• Ememem

Bim aug 2016

copycat skrev 2016-08-17 20:26:56 följande:

Spännande att du testar imorgon, du får hojta sen!:)

Usch, nu blev jag jätte nervös för att testa imorgon, får se om jag vågar. Jag tempar så tror kanske att jag låter tempen avgöra om jag ska våga.

Hoppas så på ett plus men vet att jag inte borde förvänta mig att det ska lyckas första gången och inte heller att jag ska få ett plus så tidigt.. sonen tog fem månader..
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-18 06:42:14 följande:

Förstår nervositeten! Man längtar så efter att dagarna ska gå så man får testa, och när det väl är dags känns det ju SÅ jobbigt om det är negativt. Vore så skönt om man bara kunde vänta till efter BIM, för att öka chanserna för plus, men det är ju bara en dröm :/

Blir spännande att se hur den här dagen blir för dig då, vad tempen säger och vilket beslut du tar efter det:)

Tempen gick upp men testet visade negativt, dock bara äl+8. Nu blir nästa test först på söndag eller måndag då vi får gäster i helgen.
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-18 07:38:42 följande:

Oh okej. Positivt med hög temp dock, och ÄL+8 är ju verkligen tidigt. Sön/mån är ju iaf ÄL+11-12. Försök njuta av helgen och era gäster så får vi hoppas på plus sen :)

Tack det ska jag göra!
  • Ememem
    mosterJenny skrev 2016-08-18 12:14:09 följande:

Idag är jag på BIM +14 och eftersom vi befinner oss utomlands (långt ifrån affärer) har vi bestämt att testa imorn när vi är tillbaka i Sverige. Har alltså inte plussat ännu.

Men idag fick jag bruna flytningar, precis som innan mens :( Fy fasen vad tråkigt om det är dags istället för ett plus... Eller är det inget konstigt med detta, skulle det lika gärna kunna vara lugnt?! Och för er som plussat och även tempar, går er temp något upp o ner eller konstant "hög"?

Spännande! Det är ju inte ovanligt att blöda i början på en graviditet så det behöver ju inte betyda något dumt. Rekommendationen brukar ju vara att sluta tempa vid plus då det bara skapar oro så har tempat så långt som två veckor efter BIM.

Men fram till BIM gick min temp lite upp och ner när jag var gravid men den hade ändå en uppåtgående trend men allas kurvor ser ju olika ut.

Kan du inte lägga upp en bild på din kurva?
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-19 12:36:52 följande:

Har extreeeeemt lite att göra här på lunchen så jag har rost mig med att mixtra med morgonen predictor early-test (ÄL+8). Nä, så ska man ju inte hålla på, men gör det ändå:) hittade nån redigeringsgrej domherre "film grain" och drog lite i den spaken....haha blev det inte ett streck till då? Alltså man är ju fan hopplös och bör söka hjälp :)

Jag har ägnat morgonen åt samma ;) testade imorse på äl+9 med samma sticka som jag plussade med sonen. Var tyvärr tvungen att kissa inatt så det var alldeles för utspätt imorse men testade ändå. Såg först helblankt ut.

En timme senare tittade jag igen även om man inte ska det och då är där plötsligt ett svagt jäkla streck.. vill typ inte fångas på bild men det är där.. har aldrig hört om nån som fått spök på dessa samtidigt som jag verkligen inte vågar lita på det. Funderar på om det är värt att hålla sig hela dagen och testa ikväll igen..
  • Ememem

Haha, typ omöjligt att fota och känner mig officiellt lite knäpp men lägger upp bilderna här ändå. Nån kanske ser och kan bekräfta att jag i vart fall inte är inbillningssjuk ;)

• Ememem
    copycat skrev 2016-08-19 13:05:48 följande:

Ser absolut på sista bilden! Vilka tester är det? Jag har använt stickor från billiga tester (förutom nu då) och jag har aldrig fått spökstreck på dom. När jag testat tidigt har strecket kommit efter utgången tid men efter nån dag har det blivit starkt inom tiden:)

Det är billiga-testers stickor :P
  • Ememem
    U76 skrev 2016-08-19 13:18:14 följande:

Hur tidigt kan man testa innan mens?

Vissa tester kan mäta från 3-4 dagar innan mens, alla får dock inte positivt test innan.
  • Ememem
    Bettieboop skrev 2016-08-19 14:09:28 följande:

Någon har som har gått efter äl-app och sedan kört äl-test för att se hur pass rätt appen har haft om just dig?

Jag går endast efter appen, förstår att den inte är 100% men jag får äl-sekret på samma dag som appen visar... Får man äl-sekretet samma dag eller någon dag innan/efter själva ägglossningen?

Vi är på försök 2 med barn 1, dock svårt just nu att "hinna" ha sex då jag jobbar mycket och vi har haft sambons lillebror som har sovit över... Har börjat få lite olika cyklar mellan 25-28 dagar, så appen går väl efter det vanligaste?

Appar utgår i regel från att man har 28 dagars cykel och 14 dagars lutealfas vilket inte stämmer för väldigt många. Lutealfasen är vanligtvis mellan 10-14 dagar, finns även de med kortare och längre. Äl inträffar oftast på sista dagen eller dagen efter de fertila flytningar.
  • Ememem
    natlin skrev 2016-08-19 21:34:04 följande:

Hej, undrar om jag kan hoppa in här hos er nu. Har inte varit med i någon bim grupp tidigare då allt med att graviditet har varit otroligt stressande så har försökt roa mig med sådant jag tyckt varit roligt för att flytta fokuset.

Jag var gravid senast 2015 men som slutade oerhört tragiskt vid RUL, våran lilla pojke hade nämligen trisomi 13. En väldigt allvarlig kromosomavvikelse. Vi fick rådet att avbryta vår graviditet.

Igår fick jag supersvaga streck på rfsu stickorna, testade två stycken och nu ikväll tog jag ett Clear Blue där det stod Gravid 1-2

Så kanske det äntligen är vår tur nu?!

Stort grattis till plusset! Beklagar förlusten!
Svar på tråden Bim aug 2016