• Anonym (Suck...)

Fler som hatar att vara gravida?

Min tråd och jag gnäller hur mycket jag vill..

Punkt slut!

Jag har visserligen haft en bra graviditet så sett, inte spytt en massa, inga direkta vansinnesutbrott lr cravings, ingen allvarlig foglossning och alla värden osv är bra. Men jag hatar detta!

Jag väntar nummer två och första graviditeten va lika hemsk..

Dels har jag gått upp snart 25kg och väger snart 90 kg!

Hela jag är större, inte bara magen utan lår, arslet, armar, bröst. (fördelen är ju iaf min d-kupa nu)

Har förlossning i augusti och planerar snitt.

Halsbränna typ dagligen, konstiga drömmar, kissar typ 100 gånger per dygn känns det som, sover dåligt, stel och ont i kroppen pga viktökningen, rikliga flytningar, ev svamp oxå och det kliar satan.. Men inga typiska svamp-flytningar

Egentligen helt normala symptom, men jag hatar det..

Jag hatar att inte kunna träna som jag brukar, hatar att behöva springa på toa hela tiden, hatar att inte kunna äta vad jag vill eller ta ett gott glas rödvin till en fin härlig grillad stek!

Hatar att vakna med vadkramp mitt i natten.

Saknar mitt snus, saknar att kunna röra mig obehindrat.

Saknar min ork.. Jag flåsar som en astmatiker bara att gå upp för trappan till övervåningen.

Svårt att vaxa/raka sig både på fiffin och benen för magen är i vägen...

Fixa tånaglarna går inte alls.

Avskyr verkligen när bebisen håller på och sparkar och bökar. Tycker inte alls buffar och sånt är mysigt, det är bara vidrigt och obehagligt och gör mig illamående av obehag.. (ni vet när man ser något riktigt äcklig och illamåendet kommer)

Jag är tacksam så sett över graviditeten, men känslan att vara gravid... Jisses...

Nu blir det ALDRIG MER! Fy vad jag lider!

9 månader och vara sån fånge i sin egna kropp..

Jag väljer hellre att sitta på Hall i 9 månader i normalt tillstånd än att vara gravid mer...

• Svar på tråden Fler som hatar att vara gravida?
  • SvChris

Förstår precis din känsla, just det där med att svälla upp massor, usch. Mindre kul..

• Linnis92

Åh vad jag känner igen mig! Var så skönt när bebis tittade ut för tre veckor sedan och märker verkligen att kroppen sakta men säkert tar sig tillbaka.

HÅLL UT! Inte långt kvar! :)

• Anonym (Suck...)

Jag blir nog mest galen på folk också..

"åhh vad mysigt att du är gravid, njut!!!"

"åhh bebismage är ju så mysigt"

" så mysigt att känna sparkar osv, njut..."

Jag vill bara skrika ut och be dom hålla käften..

Vaddå njut? Jag kan inte göra ett skit av det jag vill..

(träna, springa, fiska, hika i skogen, ta ett glas vin till en riktig god stek, ta långa roadtrips utan 100 kisspauser, orkar inte gå i shoppingcenter längre stunder)

Njuta.. Jo framför dumburken hemma ger mig verkligen stimulans... Eller inte!

• Anonym (Håller med)

Jag vet hur du har det! Nu är jag mer irriterad för jag gått över tiden :@ för andra gången!!!

Irriterad att folk skriver och säger hallå nät ska bebisen titta u5 du sa den 28??

Eller att folk sa inga problem man går ej över tiden med nr 2 och allt går snabbare ... öh nej!

• Anonym (Förstår fullständigt!)

Jag håller fullständigt med, det hade kunnat varit min text under gravidietetn. 
    Jag älskar min son och det är det absolut bästa som hänt mig, men att vara gravid, nej tack. Tyvärr fån min son inga syskon pga att jag verkligen inte vill vara gravid igen. Skulle inte ha några problem att gå igenom förlossning igen så det är inte det. Men vill verkligen inte vara gravid en gång till. Det känns synd för jag skulle gärna vilja ha ett syskon till sonen.
    Nu har jag äntligen fått tillbaka min kropp efter förra graviditeten och då vill jag inte sabba den igen!

