• Anonym (...)

Min man gömde testamentet

Usch vad lömsk och obehaglig han verkar. Testamentet är förstås oförsvarbart, men även utan det verkar det som att du slösar bort ditt värdefulla korta liv på en egoistisk tölp. Du vet att du förtjänar och kan få det bättre än så, TS. 

• Anonym (...)

Är det inte dags att ta första steget till skilsmässan?

• Anonym (...)

Härligt att läsa din uppdatering, TS! Skönt att allt ordnas upp på bästa sätt. 

Filma honom och hans reaktion när du berättar det sen, så kan du äta popcorn och kolla på det på repeat i ditt nya hem när allt det här är över.

• Anonym (...)

Sen när du har ordnat upp allt det juridiska, tänker du polisanmäla att han gömde dokumentet från dig? Det borde ju verkligen vara kriminellt.

• Anonym (...)
    Anonym (Besviken) skrev 2016-10-28 10:03:02 följande:

Hej TS här!
    Har inte varit inne på ett tag och det värmer att se att så många fortfarande är intresserade av tråden.
    Uppföljning;
    - bouppteckningarna efter mina föräldrar är nu förnyade, påskrivna och hämtade
    - tid hos familjerådgivare är bokad. Ska gå dit ensam och utan min mans vetskap. Jag måste veta vilja rättigheter jag har där. Närmast tänker jag på att han är olämplig som vårdnadshavare eftersom han dricker så mycket, men det handlar också om att han är ovänlig och har kort stubin. Detta mötet får jag vänta en månad på...
    - nästa vecka har jag tid med min bankman om hur allt ekonomiskt kommer att se ut när jag blir ensam.
    - dessutom har jag bokat in ett möte för anhöriga till alkoholister , känns vettigt att ventils med utomstående om detta
    Det juridiska är klart och det är skönt. Nu återstår lite annat och sen är jag förberedd ( så gott det nu går?) att släppa bomben

Återkommer / TS

Jag är så jäkla imponerad av hur välstrukturerad och rådig du är. Sjukt bra jobbat! 

Det måste vara en plåga att spela "som vanligt" gentemot honom medan du fixar allt. Anar han något, tror du?
  • Anonym (...)
    Anonym (Besviken) skrev 2016-11-02 11:44:19 följande:

Hej Anonym (...)
    Tack ska du ha!
    Ja det är faktiskt rätt energikrävande och egentligen borde jag få en Oscar sen när allt är över ... skämt åsido... ibland undrar jag om det blir någon "baksmälla" att jag faller ihop när det är över. Jag kör på autopiloten och det som driver -tror jag - är att jag är så jävla förbannad. Kruxet är väl att det inte är nyttigt att vara förbannad så här länge, men det är helt klart en motor i detta. Det som driver mig framåt och som håller huvudet kallt liksom

Nej jag tror inte att han anar något faktiskt. Han är så jävla självupptagen av naturen att han inte ser andra. Och han underskattar gärna sin omgivning. I detta fallet kan jag använda det till min fördel.

Har packat ner lite arvegods i form av silverskedar och liknande som jag har fått i doppresent osv. Kan inte bevisa att det är mitt genom foton eller liknande. Han silver ligger kvar.
    Dessutom har jag gått igenom gamla foton från mina föräldrar för att dokumentera tavlor och vissa prydnadssaker. För att kunna hävda min rätt om han jävlas, vilket han säkerligen kommer att göra. Jag lovar

Tack alla som följer och peppar

Ja, jösses, det måste vara jättejobbigt. Att få leverera beskedet, och få se hans reaktion, måste vara en drivkraft också. Eller tror du att han kan bli våldsam?

Förvara sånt som har affektionsvärden, som foton (och i synnerhet de som bevisar din rätt) någon annanstans än i hemmet, ifall han får för sig att förstöra det för att hämnas. Jag har hört hur arga ex-män t.o.m. slängt bilder på deras barn för att få frun att må dåligt.

Och ta reda på hur du spelar in telefonsamtal och dyl. Det kan vara bra att kunna innan du släpper bomben.
  • Anonym (...)
    Anonym (skodej) skrev 2016-11-02 17:52:30 följande:
    Min bästa väninna som är journalist hävdar att lagen säger att man får spela in förutsatt att en person vet om att inspelning sker. Det är alltså helt lagligt att själv spela in ett samtal och man själv är den enda som vet om att inspelning sker. Hon jobbade tidigare på en av dom stora skvallertidningarna och där använde sej man ofta av den metoden när man konfronterade kändisar med diverse sensationspåstående och fick dom att säga saker som sålde lösnummer. När det sen gick i tryck kunde kändisarna inte göra något, allt hade skett enligt vad lagen sa.
    Ja, precis. Det är lagligt om den ena parten känner till inspelningen (d.v.s. du själv) och du måste delta i det inspelade samtalet och inte sitta tyst.
    Bra att du har använt det till din fördel, TS!

Klart som tusan att TS måste smussla ut vissa saker i ett sånt här läge. Det handlar ju inte om materiella värden ens. Foton och dyl. kan han ju få ta del av sen under separationen (original eller kopior) men då finns de ju iaf kvar. Varför ska han ges möjlighet att sno hennes dopsaker för att jävlas?

Jag blir så arg när du beskriver hur han kränkt er son med dyslexi. Vilket as! Hur kan man vara så bottenlåg mot sitt barn?
    Det är så skönt att du verkligen tänker lämna honom (och du gör det så himla strukturerat och bra!). Man blir frustrerad av alla trådar här på FL där kvinnor tycks stanna oavsett hur illa karlarna beter sig. Du är ett föredöme!
Svar på tråden Min man gömde testamentet