• Arbetsmyran76

Min man gömde testamentet

Hej TS
    Jag tror jag läste en tråd av dig för ngt år sedan som just handlade om din man, hans supande och det glidiga beteendet på jobbet- han hade fått en annan tjänst på jobbet och tyckte att det var ett nerköp och att han kompenserade sig genom att ta hem saker från jobbet han inte hade rätt till osv

• Arbetsmyran76

Men han drar in mest pengar till hushållet är det så? Kan detta vara en orsak till hans beteende? Att det stör honom att du drar nytta av hans län men förvägrar honom ditt arv?

• Arbetsmyran76

Även om han är en skitstövel är det ju inget konstigt att ni delar lika vid skilsmässa- tänker att du skriver måste kring det- att ni är gifta borde du tom tjäna på ekonomiskt vid separation IOM att hans tillgångar under ert samboskap torde vara större än dina om han dragit in mer kosing som bu kommer delas på IOM att ni är gifta nu

• Arbetsmyran76

Jo enl lag som gifta har du rätt till hälften men inte som sambo som ni var förut varför du nog får mer vid separation bu som gifta än om ni inte gift er- bara det, boendet delas när man varit sambo 5 år men inte mkt annat- värt att tänka på om det känns bittert att han får del av vinsten på arvet

Svar på tråden Min man gömde testamentet