• Anonym (håller med!)

Håller helt med! Förutom att jag  tycker att det är roligt (än så länge) när jag känner barnet röra sig, så är det verkligen inget jag njuter av.
    Inte kunna träna som man vill, supertrött och ont i ryggen och fötterna då och då. Inte få äta som man vill och att gå upp så mycket, hittills 10 kg i v.25.
    Jag undrar om jag verkligen kommer få tillbaka orken igen sen när småbarnsåren kommer. Kommer jag bli trött och lat med träning och andra roliga saker? Känns som hela jag förändras... :(

• Anonym (Jag med)

Å vilken bra tråd.. Jag trodde att det skulle bli hemskt så jag har verkligen skjutit på att skaffa barn, nu är jag halvvägs igenom men jag känner inte igen mig själv. Så trött och orkeslös, orkar inte göra något av det jag tycker är roligt.

Första 18 veckorna spydde jag, och kunde inte äta särskilt nyttigt, orkade inte träna eller ens gå långpromenader. Några veckor när jag känt mig piggare men nu kommer den jävla foglossningen som sätter stopp för träning och ens promenader. Om jag har gått en promenad måste jag ligga med benen högt resten av kvällen och det är en plåga att ens gå upp och dricka vatten eller gå på toa. Känner mig som en stor fet orkeslös orörlig säl. Och då har jag den värsta tiden kvar, när man blir stor på riktigt.

Är orolig över hur min kropp kommer se ut efter den här pärsen. Jag var vältränad med magrutor och deffade muskler nu är jag som en degklump. Vad kommer hända med min mage?

Vad kommer hända med min personlighet, kommer jag ens orka komma igång igen?

Är orolig att min sambo ska tröttna på mig nu när jag är så tråkig och inte orkar något.

• Anonym (Jag med)

..och jag glömde - man tittar på gravidkläder med pigga klarögda mammor med söt liten kula - sätter man på sig kläderna ser man själv istället ut som Morran...

• Anonym (Suck...)
    Anonym (Jag med) skrev 2016-07-01 13:57:47 följande:

Är orolig över hur min kropp kommer se ut efter den här pärsen. Jag var vältränad med magrutor och deffade muskler nu är jag som en degklump. Vad kommer hända med min mage?

Vad kommer hända med min personlighet, kommer jag ens orka komma igång igen?

Var oxå vältränad.. Nu är jag bara tjock. Inte ens gravidkläder sitter fint på mig..

Just ja.. Bebis håller på att glida ner och fixerar sig.

Det bökas, gör ont, ilar satan i blygbenet och i "fiffin" och känns som jag ska bokstavligen kissa ner mig totalt 10 gånger om dagen... Kan inte ens gå normalt nu..

Svamp också. Det kliar satan... Jag vill bara köra ner en diskborste och klia med...

Sen ska vi inte prata om hemorrojderna..

Har blivit opererad en gång pga det och grad 4. (bland det värsta)

Nu är de tillbaka.. Jag ser bokstavligen ut som en lila druvklase i arslet, både stora och många. .. Ont, ömmar, kan inte skita normalt, svårt att torka rent osv osv och INGENTING hjälper.. Lika svullen oavsett.. En ny operation kommer det att bli efter förlossningen då vid grad 4 och den svullnaden jag har så kommer det aldrig gå tillbaka igen...

Jippie... Not...
  • trollefur

Fan vad jag känner igen mig.. Är i v34 och är så JÄVLA less nu rent ut sagt. Man känner sig fet svullen och ful, inga kläder sitter snyggt och jag vaggar fram som en pingvin när jag går. Längtar till bebis och till min gamla kropp igen. Längtar till att kunna sova på mage, äta normalt igen, att röra på mig utan att få ont i fogar och höfter! Mvh gnällkärringen

Svar på tråden Fler som hatar att vara gravida?