• Deni81

Bim aug 2016

Bettieboop skrev 2016-08-21 17:16:18 följande:

Har funderat på precis samma sak! Jag har ibs och får ofta ont i äggstockarna/livmodern när magen håller på... Alltså nästan varje dag. Vet inte heller hur jag ska urskilja det då jag i princip aldrig har mensvärk utan bara är svullen och öm mellan benen innan dagen innan mens.

Har också ibs! Jag har också mensvärk, så den smärtan känner jag igen men den är ju så tydlig. Molvärk är väl mer en molande smärta, då är det jättesvårt att urskilja var det kommer ifrån... Alltså, vänster sida/höger sida (äggstock) kan lika gärna vara en gasbildning...
  • Deni81

Grattis alla!!!

Är på ÄL+7. Känner INGENTING. Absolut inget. Hade ömma bröstvårtor i några dagar efter ÄL, men det har gått över. Liiiite större bröst men de är så små så det är nog progesteronet som puffar upp dem lite inför mensen. Ser fram emot mens den 30/8. Långt kvar jo... Men jag tror man borde ha märkt nåt vid det här laget ska på personalfest i helgen så jag testar lördag morgon, BIM-3. Är det neg då så super jag till!

• Deni81

Också BIM 30/8! Kul att så många har samtidigt. Är på äl+8 typ. Har inga symtom...

• Deni81
    Milie skrev 2016-08-23 12:41:04 följande:
    Vi har BIM samtidigt och jag är också väldigt kissnödig på nätterna vilket jag oftast inte är. Visserligen dricker jag inget kaffe vissa dagar för att andra dagar dricka tre koppar per dag. Kan tänka mig att det beror på det. Rent logiskt borde man inte kunna känna något nu. Jag tror man känner efter och upptäcker hur själva menscykeln känns. Det är en ganska fascinerande vilka omställningar rent fysiskt som sker men bl.a. livmodern men även rusherna av olika hormon. En vanlig icke-befruktad cykel är en ganska big deal ändå.
    Det ÄR faktiskt det. Rent hormonellt så är ju östrogendippar och progesteronökningar ganska stora, snäva svängar i en cykel. Jag har börjat märka att jag mår som bäst nu, när progesteronet är på en jämn nivå innan mensen kommer. Östrogenet klarar jag inte av, innan ÄL, är en häxa då. Och precis vid ÄL, när det byts ut mot progesteron så får jag som ett lugn. Helt galet egentligen. Progesteronet kan dock ge många fysiska symtom, som ömma bröstvårtor, illamående, svullnadskänsla, ömma bröst. Sen kan det säkert kännas som molvärk när slemhinnan i livmodern tjocknar innan den stöts ut, ifall man inte blir befruktad.

Därför tror jag inte på symtom som ett säkert tecken på graviditet
  • Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-23 21:14:44 följande:

Vet att jag frågade för några dagar sedan men nu är ni ju fler som hunnit plussa så frågar igen! Hur var ers flytningar från äl tills bi plussade? Jag hade redigt med molvärk några dagar efter äl men nu (äl+6/7) är allt borta, inga flytningar o inget annat så förmodligen blev det inget denna månad, men fortsätter hoppas lite till! Tänker att man väl ska ha rikliga o vita flytningar om man är gravid redan innan plus o jag har inga alls nu, så chansen är nog minimal men men

Jag vet att min syster hade det, men frågade en kompis idag. Hon märkte ingenting före vecka 7, då kom illamåendet. Så visst kan man ha noll symtom också!
  • Deni81

En "synsk" kollega på jobbet sa idag att jag verkade taggig, lite hård i tonen och vassare på något sätt. Hon säger att jag nog är gravid. Nu får man ju ännu mer förhoppningar trots att jag inte ens tror på sånt där Ska testa på lördag. Har inga särskilda symtom nu heller. Lite större bröst, ömma bröstvårtor, men det har jag alltid innan mens också!

• Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-25 19:38:48 följande:

Kollade nyss på mitt test från imorse. Från billiga tester. Kan se ett svagt streck men det är ju allt för lång tid att avläsa det nu MEN hur pass ofta händer det att man får det från just billiga tester? Läst att de är svårt att få spök streck från dem. Har liksom inte streck på de andra som är tagna några dagarna innan.

Jag har då aldrig fått en tillstymmelse till streck någon gång, varken under eller långt efter testtiden. Hoppas hoppas!! Bara att fortsätta testa, när var BIM?
  • Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-26 16:32:46 följande:

Nä inte jag heller, fått spökstreck tidigare med CB bara! Hade BIM igår, varierat några dagar fram och tillbaka men senast imorgon ska jag ha fått min mens sen är helt klart BIM över. Har inte ens fått ont i brösten än, som jag alltid får vid mens. Ska testa varje dag tills antingen mensen eller plusset kommer. Men vågar inte hoppas för mycket dock :)

Har du testat fler gånger? Fått mer streck? Hoppas så himla mycket för dig! Vet hur det känns att vänta lääääänge. Är på 16:e försöket själv :-/ Men det är bara att hoppas och hoppas! Har ingen pms heller, men annars inget direkt symtom. Testar imorgon på BIM-3. Är livrädd! Kan ju vara neg för att det är för tidigt, så jag vet inte ens varför jag ska testa
  • Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-26 20:26:01 följande:

Testade i morse negativt som inte har fått något streck än så antingen är det falskt eller så plussar jag efter BIM istället. Drömde att jag var gravid inatt och var helt snurrig i huvudet och trodde jag var gravid när jag vakna haha. I wish.. Hoppas för din skull också att det tagit sig denna gång, det är så sjukt jobbigt att vänta månad efter månad..Var ju kul första tre månaderna, trodde ju aldrig att jag inte skulle va gravid efter sommaren. Det positiva är att Maj är min dröm månad att få barn i och även Juni, Juli, Augusti. Så det är iallafall bra månader framöver tycker jag :) Egentligen spelar de inte så stor roll men gillar tanken på ett vår eller sommarbarn. Får tänka lite så för att hitta något positivt i det hela. Åh..hoppas så det tagit sig. Lever på att jag inte fått några mens-symptom och håller tummarna för att det stannar så. Är också livrädd! Vill bara slappna av någonting, vi förtjänar det!

Ja jag minns också den där första tiden Man var så förväntansfull och lite pirrig, för det kändes som det kunde ju ske närsomhelst. Har dock alltid haft på känn att jag skulle vara en sån som har svårt att få barn, eller kanske inte ens lyckas få några alls. Ändå var det så spännande den första tiden! Lycka till!!!!
  • Deni81

Testade negativt idag på BIM-3. Hade visserligen ett vanligt RFSU-test, mäter från 25 mUl eller vad det heter. Det kanske är för tidigt, vem vet liksom. Åh jag får gråa hår! Mensen kommer säkert som vanligt, jag har gått symtomfri förut utan att det varit något. Det enda som hållit i sig denna gång är de ömma bröstvårtorna. Men de gör bara ont när jag rör på dem.

Så... Frågan är... Supa till ikväll eller inte på personalfesten!!!

• Deni81

Tog alkoholfritt på personalfesten igår, så även om det inte kommer bli något denna månad så är jag glad att jag inte är bakfull

Testade minus igår på BIM-3 och har de vanliga symtomen på mens. Dålig i magen (igår) men jag åt surströmming också, det brukar inte vara bra för magen, haha! Molvärk, inflammation i nacken (den visar aldrig fel), hungrig/sugen på allt och kissar mycket. Allt tyder på mens. Hoppas så klart det inte är så! Men jag är beredd på mens. Lycka till alla nu som har BIM i dagarna!!

• Deni81
    Rosenblad skrev 2016-08-28 12:37:32 följande:

Ja, jag har testat sjukt mycket haha.. Laddade upp med massor från billiga testet så jag kunde ta många både runt äl och BIM. Skönt att höra att man kan plussa "sent". Nä inte direkt symptom, drömt mycket och sura uppstötningar igår. Men vet inte om det har med någon graviditet att göra. Hade kraftig molvärk i Måndags och sen Onsdagen lite också. Trodde ju mensen skulle komma då men varit rätt lugn dagarna nu.

