• Ememem

Bim aug 2016

SamsonS skrev 2016-08-07 16:38:45 följande:

Har så oregelbunden cykel och får i princip aldrig positivt på äl test så jag testar mer eller mindre hela cykeln för att ev. få ett hum om när jag har äl. Tog även idag ett äl test som gav en stegring jämfört med ett par dagar sen, så tog även detta gravtest. Jag misstänker att jag idag är på äl +8,9 el 10.

Någon som ser något eller inbillar jag mig ett svagt, svagt knappt synbart streck?

Och förlåt för lite mörk bild

Ser tyvärr inget men om du ser nåt så finns det ju där, är ju inte alltid så lätt att få med på bild. Du är fortfarande inte så långt efter äl så det kan behövas några dagar till innan det blir synligt.
  • Ememem
    lycklig81 skrev 2016-08-07 20:50:51 följande:

Hoppar in här efter att inte varit aktiv på flera år. Har en dotter född -12 och en son född -14 och nu längtar vi efter en tredje. Vi är inne på fjärde försöket och har bim på torsdag. Inbillar mig en massa symptom men kroppen brukat lura mig så vi får se. Har molvärk, förhöjd temperatur, brösten känns tyngre och känner mig lättirriterad. Men vi får se. Testar ev imorgon för jag är så nyfiken. Är på dag 27 nu.

Välkommen! Spännande med så nära till BIM, när plussade du med dina tidigare två? Jag plussade på äl+9 med sonen så kommer inte kunna låta bli att testa tidigt nu heller, väntar dock fortfarande på äl som verkar bli sen denna månad :/

Tempar du? Förhöjd temperatur har man alltid mellan äl och mens, skillnaden är att tempen förblir hög efter BIM vid graviditet medans den sänks igen om man får mens.
  • Ememem
    bebisdags skrev 2016-08-07 23:08:29 följande:

Hej hoppar in här och kanske får lite hjälp på köpet:)

Jag fick ett tidigt missfall och blödde från 27/7-2/7 ungefär.. Sedan lite mer än en vecka efter så började jag blöda igen (kändes som mens) alltså den 10/7-14/7. Nu har jag haft lite problem med att veta när nästa mens skall komma då den enligt kalendern (förutsatt att de senaste var mens) skall komma 10/8. Jag testade CB ÄL stickor både vanliga och med dubbelindikator, de har gett olika resultat (alltså ena dagen är det en smiley på vanliga och ring på dubbelindikatorn och tvärtom) dock så har dubbelindikatorn gett både resultat på hög fertilitet och maximal som den vanligtvis gör. Dessa blev positiva från 30/7- 2/8 eftersom de signalerat olika.. Hur ska jag tolka detta? Jag brukar vanligtvis ha ÄL 2 veckor innan mens men om detta stämmer är det ju endast 8-11 dagar innan om nu ens min mens är planerad tills den 10/8.. Helt förvirrad i mitt huvud just nu, någon som vet hur jag ska tolka detta? BIM 10/8 eller 17/8 :p

Tiden mellan äl och BIM är konstant så om äl kom senare så kommer också mensen senare så BIM lär vara kring 17/8 eller dagarna där innan.
  • Ememem
    Jessy87 skrev 2016-08-08 12:19:49 följande:

Hej!

Hoppar in här. La även upp en bild i 'svaga sträck' gruppen men tänkte att fler kanske läser här.

Har oregelbunden cykel och är på bim-4 till bim. Tog med morgonurin imorse. Någon som det sträck jag ser eller är det ett spök?

Jag ser ett sträck men kan inte se på bilden om det är rosa eller grått!?
  • Ememem

Stort grattis till alla plus! Vilken bra tisdagsmorgon! Själv fick jag äntligen plus på äl-test. Hade gett upp hoppet om äl denna månad då den är en vecka sen men testade bara för att eftersom jag ändå hade de hemma!

Nytt BIM blir 25/8 så ska uppdatera listan lite senare.

• Ememem
    prinsessan15 skrev 2016-08-09 07:14:28 följande:

Tog detta imorse :) men kan ni hjälpa mig lite? På CB menar dem att jag är i vecka 3-4 men på en app stod det vecka 5 alltså idag 4+1 stämmer det? Eller är den före testet?

prinsessan15 skrev 2016-08-09 07:14:28 följande:

Tog detta imorse :) men kan ni hjälpa mig lite? På CB menar dem att jag är i vecka 3-4 men på en app stod det vecka 5 alltså idag 4+1 stämmer det? Eller är den före testet?

När hade du äl eller mens senast? Jag tyckte det stämde bäst att ange äl i uträknaren på familjeliv. Det skiljde en dag mot vad läkaren sen sa vid vul i v 9 med sonen.
  • Ememem
    Madde87 skrev 2016-08-09 09:52:42 följande:

Grattis till alla som plussat! Hade äl i lördags (fick glad gubbe på äl-test iaf) så nu inväntas BIM den 22 känns som en evighet! Men det är ju så spännande :)

Kan inflika att äl i regel inträffar dagen efter man får glad gubbe på testet. Själv fick jag precis glad gubbe imorse så har troligen BIM den 25e, så vi in vänta tillsammans.
  • Ememem
    Teresiat skrev 2016-08-09 09:58:48 följande:

Fråga till er ang ÄL, när har ni de klassiska "äggviteflyningarna" på cykeln? Ett par dagar innan ÄL? Dagen innan ÄL? På ÄL?

Jag har de nån/några dagar innan äl.
  • Ememem
    Bettieboop skrev 2016-08-09 13:32:02 följande:

Fick min mens på bim+1, på kvällen, dag 1 var det bara några bruna droppar, dag två lite mer och dag 3-4 endast bruna droppar... Brukar bara ha 4 dagar men absolut mer än så! Idag är det dag 6 och jag har känt hugg i livmodern, något jag bara ha känt innan bim. Är även liiite öm i svanken men var i trädgården häromdagen så kan vara det... Jag letar alltid efter symptom men aldrig efter mensen har kommit! Någon annan som känner igen sig? Varit extremt trött i 1,5 vecka och väääääldigt sur/nere av någon konstig anledning... Flyttade till hus förra helgen så jag är ju egentligen otroligt lycklig!

Har du tagit nåt test? Är väl enda sättet att få reda på om det är nåt eller om det är kroppen som spökar. Är ju inte ovanligt att få en blödning vid mens även om man är gravid.
  • Ememem
    Bettieboop skrev 2016-08-09 14:08:29 följande:

Tog ett test på bim-1 och det visade negativt... Får testa imorgonbitti! Vill helst inte göra det då jag bara blir så ledsen när det visar negativt :(

Ok men om du testat på BIM -1 och sen fått mens så skulle jag nog väntat lite med att testa. Hur lång cykel brukar du ha? Det kan inte vara så att äl är pågång?
Svar på tråden Bim aug 2016