• FyrAAAA

Bim aug 2016

Hej!
    Fick ju blinkande glad gubbe på cb digitala äl test i söndags och sedan fast glad gubbe i måndags. Hade sex måndag och tisdag. Frågan är om man "säkrat upp då" eller om man borde på't ikväll igen?! Hur hade ni gjort?

• FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-19 22:25:40 följande:

Nytt symtom så här tidigt åtminstone, ömma bröstvårtor på ÄL+4. Har haft det några månader innan, men då var det precis innan BIM. Jaja, bara att hålla huvudet högt och fötterna på jorden

Hoppas hoppas! Äl+3 här idag!

Hur brukar era flytningar vara efter äl? Jag tycker mina fortsätter vara som "äl-flytningar" även tiden efter äl, hmm man blir inte klok av detta! :-/
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-19 22:25:40 följande:

Nytt symtom så här tidigt åtminstone, ömma bröstvårtor på ÄL+4. Har haft det några månader innan, men då var det precis innan BIM. Jaja, bara att hålla huvudet högt och fötterna på jorden

När tänker du testa? Jag tror jag ska våga mig på fredag on en vecka!
  • FyrAAAA
    Milli_1 skrev 2016-08-20 11:53:58 följande:

Tog test i morse, bim+2.. Ingen tvekan

Grattis!!!!
  • FyrAAAA

Någon mer som fortsätter ha äl-flytningar efter äl? Jag har fortfarande det trots fullt utslag för äl i måndags!

Ni som plussat, hur har era flytningar varit tiden mellan äl och bim?

• FyrAAAA
    Periksson90 skrev 2016-08-20 10:10:04 följande:
    Tack så mkt! Började i tisdags natt med brännande känsla i livmodern som gick över i molande värk till och från. Har vanligtvis en heldel symtom innan mens (trötthet, ömma bröst och illamående). De som är nytt utöver de vanliga är de med livmodern, huvudvärk och känslig för lukter. Flera gånger nu senaste dagarna får jag kväljningar/mår jätte illa av lukter tex subway och popcorn. Jobbar på sjukhus så är van vid en heldel mindre trevliga lukter... :P
    Massa grattis! Hur många dagar efter äl var det du hade den brännande känslan på tisdagen?
  • FyrAAAA
    Onix skrev 2016-08-22 17:36:55 följande:

plussade idag på bim -4, överlycklig!

Massa massa grattis! Nu måste du dela med dig Hade du några känningar eller tecken mellan äl o nu som gjorde att du misstänkte ett plus!
  • FyrAAAA
    Tiger grr skrev 2016-08-22 21:40:35 följande:

Nu är det bildbombning, men jag är fortfarande lite i chock. Nytt gravtest, bild inom 5 min och inte hållt mig. :D

Grattis!!! Vad har du haft för känningar? På vilken dag efter äl plussade du nu? Jättekul! Massa grattiskramar!
  • FyrAAAA
    copycat skrev 2016-08-23 06:33:47 följande:

Insåg att jag ju tempade tidigare än vanligt, somnade om och tempade i vanlig tid och då vården hög igen. Nåja. Tror verkligen inte jag är gravid, detta är morgonens test. ÄL+12. Rätt kört va?

Men är det inte ett svagt streck där? Tycker jag ser det?!
  • FyrAAAA
    FyrAAAA skrev 2016-08-23 09:09:07 följande:
    Men är det inte ett svagt streck där? Tycker jag ser det?!
    Svårt o se med skuggor osv på bild! Håller tummarna tills motsatsen är bevisad iaf!
  • FyrAAAA
    Emelie07 skrev 2016-08-23 12:34:15 följande:

Jag orkar inte vänta längre. Har BIM 30/8, just nu tror jag allt bara är en inbillning. Har haft ont i vänster äggstock och stickningar i livmodern sen en vecka tillbaka men nu har jag inte det längre. Men nu börjar man känna efter så mycket, så jag tror jag inbillar mig bara. :( Jag är dock öm i brösten, kissar mycket även på natten (det händer aldrig annars) och är inte så speciellt sugen på nånting. Men det är väl alldeles för tidigt att känna så?