Har också drömt sjukt mycket! Tydliga drömmar. Har haft massa halsbränna också. Det är nog inte ett symtom för mig, men det är ovanligt. Dock har jag ömma bröst ocj bröstvårtor också. Och kisseri och lite smått molvärk. Håller tummarna för dig nu!!! Ett starkt streck vill vi se
  • Deni81
    Smlan skrev 2016-08-29 09:41:23 följande:

Mensen kom även denna månaden. Hur ska man orka månad efter månad? Jag känner mig verkligen inte som mitt glada vanliga jag. Bebisverkstaden tar över mitt liv. Jaja, hoppar till septembertråden då. Om jag nu orkar se alla som plussar på försök nummer 1....

Ursäkta för deppinlägg.

Jag har också förändrats personligt av detta. Är inte alls lika glad och positiv som jag brukar vara. Det blir ju en enorm påfrestning på kroppen att gå och hoppas, att kämpa, att bli förkrossad. Inte alls konstigt att man blir personlighetsförändrad! Hoppas så att alls som får kämpa så här mycket får plus i slutändan. Jag har BIM imorgon och är inställd på mens. Hoppas in i det sista på att den inte kommer, men tecknen tyder på det.

Lycka till i september! Vi ska inte köra i september för jag ska utomlands och vill kunna unna mig och ha det gott i Italien och inte ens tänka på barn
  • Deni81
    Smlan skrev 2016-08-29 15:20:29 följande:

Du håller jag tummarna lite extra för dig att mensen inte kommer denna gång. Då behöver du i alla fall inte tänka på ägglossning utomlands

Den här månaden ska jag försöka tänka mig själv glad igen. Och inte älta för min man lika mycket. Någon månad behöver ju vara "normal" annars kan det nog lätt gå ut över förhållandet. Vill att detta ska vara kul och spännande och inte en manisk längtan som det är just nu.

Tack, vi får se under dagen när den behagar dyka upp BIM idag.

Det du skriver låter väldigt sunt. Det ska ju vara kul och lite så där "blir det så blir det", så som männen oftast tänker. Jag brukar faktiskt inte prata så mycket med min kille om det här. Jag säger "nu kommer mensen snart, jag känner det på mig". Så har jag förvarnat honom. Sen när den kommer säger jag bara att jag har ont i magen... Då förstår han och är lite extra gullig. Sen får jag sörja och älta själv. Vill inte att det ska gå ut över honom, han tycker redan pressen är för stor att vi MÅSTE ligga under ÄL. Så det är bra att spara på krutet för männen, de ska nog inte veta för mycket om de inte vill då förstås!
  • Deni81

Hade BIM igår men ingen mens i sikte. Vaknade med enorm menssmärta idag, men ingen blödning. Tänker inte testa då mensen varit sen tidigare...

• Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-31 13:50:18 följande:

Då fortsätter vi följas åt! Jag hade ju också bim igår (utifrån äl då mens alltid brukar komma senast äl+13 vilket var igår) men har oftast haft 28 dagars cykel, vilket är idag, så jag "flyttar" väl min bim till idag då Den brukar alltid komma på morgonen men fortfarande ingen mens i sikte. Tog ju ett test i måndags som var neg så antar att jag inte kan vara gravid, blir mest oroad o irriterad över att cykeln inte kan vara lika regelbunden som den alltid varit förut!

Har du testat något den här månaden? Hur länge tänker du vänta innan du testar nu om mensen fortsätter hålla sig borta?

Tyvärr kom min mens under dagen. Jag har bara testat en gång på BIM-3. Så nu blir det paus ett tag. Vi börjar förlora varandra och lusten till varandra tyvärr så det är nog bra med en paus. Sen åker jag utomlands också i september så vill inte vara gravid då! Stort lycka till!! Hoppas den inte dyker upp alls för dig på lång tid framöver!
Svar på tråden Bim aug 2016