Milie skrev 2016-08-23 12:41:04 följande:
Vi har BIM samtidigt och jag är också väldigt kissnödig på nätterna vilket jag oftast inte är. Visserligen dricker jag inget kaffe vissa dagar för att andra dagar dricka tre koppar per dag. Kan tänka mig att det beror på det. Rent logiskt borde man inte kunna känna något nu. Jag tror man känner efter och upptäcker hur själva menscykeln känns. Det är en ganska fascinerande vilka omställningar rent fysiskt som sker men bl.a. livmodern men även rusherna av olika hormon. En vanlig icke-befruktad cykel är en ganska big deal ändå.
Det ÄR faktiskt det. Rent hormonellt så är ju östrogendippar och progesteronökningar ganska stora, snäva svängar i en cykel. Jag har börjat märka att jag mår som bäst nu, när progesteronet är på en jämn nivå innan mensen kommer. Östrogenet klarar jag inte av, innan ÄL, är en häxa då. Och precis vid ÄL, när det byts ut mot progesteron så får jag som ett lugn. Helt galet egentligen. Progesteronet kan dock ge många fysiska symtom, som ömma bröstvårtor, illamående, svullnadskänsla, ömma bröst. Sen kan det säkert kännas som molvärk när slemhinnan i livmodern tjocknar innan den stöts ut, ifall man inte blir befruktad.
Därför tror jag inte på symtom som ett säkert tecken på graviditet