Har också bim 30/8, äl+6 idag....
  • FyrAAAA

Vet att jag frågade för några dagar sedan men nu är ni ju fler som hunnit plussa så frågar igen! Hur var ers flytningar från äl tills bi plussade? Jag hade redigt med molvärk några dagar efter äl men nu (äl+6/7) är allt borta, inga flytningar o inget annat så förmodligen blev det inget denna månad, men fortsätter hoppas lite till! Tänker att man väl ska ha rikliga o vita flytningar om man är gravid redan innan plus o jag har inga alls nu, så chansen är nog minimal men men

• FyrAAAA
    miilap skrev 2016-08-24 19:59:19 följande:

BIM-5 idag och fick ett svagt rosa streck imorse, testade även nyss på kvällen och även nu kom det upp ett svagt streck. Igår och förrigår va testen helt blanka så kaaanske kanske detta betyder att jag kommer plussa :)

Har en otrolig mensvärk/molande värk + stick som suttit i sedan äl dagen. Har även fått ett sånt sug efter oliver, ätit det varje kväll (brukar annars inte vara så förtjust i oliver)

Vågar mig på ett grattis då!!! Hur många dagar efter äl är det bu när du plussat?
  • FyrAAAA

Helt blankt imorse på bim-4 med ett testa tidigt :-/ så ställer in mig på mens på tisdag!

• FyrAAAA

Hej på er! Måste höra vad ni tror... Jag har ju bim på äl+13 imorgon (är alltså på äl+12 idag). Tog ett testa tidigt gravtest (predictor early) samt ett digitalt cb ägglossningstest i fredags på äl+9. Båda var tokblanka. Efter det släppte jag tankarna på att det skulle ha kunna lyckats denna månad och ställde in mig på mens om några dagar. Sen igår kväll kom jag att tänka på att jag inte haft någon pms alls denna månad veckan före mens som jag alltid brukar, samt ingen molvärk, vilket jag också brukar, samt att jag drömt massa konstigt några nätter (och jag brukar endast drömma när jag är gravid). Så nu när jag vaknade tog jag ett nytt cb digitalt ägglossningstest, det enda i testväg jag hade hemma, och fick en blinkande glad hubbe på det! (Det är ett sånt äl test med dubbel indikator som har blinkande glad gubbe när äl närmar sig och fast glad gubbe när det är riktigt nära). Tror ni det kan betyda att jag är gravid iaf? När i så fall tror ni det ger utslag på ett gravtest? Och vilket märke av gravtest rekommenderar ni att jag ska testa med? Om jag nu är "gravid" ska man tro att det är något fel på graviditeten då on det endast ger utslag med äl test först på äl+12? Är inte det sent? Blev många tankar nu... Vet ju inte ens om det betyder något, men hoppet väcktes igen, ni vet hur det är, man drar efter halmstrån!

• FyrAAAA

Är det några här i tråden som testat pos vid mens med äl-test men inte varit gravida utan fått mens?

• FyrAAAA
    Anonym (Här kommer jag) skrev 2016-08-29 07:28:55 följande:
    Vid graviditet har test strecket varit starkare än kontrollstrecket på äl tester för mig, kunnat få två lika starka streck vid mens.
    Ja ok! Då var detta säkert inget tecken på grav utan snarare på mens! Tack för svar!
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-31 11:14:28 följande:

Hade BIM igår men ingen mens i sikte. Vaknade med enorm menssmärta idag, men ingen blödning. Tänker inte testa då mensen varit sen tidigare...

Då fortsätter vi följas åt! Jag hade ju också bim igår (utifrån äl då mens alltid brukar komma senast äl+13 vilket var igår) men har oftast haft 28 dagars cykel, vilket är idag, så jag "flyttar" väl min bim till idag då Den brukar alltid komma på morgonen men fortfarande ingen mens i sikte. Tog ju ett test i måndags som var neg så antar att jag inte kan vara gravid, blir mest oroad o irriterad över att cykeln inte kan vara lika regelbunden som den alltid varit förut!

Har du testat något den här månaden? Hur länge tänker du vänta innan du testar nu om mensen fortsätter hålla sig borta?
  • FyrAAAA
    nilan skrev 2016-08-30 19:27:36 följande:

Jag har testat positivt idag!!!

Massa massa grattis!!! Hade du det på känn? Testade du tidigare också! Vilken lycka! Grattis igen!
Svar på tråden Bim aug 2016