Fler som hatar att vara gravida?
Min tråd och jag gnäller hur mycket jag vill..
Punkt slut!
Jag har visserligen haft en bra graviditet så sett, inte spytt en massa, inga direkta vansinnesutbrott lr cravings, ingen allvarlig foglossning och alla värden osv är bra. Men jag hatar detta!
Jag väntar nummer två och första graviditeten va lika hemsk..
Dels har jag gått upp snart 25kg och väger snart 90 kg!
Hela jag är större, inte bara magen utan lår, arslet, armar, bröst. (fördelen är ju iaf min d-kupa nu)
Har förlossning i augusti och planerar snitt.
Halsbränna typ dagligen, konstiga drömmar, kissar typ 100 gånger per dygn känns det som, sover dåligt, stel och ont i kroppen pga viktökningen, rikliga flytningar, ev svamp oxå och det kliar satan.. Men inga typiska svamp-flytningar
Egentligen helt normala symptom, men jag hatar det..
Jag hatar att inte kunna träna som jag brukar, hatar att behöva springa på toa hela tiden, hatar att inte kunna äta vad jag vill eller ta ett gott glas rödvin till en fin härlig grillad stek!
Hatar att vakna med vadkramp mitt i natten.
Saknar mitt snus, saknar att kunna röra mig obehindrat.
Saknar min ork.. Jag flåsar som en astmatiker bara att gå upp för trappan till övervåningen.
Svårt att vaxa/raka sig både på fiffin och benen för magen är i vägen...
Fixa tånaglarna går inte alls.
Avskyr verkligen när bebisen håller på och sparkar och bökar. Tycker inte alls buffar och sånt är mysigt, det är bara vidrigt och obehagligt och gör mig illamående av obehag.. (ni vet när man ser något riktigt äcklig och illamåendet kommer)
Jag är tacksam så sett över graviditeten, men känslan att vara gravid... Jisses...
Nu blir det ALDRIG MER! Fy vad jag lider!
9 månader och vara sån fånge i sin egna kropp..
Jag väljer hellre att sitta på Hall i 9 månader i normalt tillstånd än att vara gravid mer...