen. Nu slutar jag läsa här inne, det är alldeles för jobbigt, speciellt med alla som plussar på första försöket. Ska skicka in egenremiss och hoppas på utredning. Lycka till alla som kämpar! Ni som lyckas på första försöket; var lyckliga!

Förstår dig... Blir sjukt depp av att läsa folk som plussar på första försöket, är själv på försök 11 och det är ångest att snart försökt ett år :( Skickade också in egenremiss, fått brev tillbaka och väntar på tid. Så högst ska det ta 3mån tills man får tid tror jag kravet är. Lycka till själv!
  • Rosenblad
    Deni81 skrev 2016-08-26 19:27:50 följande:

Har du testat fler gånger? Fått mer streck? Hoppas så himla mycket för dig! Vet hur det känns att vänta lääääänge. Är på 16:e försöket själv :-/ Men det är bara att hoppas och hoppas! Har ingen pms heller, men annars inget direkt symtom. Testar imorgon på BIM-3. Är livrädd! Kan ju vara neg för att det är för tidigt, så jag vet inte ens varför jag ska testa

Testade i morse negativt som inte har fått något streck än så antingen är det falskt eller så plussar jag efter BIM istället. Drömde att jag var gravid inatt och var helt snurrig i huvudet och trodde jag var gravid när jag vakna haha. I wish.. Hoppas för din skull också att det tagit sig denna gång, det är så sjukt jobbigt att vänta månad efter månad..Var ju kul första tre månaderna, trodde ju aldrig att jag inte skulle va gravid efter sommaren. Det positiva är att Maj är min dröm månad att få barn i och även Juni, Juli, Augusti. Så det är iallafall bra månader framöver tycker jag :) Egentligen spelar de inte så stor roll men gillar tanken på ett vår eller sommarbarn. Får tänka lite så för att hitta något positivt i det hela. Åh..hoppas så det tagit sig. Lever på att jag inte fått några mens-symptom och håller tummarna för att det stannar så. Är också livrädd! Vill bara slappna av någonting, vi förtjänar det!
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-08-26 22:15:47 följande:

Låter ju onekligen riktigt bra!:) hoppas så att det är er tur nu, nu har ni väntat nog <3

Tack för de orden <3
Svar på tråden Bim aug 2016